Toon posts:

RAID 0 even snel als een enkele harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 IBM GXP120 80GB schijven aan een Highpoint 370 ATA100 RAID controller gehangen in striping mode. Ik verwacht dus een redelijke snelheidstoename, maar met Sandra meet ik 23MB/seconde. Een andere schijf (IBM GXP60) haalt in zijn eentje al 21MB/seconde. Ik heb een K7S5A moederbord met 768MB DDR PC2100 en een Athlon 1700XP+ erop. Ik draai windows XP prof. Wat kan ik nog optimaliseren aan deze setup?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 15:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Kijk eens onder het kopje "mijn IDE config is relatief langzaam" :)

Verder is Sandra een waardeloos benchmarkprogseltje; benchmark je array met ATTO (wederom staat het in de OM FAQ waar je deze kunt vinden), let wel dat je Total Length op 32MB instelt eer je benchmarkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 12-03-2003 15:24 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
je vergelijk totaal verschillende hardeschijven met elkaar dat schiet niet op natuurlijk. In principe zou raid0 sneller moeten zijn dan een enkele HD. Maar als je 2 5400RPM hd's (bijvoorbeeld) in een stripeset gooit en die tegen een 15k rpm SCSI geval laat vechten tja wie dan wint lijkt mij niet duidelijk.

Ik zou eerst de afzonderlijke hd's maar eens enkel proberen. En verder, ik ken verder die raidcontroller niet echt maar het lijkt me niet een hele goede ofzow? gewoon standaard ide raidcontrollertje toch?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Nou die 120GXP's staan dus in RAID, en een 60GXP (ouder type) in vrijwel even snel. Alles is 7200RPM. En die controller is vrij standaard ja, maar dat zijn de meeste zijn vrij standaard. Ik ga het in ieder geval even met een ander benchmark programma proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:09 ]