Toon posts:

textarea maxlength???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een textarea van 4 rijen en 60 "kolommen" maken waarbij er niet meer kan worden ingevuld dan de textarea groot is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat men niet meer kan invullen dan die 4 regels? (of niet meer dan een bepaald aantal karakters)? Is dit uberhaupt mogelijk bij een textarea?

(Bestaande html handleidingen op internet bieden helaas geen uitkomst.)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Als je dit niet kunt vinden met google ben je niet internet savvy genoeg om je met websites bezig te houden ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Met javascript een onkeydown scriptje maken die het aantal karakters checkt.

Of je maakt een array waarin de breedte van alle letters in pixels staat. Dan kun je berekenen hoeveel ruimte je nog over hebt om te typen.

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op 2: Ik wil dit in HTML proberen. (dus geen javascript, etc.). Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Mijn vraag is of iemand weet of dat wel kan... That's all.

Je opmerking voegt derhalve niets toe aan deze discussie. Had liever niet gereageerd.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Neen, het kan niet in alleen html (html kan alleen "opmaken"). De eerder genoemde onkeydown oplossing is de snelste.
Je moet dan aan zoiets als if textarea.value.length > 100 doeiets().

Wise enough to play the fool

Verwijderd

http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#edef-TEXTAREA
http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#edef-INPUT

zoals je ziet beschikt het input element wel over een maxlength attribuut en een textarea niet, waar je zelf ook al half half achter was. Volg daarom Yogho's oplossing :)
edit:
teacher schreef op 12 March 2003 @ 15:52:
Neen, het kan niet in alleen html (html kan alleen "opmaken").
het kan toch echt bij een input hoor ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 15:58 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

het voegt zoveel toe dat je het met Google had kunnen vinden en niet van de kostbare tijd van some tweakers gebruik had hoeven maken ;)

meer ontopic:
Met html alleen kan het niet.

Yogho had al een goeie tip in de richting, de rest vind je hier [search=textarea maxlength]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de tips. Met HTML gaat dus helaas niet.

Jammer trouwens dat mensen meteen weer gaan zeuren dat het met google en de search zooooo makkelijk te vinden is... Ik heb op google en de gathering gezocht op "maximum regels textarea" en "maximum lengte textarea" en "max zinnen textarea", maar dat gaf geen resultaat. Je moet maar net op de goede zoekwoorden kunnen komen! Dat lukt niet iedereen!!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Onthoud dan voor de volgende keer:

leg de relatie met andere html elementen, (of gerelateerde onderwerpen) waarin een dergelijke constructie voorkomt. Zoals je ziet heeft Hangloozz gezocht op "maxlength", omdat "maxlength" het attribuut is wat bij een <input ...>-tag aangeeft wat de maximale lengte mag zijn ;)

Nota bene zet je 't zelf ook zo in je topictitle :o ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, nu je het zegt... :-) (schaam)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 17:56 ]

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

dan maak je toch een javascriptje die zorgt dat je niet meer dan een bepaald aantal letters in kunt voeren? (wel even serverside controleren ook)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

:D
ik heb idd gewoon z'n eigen topictitel gebruitk als zoekwoorden...inderdaad shame on you ;)
KnEuTeR schreef op 12 March 2003 @ 18:01:
dan maak je toch een javascriptje die zorgt dat je niet meer dan een bepaald aantal letters in kunt voeren? (wel even serverside controleren ook)
dat zegt iedereen: Gamma! ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1