nvidia viper770 ultra rare fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10
Deze fout heb ik de laatste 2 dagen tot 3 maal toe gehad:

Event Type: Information
Event Source: Application Popup
Event Category: None
Event ID: 26
Date: 11-3-2003
Time: 20:21:28
User: N/A
Computer: WVKREG
Description:
Application popup: Windows - System Error : Microsoft Windows detected and recovered from a device failure. Please save your work and reboot to restore full functionality.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Het ligt aan de device driver of kapotte hardware. Het gaat om de videocard, een Viper 770 Ultra met Nvidia 40.72 drivers WHQL. Ik eindig met een 640*480 scherm met 16 kleuren. Dat is vreemd en daarnaast moet ik dus rebooten en dan werkt het weer. Wie weet wat hier precies aan de hand is?

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 12-03-2003 15:09 . Reden: completeren ]

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Al eens de nVidia drivers gedeinstalleerd en nogmaals geinstalleerd ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Misschien meot je een wat oudere versie van de driver nemen, misschien is deze wel te nieuw voor jouw videokaart.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Deze fout heb ik ook soms met een hercules 8500le (met 9100bios)
Windows schakelt dan over naar een superlage resolutie @ 16 kleuren, enigste optie is dan rebooten (met winxp btw)

Verwijderd

Mijn broer had ook problemen met zijn videokaart (nVidia TNT2 Pro.. dus zelfde chipset) onder WinXP met nieuwe detonators..

toen heb ik die drivers deinstalled en andere (oudere) geinstalleerd.. ik weet zo niet meer welke het waren, in ieder geval rond de 20 serie...

Die nieuwe Detonator drivers maken voor die videokaart geen verschil met de oude, de nieuwe dingen worden toch alleen door de nieuwe videokaarten ondersteund...

Verwijderd

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Begin eens met een VEEL lagere versie van de detonators te installeren, het nieuwste van het nieuwste is niet altijd het beste.... soms moet je alleen upgraden als je problemen hebt. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.