[XP] SP1 kan niet geinstalleerd worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Hoi

Laatst probeerde ik Service pack 1 van windows xp te instaleren omdat ik niet meer op hotmail kon en er waren wat problemen met active x. Ik download en installeer het. Alles gaat goed tot ie alle bestanden heeft gekopieerd. Na een paar seconde komt er dit: Afbeeldingslocatie: http://www32.brinkster.com/marsie/desktop2.jpg. Ik kan het helemaal niet meer installeren. Ookal sluit ik alle programmes en reboot ik enz. Ik heb ook al vaker een andere sp1 gedownload zonder succes. Waar kan dit aan liggen?

Plz help me ;(

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 11:01

Donnie

AKA DonCorleone

Is daar geen algemeen topic voor geopend :S

gebruik anders de search ff, je komt er dan vast wel uit...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Start > Run > services.msc > Cryptographic Services starten...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

mooi, zo'n rood kruisje .....

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 17:06
ik zie het plaatje niet, maar heb je een legale versie van windows XP??? zoniet, dan werkt het niet...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Msel
hm ik heb de search geprobeerd en niemand heeft hetzelfde probleem.

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
als ie illegaal is kan het daar door niet dus ff googlen dan...

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Msel
ik heb de legale tuurlijk. Maar ik zie bij services.msc geen cryptografic services staan!

Verwijderd

Zijn idd veel topics over geweest, ik kan je plaatje niet openen dus weet niet wat er psies ad hand is...heb je wel een goede key? Deze zorgt meestal voor probs.

• Msel
is dat het probleem misschien.
Key is goed, dat hebbik gecontroleerd, windows was ook al voorgeinstalleerd.

[ Voor 58% gewijzigd door Msel op 12-03-2003 15:15 ]

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Raar hij hoort er toch echt tussen te staan, 10e van boven normaal gesproken.

Voor de mensen die het plaatje niet kunnen zien, er staat een error msgbox op met de melding:

De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd. Ga na of de Cryptographic-service op deze computer actief is.

[ Voor 61% gewijzigd door iENO op 12-03-2003 15:15 ]

• Msel
sorry dat had ik natuurlijk over kunnen typen :S
Kan iemand mij misschien iets uitleggen over die service, hoe ik hem weer erop zet bijvoorbeeld

[ Voor 51% gewijzigd door Msel op 12-03-2003 15:19 ]

Verwijderd

In het Nederlands zal de service misschien een andere naam hebben. Effe zoeken op "Versleuteldienst" -gokje-?

Van deze service moet je dus even controleren of deze inderdaad aan staat.

Verder werkt je plaatje niet:
HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Probeer het anders eens via Start > Run > cmd > net start "Cryptographic Services"

Ik zou niet weten hoe je die service terug kunt halen als 'ie echt weg is (als dat al kan :?)

• Msel
hmm met die tekst van dat plaatje heb je eigenlijk genoeg. Maar versleuteldienst of sleuteldienst komt er niet voor. Waar is deze service voor en kan ik hem misschien opnieuw toevoegen zonder een format of clean install.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

marcel_koggel schreef op 12 March 2003 @ 15:11:
hm ik heb de search geprobeerd en niemand heeft hetzelfde probleem.
[search=cryptographic]
[rml][ XP] windows-XP SP1 help![/rml]
Staat volgens mij letterlijk de oplossing in :).

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Er is overigens ook een MS Knowledge Base artikel mbt dit probleem...

• Msel
ik heb die catroot 2 directory verwijdert. Toen gereboot en weer sp1 proberen installeren. Nadat ie die bestanden weer had uitgepakt gaf hij weer dezelfde melding. Hij kwam alleen nu wat later :S

• Msel
ik heb nu ook dat ms-dos ding gedaan, met da "net stop cryptsvc" enz. Nadat ik exit intyp en sp1 weer ga installeren, zegt ie weer hetzelfde. Het lijkt er dus op dat mijn probleem niet hetzelfde is.

• Msel
plz help mee :S

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

FAQ Forumgedrag - Not Done
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Graag niet meer doen dus, AUB ;).

Lijkt mij sowieso verstandiger om wat vaker de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken.

Bovendien heb je volgens mij inmiddels genoeg hints gekregen om zelf wat dingen te proberen, probeer bijvoorbeeld ook eens te zoeken op Google-groups :).

[ Voor 12% gewijzigd door Compubiter op 12-03-2003 16:32 ]

• Msel
Ik had nu een cryptografix service gevonden tussen mijn services. Ik had dit ding opnieuw gestart, uitgehad tijdens service pack install en herstarten enz. Nogsteeds kan ik het niet installeren. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik heb zoveel gegevens die ik op de pc heb staan dat ik een format nog zo lang mogelijk wil uitstellen. Iemand nog een suggestie?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
marcel_koggel schreef op 18 March 2003 @ 18:12:
Ik had nu een cryptografix service gevonden tussen mijn services. Ik had dit ding opnieuw gestart, uitgehad tijdens service pack install en herstarten enz. Nogsteeds kan ik het niet installeren. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik heb zoveel gegevens die ik op de pc heb staan dat ik een format nog zo lang mogelijk wil uitstellen. Iemand nog een suggestie?
jep.
een xp cd maken met sp1 er in geslipstreamed en dan een 'upgrade' doen.

men slipstreame sp1 in de xp cd: http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html (het barst voor de guides daarover, dit is er gewoon 1tje)

men duwe de cd in de pc, gewoon onder windows. dan kies je voor upgrade, en voila, je hebt een herinstallatie compleet met sp1 (dit heeft hetzelfde effect als win98 setup.exe er overheen draaien, al je instellingen hou je dus)

Verwijderd

Misschien een beetje laat, maar ik post het toch maar,
voor de volgende stakker die tegen dit probleem aanloopt. ;)

Ik had hetzelfde probleem, maar dan met windows 2003.
Ik vond dit artikel waarin de oplossing stond.
code:
1
2
3
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Daarna kon ik SP1 voor windows 2003 probleemloos installeren.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Handig en bedankt voor je inzet. Maar daar had je geen 4 jaar oude topic omhoog van hoeven te schoppen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GGS_206 op 25-04-2007 17:02 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:)

En om te voorkomen dat er vervolgens nog gereageerd wordt op de originele post denk ik dat het verstandiger is hier een punt achter te zetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.