[virus?!} IEXPLORER.EXE verdwenen?!

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sinds vandaag gebeurt er bij ons op het netwerk merkwaardige problemen

op bijna elke pc ''verdwijnt'' de internet explorer.exe bestand (IEXPLORER.EXE) welke staat in c:\program files\internet explorer

merkte het sinds laat op de middag gisteren op mn laptop dat opeens mn explorer verdwnene was...nu ben ik systeem+netwerkbeheerder dus weet er wel iets vanaf ;) :)

maar vanmorgen was opeens paniek in te de tent (zeg maar dag met je handje tegen rustig wakker worden dan :()

gaat om totaal 30pc's..
iemand anders die dit merkwaardige verschijnsel gemerkt heeft?!
(ps op site van mcafee,sophos en symantec zie ik niets staan qua virus en onze virusprotectie is up-2-date)

bedankt :)

* yonexfreak die nog stomverbaasd is :) maja lang leven symantec ghost enterprise..

I don't drive fast, I only fly low!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als er niks nieuws op de sites van Anti-Virus makers staat lijkt het mij te gaan om een oud virus. Is jullie virusscanner nog wel up to date?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
offtopic:
Het is IEXPLORE.EXE en geen IEXPLORER.EXE :)

Wat gebeurt er als je de 'rechten' op IEXPLORE.EXE op alleen lezen zet ? Moet je iig wel NT/2000/XP hebben en NTFS bestandssysteem :)

C:\>_

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
owja extra info> we draaien op Novell Netware 6 servers, client loggen in op Novell dus dmv Novell CLient....er is een policy waarbij gebruikt gemaakt word van zgn Dynamical Local User. De Leerlingen krijgen ''guest'' recht en personeel zn ''users :)

daarnaast zijn de volgende rechten op C schijf

Iedereen: Lezen+uitvoeren + mapinhoud weergeven en Lezen
Gebruikers> zelfde
Admins> alles :)
SYSTEM> zelfde als Iedereen
en IDD NTFS word gebruikt, we zijn niet helemaal gek ;)
en ja antivirus up-2-date, gebruiken Symantec Norton Antivirus Corporate versie 8 en laatste defs zijn handmatig gedownt van 11maart 2003 :)

en dat van virus was maar grappie ;) (maja tis wel spooky en niet leuk...:()

I don't drive fast, I only fly low!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 08:28

Robinski

A.K.A. RHarmsen

misschien een leerling die slim genoeg was om via een of ander iets iexplore.exe te wissen
en dit dan via noverl bij iedereen een scrippie heb uitgevoerd?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

met een beetje security op je netwerk lijkt het me dan een scriptje of gebruiker niet zomaar iets uit je program files mag wissen.

is er recent geghost of zoiets? Zo niet, dan zou je iets van een "netwerkvirus" kunnen hebben. Als er wel geghost is zou ik je image eens nakijken!

Verwijderd

wellicht een 7(8)7 suggestie, als alle gebruikers inloggen is er dan niet stiekem iets gebeurd met "set programs default" daar kan je namelijk IE "verwijderen" (je verbergd hem gewoon) waardoor hij dus niet meer te zien is.
Pagina: 1