Toon posts:

Zelfgebouwde PC start niet op :(

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 19:06
Die piep, zit de cpu koeler wel GOED op de cpu?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:44:
Ik heb 2 problemen:
- Wanneer ik mijn pc aanzet gebeurt er niets!! Wel als ik de pc op stroom aansluit gaat de cpu fan kort draaien en hoor ik een piep en gaan de 4 leds op mn mobo branden
- Wanneer de pc afgesloten is van stroom, maar de monitor nog wel aanstaat en verbonden is met de pc kan ik, als ik hééééél goed voel, licht een stroom voelen op de pc kast. (Getest met 2 monitoren)

De stekkertjes van 'Power Switch", "Reset Switch" enz heb ik goed aangesloten. Ook heb ik de voeding aangesloten op het mobo, en alle andere drives.

Mijn PC:
MSI K7T Pro2
Athlon htunderbird 900MHz
512 SD RAM 133
Geforce 2 MX
MAxtor 40GIG

Ik weet zeker dat ik informatie niet verteld heb dus vraag maar als je iets wil weten
waar staan die leds op je mobo voor ?
ik dacht 4x rood cpu dood betekende ?
haal de koeler er eens van af en kijk eens of de core niet gebroken is ook een HEEL klein stukkie kan uit maken ;)
whoops verkeerde linkje
lees die ook eens goed door ;) :>

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 12-03-2003 15:28 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

die 4 lampjes op je mamaplank, das waarschijnlijk die lampjes voor fout weergave (zit bij mij op D-bracket)

als het goed is staat in het boekje van je mobo welke fout er dan is moet je dus ff opzoeken.
4 lampjes is bij mij (dacht ik) dat de proc nie goed zit

edit:oops iemand was me voor.

[ Voor 7% gewijzigd door intuliegend op 12-03-2003 14:51 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Topicstarter
Even over die fan en die piep: dit gebeurt wanneer ik de pc AANSLUIT op stroom, niet wanneer ik hem opstart. Ik heb het mobo uit een andere computer, daar maakte hij precies dezelfde piep en de fan ging ook even draaien. Die computer deed het gewoon goed.

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
kabels goed zitten?
Kunt ook proberen om alles loshalen en met een reepje geheugen, processor en een videokaart opstarten....

en toevallig al hier gekeken staan ook goede tips in:

Hangen en opstartproblemen

Verwijderd

wat ging er vooraf aan dit gebeuren?

Heb je iets speciaals gedaan met je pc?

[edit]
En ik wil je niet bang maken, maar die hele K7T Pro serie is gaar.
Ik heb er al 3 moeten terugsturen naar MSI
Zoek maar eens naar een topic van mij, staat in de search!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:53 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

In het boekje van de mobo staat wel wat alle combinaties van de leds betekenen.

nog een suggestie: Zou het kunnen dat de voeding teweinig vermogen heeft (200W) dat daardoor de boel niet wil opstarten?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
wat ging er vooraf aan dit gebeuren?

Heb je iets speciaals gedaan met je pc?
Ik heb alles alleen in ekaar gezet met iemand die er wel verstand van had. Thuis heb ik later zelf de HD erin gezet en toen ik ging testen gebeurde dit.

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
Dit verschijnsel dit hij ook bij de PC waar ik het mobo vandaan heb en die computer deed het goed.

• Venxir
  • Laatst online: 15:54
200W is denk ik te weinig voor jou pc, ga snel ene nieuwe lenen/kopen om even te testen liefst een 300w of beter

If it aint broke, fix it till it is!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zit je mamaplank wel goed bevestigd? Oja, de K7T serie had een bug dat je af en toe 4 rode leds krijgt.
- Bevestig je mobo opnieuw - of beter nog - probeer het buiten de kast
- Proc uit mobo halen, mobo starten (zonder proc dus :)), uitzetten, proc erin en weer proberen

Onzin 8)7
Venxir schreef op 12 maart 2003 @ 14:55:
200W is denk ik te weinig voor jou pc, ga snel ene nieuwe lenen/kopen om even te testen liefst een 300w of beter
Zoveel zal een Geforce 2 mx toch niet verbruiken. Een TB @ 900 is ook nou niet bepaald stroomzuipend

* Glashelder denkt dat de voeding genoeg is :)

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 14:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met hetzelfde MoBo. Als je er stroom op zet gaat ie heel even aan. Dat hoort dus gewoon. Daarna kun je hem gewoon aanzetten met de aanknop. Zolang de stroom erop blijft (in de stopcontact) blijft ie "normaal". Bij het afsluiten van de stroom en dan weer aansluiten krijg je weer een kort opspinnen van de fan. Dit hoort dus gewoon.

Controleer de aan knop nog eens. Start je de computer wel echt op? Of komt er alleen voor de eerste keer stroom op?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

DaRoot

Some say...

nog een suggestie: Zou het kunnen dat de voeding teweinig vermogen heeft (200W) dat daardoor de boel niet wil opstarten?
Zou inderdaad goed kunnen dat het de voeding is. MSI was al de enigste fabrikant die AMD Athlons en Durons met een 235 Watt voeding kon laten draaien, maar 200 Watt is te weinig.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Heb je ophet mobo al een keer biosreset gedaan? Ik had zelf ook last aan het begin met m'n MSI bordje nadat ik de reset had gedaan nergens meer last van gehad.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:53:
[...]

Ik heb alles alleen in ekaar gezet met iemand die er wel verstand van had. Thuis heb ik later zelf de HD erin gezet en toen ik ging testen gebeurde dit.
En toen ? De harde schijf neem ik aan weer los gehaald en veranderde dat wat aan de situatie ?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
ide kabel verkeerd om zeker :-\

https://d4armory.io/Player/803500

• ksmedts
DarkY schreef op 12 maart 2003 @ 15:03:
ide kabel verkeerd om zeker :-\
Als je de ide kabel verkeerd om doet dan krijg je dit soort verschijnselen..... Ff zorgen dat het rode draadje aan de kant van de voeding van je hd zit dan is het probleem denk ik wel opgelost.

Verwijderd

Is het misschien zo dat je de cpu-koeler op een andere stekker hebt aangesloten dan waar het zou moeten?
sommige mobo's starten dan niet op, omdat ze denken dat er geen cpu-koeler is, en de cpu dus zomaar verbrand zal zijn.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ab_dullah schreef op 12 March 2003 @ 15:06:
[...]

Als je de ide kabel verkeerd om doet dan krijg je dit soort verschijnselen..... Ff zorgen dat het rode draadje aan de kant van de voeding van je hd zit dan is het probleem denk ik wel opgelost.
Hoe wil je tegenwoordig in godsnaam je IDE-kabel verkeerd om doen? :X 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/idekabel223.jpg

:o

het draait om de cable key

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 15:09:
[...]
Met een hamer?

Overigens, 200W weet ik niet, maar ik heb zelf ook maar 235W met een Gigabyte 7vrxp en een Athlon XP 1800+. Maar het kan geen kwaad om een betere voeding te proberen.
Heb je nu al uitgezocht wat die 4 ledjes betekenen?

• ksmedts
[...]

[afbeelding]

das niet zo heel moeilijk, ik heb thuis nog genoeg kabels liggen die ik er verkeerd om in kan frotten, er staat nergens dat er een nieuwe kabel MET kabelkey is gebruikt.... Dus zeker niet onverstandig om ff te melden dat het daar aan zou kunnen liggen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:?

Waar zie je dat de topicstarter een 200W voeding heeft?

Anyway, shortie, neem het volgende linkje eens rustig door, daarin staan zat tips en suggesties: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Verwijderd

BalusC schreef op 12 March 2003 @ 15:21:

[...]
:?

Waar zie je dat de topicstarter een 200W voeding heeft?
nav Hu9o's post.....

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Pas geleden soortgelijk probleem. MB overleden. Het ic'tje vlak bij de geheugen bankjes
was doorgebrand. Toen ik heel goed keek zat er een "kookblaasje" op. Was doorgebrand :(
Is niet de eerste keer, met de vorige ook al...

Als je stroom op je kast voelt, zou ik een geaard stopcontact nemen !!!!

[ Voor 18% gewijzigd door bonus op 12-03-2003 15:26 ]

Atari 4 ff'r 😊

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

jaKKer

liev ;x She's on Fire

[...]

[afbeelding]

offtopic:
hehe laatst met me brander inbouwen nog :D snapter er niks van :+ bleek dat ik de kabels verkeerd had :+ :o

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb het dus tegen hém.. B)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ab_dullah schreef op 12 March 2003 @ 15:19:
[...]

das niet zo heel moeilijk, ik heb thuis nog genoeg kabels liggen die ik er verkeerd om in kan frotten, er staat nergens dat er een nieuwe kabel MET kabelkey is gebruikt.... Dus zeker niet onverstandig om ff te melden dat het daar aan zou kunnen liggen....
Een 40 aderige kabel met een Maxtor 40 gig 8)7
Dan was z'n pc ook retetraag geweest, dat had ie dan ook wel vermeld denk ik. Bovendien krijg je dan een melding van je BIOS :D
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:17:
Heb je nu al uitgezocht wat die 4 ledjes betekenen?
Standaard voor alle MSI bordjes, ik citeer:
System D-LED will hang here. The proccesor might me damage or not installed properly. (mogelijke oplossing) Damage, discharge lithium battery
offtopic:
Ook lekker, gaan ze je adviseren je batterij te slopen :o

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:32 ]

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Misschien een domme opmerking hoor, je zegt dat je de stekkertjes voor reboot, hddled, power e.d goed hebt zitten.

Dat denk ik ook altijd maar 5 van de 10 keer, ofwel 1 op de 2 keer ;) , heb ik ze wel op de goede plek maar net 180 graden gedraaid. Heb je daar naar gekeken?

Zo ja, dan suc ermee verder

Oerbrood!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Chevalric schreef op 12 March 2003 @ 15:27:
Misschien een domme opmerking hoor, je zegt dat je de stekkertjes voor reboot, hddled, power e.d goed hebt zitten.

Dat denk ik ook altijd maar 5 van de 10 keer, ofwel 1 op de 2 keer ;) , heb ik ze wel op de goede plek maar net 180 graden gedraaid. Heb je daar naar gekeken?

Zo ja, dan suc ermee verder
Voor reset en powerknop boeit dat niet.

Voor HDD led en powerled wel, maar het die branden verder alleen niet... dat kan geen kwaad :P

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Koop aljeblieft geen nieuwe voeding ofzo, ben je weer 30 euro kwijt en het lost je probleem niet op.

Haal alle onnutigge er eens uit (alleen met mobo, vidkaart, cpu en geheugen) :)

Herrinert zich ineens dat floppykabel niet verkeerd om kan. Dan zit de twist ook niet meer goed enzo :P. Maar ik kan me wel ergens vaagweg herinneren dat het toch werkte. Zal ik dan wel gedroomd hebben ofzo 8)7.

[ Voor 103% gewijzigd door iets op 12-03-2003 15:43 ]

tvw

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 12 maart 2003 @ 15:37:
[...]

Kan zeker wel :X, ik bleek ook een floppykabel verkeerdom in mijn mobo en floppydrive gestopt te hebben, maar hij werkte zo dus wel 8)7. Met wat duwen wil het pinnetje ook wel aan de verkeerde kant hoor B).

En koop aljeblieft geen nieuwe voeding ofzo, ben je weer 30 euro kwijt en het lost je probleem niet op.

Haal alle onnutigge er eens uit (alleen met mobo, vidkaart, cpu en geheugen) :)
jah ehh, bij een floppydrive wil dat nogs wel is gaan omdat die vaak niet zo'n vakje van plastic eromheen hebben.

Vrijwel alle HDD's hebben dat, en dan kan die cable key er maar op 1 manier in.
Dus jij beweert dat je je IDE kabel met die cable key erop nog verkeerd om kan doen?

Oja, en er mist ook nog's een keer een pinnetje in de IDE-kabel 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/idekabel223.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:41 ]

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Controleer voor de zekerheid ook of de afstandbusjes allemaal goed zitten en geen sluiting maken op je mobo. Als je ziet hoe vaak pc winkels pc's van mensen die er verstand van hebben terugkrijgen wordt je er redelijk gaar van. Dit is een van de meest voorkomende fouten...

Verwijderd

He Shortie als je zo deze hele waslijst hebt doorgelezen en geprobeerd hebt kun je dan ff verslag uitbrengen?

Verwijderd

Vier rode lampjes op MSI K7T Pro2 moederplank betekend dat je systeem aanstaat en dat de BIOS is gestart met initialisatie. Blijft ’t hier hangen dan ligt dat volgens het handboek van de moederplank aan een beschadigde of niet goed geïnstalleerde processor.

Hieronder een overzicht van alle betekenissen van de lampjes...

Led status 0 0 0 0 System Power ON
This will start the BIOS Initialization

Possible Problem/ Voice Context: The processor might be damaged or not installed properly**

1 0 0 0
Early Chipset Initialization

0 1 0 0
Memory Detection Test

Possible Problem/ Voice Context: The memory module might be damaged or not
Testing Onboard memory size installed properly**

1 1 0 0
Decompressing BIOS image to RAM for fast booting

0 0 1 0 Initializing Keyboard Controller

Possible Problem/ Voice Context: The keyboard might be damaged or not plug-in properly**

1 0 1 0 Test shadow memory

0 1 1 0 Processor Initialization
This will show information regarding the processor e.g. brand name, system
bus, etc.,

1 1 1 0 Testing RTC (Real Time Clock)

Possible Problem/ Voice Context: Low lithium battery**

0 0 0 1 Initializing Video Interface
This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then detect and initialize the video adapter

Possible Problem/ Voice Context: The VGA card might be damaged or not installed properly**

1 0 0 1 BIOS sign ON
This will start showing information about logo, processor, brand name, etc.,

0 1 0 1 Testing base and Extended memory
Testing base memory from 240K to 640K and extended memory above 1MB using various patterns

1 1 0 1 Assign Resources to all ISA

0 0 1 1 Initializing Hard Drive Controller
This will initialize IDE drive and
controller

Possible Problem/ Voice Context: Check IDE cable for proper installation**

1 0 1 1 Initializing Floppy Drive Controller
This will initialize Floppy Drive and controller

Possible Problem/ Voice Context: The Floppy Drive Cable might not be installed*

0 1 1 1 Assign IRQs to PCI devices Stop

1 1 1 1 Operating System Booting System Available**

0 = red
1 = green

Note: The system D-LED will hang when problem occurs during operation

Download manual op:
http://www.msi.com.tw/pro...20&NAME=MS-6330%20Ver1.0C

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:20 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry vergeten te zeggen, ik heb dus een 300W voeding...

Edit: alsjeblieft geen reacties meer over die ledjes dat ze iets zouden kunnen betekenen. Zie reactie van "basch" hierboven.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:20 ]

Verwijderd

hmm... 300 watt lijkt voldoende ;) maar het zal waarschijnlijk zoals gezegd wel je processor zijn...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 16:18:
Oh sorry vergeten te zeggen, ik heb dus een 300W voeding...

Edit: alsjeblieft geen reacties meer over die ledjes dat ze iets zouden kunnen betekenen. Zie reactie van "basch" hierboven.
Haal de processor er ens uit en kijk eens of de core (Dat kleine grijze dingetje) of daar een stukie vanaf is. Zo ja dan word het een nieuwe processor kopen, of probeer deze eens in een andere computer...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

dual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 15:40:Oja, en er mist ook nog's een keer een pinnetje in de IDE-kabel 8)7

Toch heb ik laatst bij een vriend een PC geinstalleerd waar dat pinnetje niet ontbrak op de IDE aansluiting op het moederbord! Het kan dus toch 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

BalusC schreef op 12 March 2003 @ 15:25:

[...]
Boy, do I feel sheepish.... wordt tijd om mijn pc uit te zetten geloof ik :+

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

BalusC schreef op 12 March 2003 @ 15:25:

[...]
lol :+, ik vroeg dus of hij misschien teweinig vermogen in z'n voeding had zitten. De 200W sloeg dus op dat teweinig....

Dat vervolgens iemand niet goed de draad leest en aanneemt dat het 200W is :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dido schreef op 12 maart 2003 @ 16:25:

[...]

Toch heb ik laatst bij een vriend een PC geinstalleerd waar dat pinnetje niet ontbrak op de IDE aansluiting op het moederbord! Het kan dus toch 8)7
ook zonder dat plastic omhulsel? Kan me niet voorstellen dat er nog (nieuwe) moederborden zijn die dat niet hebben. Kan me evengoed ook niet voorstellen dat er 80 aderige kabels zijn die cable key niet hebben.

Maar goed, het blijkt dus wel te kunnen.

Hier kan het iig niet, bij m'n broer niet, vader niet en in de server ook niet, en dat is dat een P!! 266. Das oud...

Nog iets, hij zit er dus wel. Dan kan je dus ook geen normale 80 aderige kabel aansluiten ? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 20:25 ]

Verwijderd

had ik vorige week ook met me nieuwe pc.. gewoon me Cmos gecleared en toen starte alles gewoon door..

mischien het proberen waard?

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:25
Staat je jumper voor de front side bus wel goed.

Niet dat je dit per ongeluk op 133 mhz i.p.v. 100

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 17:53:
Hier kan het iig niet, bij m'n broer niet, vader niet en in de server ook niet, en dat is dat een P!! 266. Das oud...
mijn server (pentium 100) met 3,2 GB hd heeft ook beveiliging ;)

Voor de mensen die een sterkere voeding aanraden: wat je kan met 150 watt :P (ik sluit natuurlijk niet uit dat shortie een brakke voeding kan hebben) (8>

En wat dat beetje stroom op je kast betreft, shortie: aarden die hap :)

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 12-03-2003 20:02 ]

Hoi

Verwijderd

Heb dit ook eens meegemaakt ( zie Kt3-ultra, Alle fans blijven draaien na afsluiten )
Gewoon een sterkere voeding probere, voor je mss je proc beschadigd.

Verwijderd

BOnus schreef op 12 maart 2003 @ 15:24:
Pas geleden soortgelijk probleem. MB overleden. Het ic'tje vlak bij de geheugen bankjes
was doorgebrand. Toen ik heel goed keek zat er een "kookblaasje" op. Was doorgebrand :(
Is niet de eerste keer, met de vorige ook al...

Als je stroom op je kast voelt, zou ik een geaard stopcontact nemen !!!!
Met dat ene piepje klopt dit dan wel want als je 1 kort piepje hebt bij opstarten is het een DRAM-refreshfout. Bij 5 korte is het proc niet lekker op zit er niet lekker in. Bij 9 is de BIOS-ROM stuk of beschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
Solid-Snake schreef op 12 maart 2003 @ 19:55:
Staat je jumper voor de front side bus wel goed.

Niet dat je dit per ongeluk op 133 mhz i.p.v. 100
Waar kan je dit veranderen? In het bios kom ik niet want mn pc start helemaal niet op....

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

ff 1 ding, je heb ehm met een andere jongen (die er vestand van heeft) in elkaar gezet.

a) Waarom haal je hem er niet bij :?
b) Werkte /starte de pc toen wel op of hebben jullie dit niet getest
(ja, een systeem kan zonder HDD starten -zonder XP that is ;-))

C) Als je HD er helemaal af is, krijg je dan wel een boot-screen?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Steefph
Shortie hij gaat weer terug naar 100MHz als je het bios reset (MBV jumper bij Batt.)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

1. Kijk effe of Cooler goed vast zit
2. Jumper checken of het niet op 133 staat
3. CMOS CLEAR proberen
4. Maak alle IDE Kabels los en dan proberen connecten
5. Probeer andere voeding

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 13 March 2003 @ 06:38:
ff 1 ding, je heb ehm met een andere jongen (die er vestand van heeft) in elkaar gezet.

a) Waarom haal je hem er niet bij :?
b) Werkte /starte de pc toen wel op of hebben jullie dit niet getest
(ja, een systeem kan zonder HDD starten -zonder XP that is ;-))

C) Als je HD er helemaal af is, krijg je dan wel een boot-screen?
a) ik wil het zelf eerst proberen op te lossen
b) dat was idd stom dat we het niet hebben getest
c) ok dat ga ik proberen

Verwijderd

Topicstarter
Omdat vele denken dat het mijn cpu is, hier wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000008.JPG

Ik weet er zelf niet veel van, is deze kapot?
Zo ja, hoe kan dat dan, ik heb er niets raars mee gedaan?!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 18:10:
Omdat vele denken dat het mijn cpu is, hier wat pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet er zelf niet veel van, is deze kapot?
Zo ja, hoe kan dat dan, ik heb er niets raars mee gedaan?!
omg...
wat een partij koelpasta?? das bijna complete spuit arctic silver wat er op zit....
en over de componenten heen :) das nie goed....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OMG.. Even koelpasta weghalen.. [search=cpu koelpasta schoonmaken] :)

• ksmedts
Zou die proc eerst maar eens voorzichting schoonmaken en daarna alleen de core voorzien van koelpasta......

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Goeie god!!!!

Dat is toch geen Artic Silver 2 he?? Die heb je effe heel erg mishandeld
De koelpasta mag niet over die electronische onderdeeltjes komen, als het geleid fikt ie door! (zeker AS2 :)) (dacht ik :/)

Bekijk hier hoe het wel moet!

http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section5-high.wmv

Even ter verduidelijking, ik wil hiermee niet zeggen dat je een Thermal pad moet gebruiken, maar het gaat erom dat ze hierboven laten zien hoeveel pasta er op de core moet :)

offtopic:
Komt ie bij Alternate vandaan?

[ Voor 51% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kunnen jullie zien of deze CPU kapot is?

Het hoekse links onder lijkt niet goed volgens mij

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:38:

Als je Artic Silver 2 of een ander geleidend prutje heb gebruikt dan heeft ie waarschijnlijk kortsluiting gemaakt. iig zou ik je core goed schoonmaken met wasbezine en daarna opnieuw proberen. suc6 ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:38:

Niet van de buitenkant nee. je zult het moeten testen. Probeer m schoon te maken met een wattenstaafje met wasbenzine, maar pas op, want ik weet niet of die chippies daar tegen kunnen. De core in ieder geval wel. En bekijk het door mij hierboven gegeven linkje voor de juiste dosering.

Lol ejay E-Jay, nog effe posten wat ik je via MSN zeg he :D :+

Nou tevreden E-Jay? Edit moest op verzoek jah :P

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 19:07 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
kan het niet goed zien op de voto's, maar het lijkt erop dat het linker onderstehoekje is afgebrokkelt.... sjek dat eens goed. als dat zo is, kan je m wel weggooien

• E-jey
  • Niet online
dual-zip schreef op 13 maart 2003 @ 19:01:
[...]

Niet van de buitenkant nee. je zult het moeten testen. Probeer m schoon te maken met een wattenstaafje met wasbenzine, maar pas op, want ik weet niet of die chippies daar tegen kunnen. De core in ieder geval wel. En bekijk het door mij hierboven gegeven linkje voor de juiste dosering.

Lol ejay E-Jay, nog effe posten wat ik je via MSN zeg he :D :+

Nou tevreden E-Jay? Edit moest op verzoek jah :P
lol. dat ik post wat jij me ook toevallig via msn vertelde klopt :) maar ik heb zeker niet gevraagt of je E-Jey wil veranderen ;) Laat maar lekker staan hoor, vind het wel humor ;) :)

[ Voor 4% gewijzigd door E-jey op 13-03-2003 19:19 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sharkzor schreef op 13 March 2003 @ 19:06:
kan het niet goed zien op de voto's, maar het lijkt erop dat het linker onderstehoekje is afgebrokkelt.... sjek dat eens goed. als dat zo is, kan je m wel weggooien
Ik denk dat er gewoon wat koelpasta over dat hoekje zit. Het is iig heel erg slecht te zien vindt ik
E-jey schreef op 13 March 2003 @ 19:12:
[...]

lol. dat ik post wat jij me ook toevallig via msn vertelde klopt :) maar ik heb zeker niet gevraagt of je E-Jey wil veranderen ;) Laat maar lekker staan hoor, vind het wel humor ;) :)
offtopic:
:| Moet je effe je hachje redden? :+

Je vergeet OFFTOPIC!

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet nu wel zeker dat hij kapot is (denk ik ;))

Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/10000006.JPG

PS: dat roze spul krijg ik niet weg (heb thinner gebruikt)

• Pc123
  • Nu online
Zo te zien is er een stukje van je core afgebrokkeld linksonder, ben bang dat daar geen garantie meer op zit. Volgende keer toch iets voorzichtiger te werk gaan.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Core afgebrokkeld en is dus morsdood :'(

Heel erg zonde....

Ga je m nu weggooien?

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan em ook inlijsten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:27 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 21:42
ach, ik heb amd's die verder waren afgebrokkeld perfect zien draaien (en amd's die bijna onzichtbaar afgebrokkeld waren zien wijgeren). Het is een aannemelijke oorzaak, maar ik zou alle boven-geopperde-opties eerst (nog) eens proberen voordat je hem afschrijft:

(ff opsomming ongeveer):
- afstandbusjes van je moederbord gebruikt? (niet direct op backplate geschroeft?)
- processor met een speldekop koelpasta
- geheugen (1 reep in bank 1)
- videokaart goed? (probeer pci)
- cpu koeler goed?
- geen andere pci kaarten of harde schijven/cd-rom drives aangesloten. alle connectors los behalve power-on

- jouw processor in andere computer wel reactie?
- " geheugen " " " " " " ?

edit:

- ik vergeet de cmos-clear (batterij los/jumper omzetten)

[ Voor 10% gewijzigd door phYzar op 13-03-2003 21:39 ]

Verwijderd

Shortie, gecondoleerd... :'(

Naar aanleiding van het overlijden van deze Amd Athlon wil ik dit filmpje onder de aandacht van iedere (aanstaande) zelfbouwer brengen: AMD Heatsink installation movie
Kijk ook hier: Socket A AMD Processor and Heatsink Installation Guide

Pas goed op! Voorzichtigheid is heel belangrijk!
En good luck, commander! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet erbij zeggen: deze CPU heb ik uit een andere PC. Hij was half kapot omdat de 3D functie het niet meer deed van de CPU. Maar ik dacht ik kan hem nog wel voor 2D gebruiken

Verwijderd

4 Rode lichtjes.....volgens mij mobo dood. Dat was de mijne overigens ook. Want de eerste stap was dacht ik de chipset initialisatie en zover komtie niet eens. De initialisatie van de CPU is weer een stap verder, dus als er geen CPU in de socket zit, zou die op z'n minst een paar groene LEDjes zien denk ik.

• Steefph
Fly High lees het forum en in de manual staat dat bij 4 red de cpu niet goed gemonteerd is of deze is defect.

• Pc123
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 21:39:
Ik moet erbij zeggen: deze CPU heb ik uit een andere PC. Hij was half kapot omdat de 3D functie het niet meer deed van de CPU. Maar ik dacht ik kan hem nog wel voor 2D gebruiken
:? :? :?

De processor heeft niks met 2D en 3D te maken, als er met 3D graphics problemen zijn moet je dat bij de videokaart zoeken en zeker niet bij de CPU.

Verwijderd

Ik heb het ooit eens meegemaakt dat hij niet aanging toen de jumper voor de CMOS reset in de reset stand stond. Is je aan/uit knop wel goed? Anders effe stekkertje eraf en de 2 pinnetjes effe contact laten maken. Probeer hem zo kaal mogelijk op te starten. Ook kan het zijn dat de voeding niet goed is.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Steef1983 schreef op 13 March 2003 @ 21:45:
Fly High lees het forum en in de manual staat dat bij 4 red de cpu niet goed gemonteerd is of deze is defect.
Officieel wel, maar er zijn hier op het forum een aantal gevallen geweest waar bij 4 rode lichtjes het mobo kapot bleek te zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:00:
Ik heb het ooit eens meegemaakt dat hij niet aanging toen de jumper voor de CMOS reset in de reset stand stond. Is je aan/uit knop wel goed? Anders effe stekkertje eraf en de 2 pinnetjes effe contact laten maken. Probeer hem zo kaal mogelijk op te starten. Ook kan het zijn dat de voeding niet goed is.
Volgens mij is de dader al gevonden. Of eigenlijk daders, de heren Hamer en Koelpasta. ;) 8)7

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Proc is hier echt dood, het mobo is bijna zeker niet de schuldige :Y)

[ Voor 85% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik ben niet blij, zacht uitgedrukt.

Ik heb een nieuwe Duron 1300 eron gezet, volgens alle goede aanwijzingen m.b.t. koelpasta enz. Wat denk je? Er gebeurt weer niets!! Alleen de fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds springen weer op rood.
Heeft het misschien te maken met Primairy/Slace gedoe? Dat ik iets verkeerd heb staan?
Ik een maar 1 HD, 1CD-ROM en 1 Floppydisk

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu een stuk blijer want na het opstarten ZONDER de hd deed hij het!!

Ik krijg nu de leds: GROEN - GROEN - ROOD - ROOD. Dit betekent:
"Initialiting harddisk controller" Dus dit is normaal. (omdat mn hd eruit is)

Maar wat kan er mis zijn met met HD of mijn IDE Kabel ?!?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 14:22 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:49
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 14:14:
Ok ik ben nu een stuk blijer want na het opstarten ZONDER de hd deed hij het!!

Ik krijg nu de leds: GROEN - GROEN - ROOD - ROOD. Dit betekent:
"Initialiting harddisk controller" Dus dit is normaal. (omdat mn hd eruit is)

Maar wat kan er mis zijn met met HD of mijn IDE Kabel ?!?
Kijk nog eens goed of je de kabels goed aangesloten hebt en of het jumpertje goed staat (al zal dat laatste niet veel uitmaken).

[ Voor 13% gewijzigd door DutchCommando op 17-03-2003 15:29 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij heeft geen 200W voeding, het was gewoon een loos voorbeeldje van iemand anders ;)
TS heeft 300W.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:49
BalusC schreef op 17 maart 2003 @ 15:26:
Hij heeft geen 200W voeding, het was gewoon een loos voorbeeldje van iemand anders ;)
TS heeft 300W.
Edited na het ontvangen van deze informatie }:O

Verwijderd

Topicstarter
Laatste nieuws:

Ik heb uit een andere, werkende pc, een HD gehaald. Die heb ik in mijn PC gezet en hij doet nog steeds niets! De fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds gaan op rood.

Ik heb de HD weer terug gezet in de andere pc en hij doet het nog prima!

Edit: Dit betekent dat mijn HD niet stuk is, aangezien hetzelfde gebuerde met een andere HD

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 18:13 ]

• Cpt.Morgan
dual-zip schreef op 14 March 2003 @ 15:23:
Proc is hier echt dood, het mobo is bijna zeker niet de schuldige :Y)
Ik zou nu (nadat hij een andere CPU heeft geprobeerd) toch echt het mobo gaan verdenken...

Verwijderd

ik ken het, mijn broertje heeft hetzelfde probleem met zijn k7tpro :)

enige oplossing is:
aanzetten
rode lampjes gaan branden
resetknop indrukken
hij start op :)

het klinkt raar maar het werkt wel :)

Verwijderd

Steef1983 schreef op 13 maart 2003 @ 06:56:
Shortie hij gaat weer terug naar 100MHz als je het bios reset (MBV jumper bij Batt.)
FSB is standaard 100Mhz. bij deze plank.

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 March 2003 @ 21:25:
Core afgebrokkeld en is dus morsdood :'(

Heel erg zonde....

Ga je m nu weggooien?
Valt mee hoor! Ik mis aan de core van mijn Athlon 900@1000 behoorlijk wat meer van de core!

Verwijderd

Tenslotte:
Ik ken dit probleem na inbouwen nieuw HD, 40 gig Maxtor in K7T Pro 2a. Je schrikt je rot. Op de een of de andere manier gaat er iets fout met de communicatie tussen voeding en moederbord HD e.d.. 'k heb geen idee wat.
Ik kreeg het spulletje weer aan de praat door even een andere voeding te gebruiken om op te starten. Daarna werkte alles weer met de originele voeding.
Ik kwam ook ergens tegen dat het loshalen van de voeding van het stopcontact en moederbord dit euvel ook oploste. 't laatste zou best kunnen gezien mijn move met de voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:30 . Reden: Toev. Maxtor HD ]

• Shunt

Shunt

Boe

klausewitz welkom in de wondere wereld van de computer
tegen woordig hoef je niet meer iederekeer als je iets schrijft een nieuw velletje (post) te pakken maar je kan tegen woordig EDITEN Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif daar kunt u de ze knop voor gebruiken :>

mare je kan de proc denk ik bij het grof vuil gooien (niet doen natuurlijk :P maak er een sleutelhanger van ofzo) mare ik raadje aan om de volgende keer de koeler door iemand er op te laten zetten door iemand die echt weet wat hij doet :>
je hebt btw flinke kans dat door dat je de proc zo mishandelt heb met die pasta je proc kort heb gesloten en daar ook je mobo bij :X

[ Voor 62% gewijzigd door Shunt op 17-03-2003 21:58 ]

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 17 March 2003 @ 21:56:
klausewitz welkom in de wondere wereld van de computer
tegen woordig hoef je niet meer iederekeer als je iets schrijft een nieuw velletje (post) te pakken maar je kan tegen woordig EDITEN [afbeelding] daar kunt u de ze knop voor gebruiken :>

mare je kan de proc denk ik bij het grof vuil gooien (niet doen natuurlijk :P maak er een sleutelhanger van ofzo) mare ik raadje aan om de volgende keer de koeler door iemand er op te laten zetten door iemand die echt weet wat hij doet :>
je hebt btw flinke kans dat door dat je de proc zo mishandelt heb met die pasta je proc kort heb gesloten en daar ook je mobo bij :X
lees :) :
ik ken het, mijn broertje heeft hetzelfde probleem met zijn k7tpro :)

enige oplossing is:
aanzetten
rode lampjes gaan branden
resetknop indrukken
hij start op :)

het klinkt raar maar het werkt wel :)

Verwijderd

Anders heb ik er nog wel belangstelling voor? ;)

• Shunt

Shunt

Boe

erm wie zegt dat dit werkt :X heeft de TS dit al getest ? :>
nee ;)
dus ik ga er nogsteeds van uit dat de proc dood is en dat hij kans heeft op een dood mobo

Game PC

Verwijderd

eh ik zeg dat het werkt want ik heb het dus proefondervindelijk ondervonden :)

let maar op ik 8 de kans 99% dat het werkt als shortie het gaat uitproberen...

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:49:

even voor de leuk ;) ik heb 2 van de ze bordjes met ook een soort gelijk probleem (2x user abuse te veel artic silver |:( ) en de rest gewoon na een half jaar goe hebbeb gedraait deze bordjes waren dus DOOD ;)
wat jij hier bescrhijft is een geluks treffertje (wat ik heb genoeg van deze bordjes dood in mijn handen gehad en bij 1 in het totaal werkte deze truk alleen 2 dagen er na gewoon dood ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 17-03-2003 22:54 ]

Game PC

Verwijderd

... en nu in het nederlands...?

:)

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 23:03:
... en nu in het nederlands...?

:)
je had gewoon geluk met dat bordje van je broertje :>
de borden die ik in handen heb gehad waren dus echt dood ;) (1 er van deed het nog een paar dagen na deze truk maar daar na ook dood ;) )

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:49:

Indeed ik heb het geprobeerd ;)...zonder resultaat.
Als ik de reset knop ingedrukt hou blijft de fan draaien en de 4 leds op rood, verder bebeurt er niets :(

Verwijderd

je moet hem dan ook loslaten
gewoon resetten zegmaar
dan start ie door
althans bij mij... :)

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:18:
je moet hem dan ook loslaten
gewoon resetten zegmaar
dan start ie door
althans bij mij... :)
Dude... zelfs al zou dit werken, dan nog HOORT een mobo echt op de normale manier op te kunnen starten... dus zowel het mobo van de topicstarter als dat van jou is kapot....

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 23:32:
[...]

Indeed ik heb het geprobeerd ;)...zonder resultaat.
Als ik de reset knop ingedrukt hou blijft de fan draaien en de 4 leds op rood, verder bebeurt er niets :(
Mjah, dus jij zal dan wel die ene procent net zijn :+ Lijkt mij iig niet de oplossing.

MechWarrior || Monsters Game

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 18:12:
Laatste nieuws:

Ik heb uit een andere, werkende pc, een HD gehaald. Die heb ik in mijn PC gezet en hij doet nog steeds niets! De fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds gaan op rood.

Ik heb de HD weer terug gezet in de andere pc en hij doet het nog prima!

Edit: Dit betekent dat mijn HD niet stuk is, aangezien hetzelfde gebuerde met een andere HD
4 pagina's........

Ik had twee gevallen
-ledjes verkeerd om aangesloten en daardoor een kortsluiting in het circuit , zelfde symptonen als bij jou
-de lampjes gaven aan dat de reset ingedrukt was (geel, rood, groen ledje gingen branden). Moederbord ging terug en werd door de shop dood verklaard. Kreeg een nieuwe

www.triathlete.nl

Pagina: 1 2 Laatste