waar staan die leds op je mobo voor ?Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:44:
Ik heb 2 problemen:
- Wanneer ik mijn pc aanzet gebeurt er niets!! Wel als ik de pc op stroom aansluit gaat de cpu fan kort draaien en hoor ik een piep en gaan de 4 leds op mn mobo branden
- Wanneer de pc afgesloten is van stroom, maar de monitor nog wel aanstaat en verbonden is met de pc kan ik, als ik hééééél goed voel, licht een stroom voelen op de pc kast. (Getest met 2 monitoren)
De stekkertjes van 'Power Switch", "Reset Switch" enz heb ik goed aangesloten. Ook heb ik de voeding aangesloten op het mobo, en alle andere drives.
Mijn PC:
MSI K7T Pro2
Athlon htunderbird 900MHz
512 SD RAM 133
Geforce 2 MX
MAxtor 40GIG
Ik weet zeker dat ik informatie niet verteld heb dus vraag maar als je iets wil weten
ik dacht 4x rood cpu dood betekende ?
haal de koeler er eens van af en kijk eens of de core niet gebroken is ook een HEEL klein stukkie kan uit maken
whoops verkeerde linkje
lees die ook eens goed door
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 12-03-2003 15:28 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
als het goed is staat in het boekje van je mobo welke fout er dan is moet je dus ff opzoeken.
4 lampjes is bij mij (dacht ik) dat de proc nie goed zit
edit:oops iemand was me voor.
[ Voor 7% gewijzigd door intuliegend op 12-03-2003 14:51 ]
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Kunt ook proberen om alles loshalen en met een reepje geheugen, processor en een videokaart opstarten....
en toevallig al hier gekeken staan ook goede tips in:
• Hangen en opstartproblemen
Verwijderd
Heb je iets speciaals gedaan met je pc?
[edit]
En ik wil je niet bang maken, maar die hele K7T Pro serie is gaar.
Ik heb er al 3 moeten terugsturen naar MSI
Zoek maar eens naar een topic van mij, staat in de search!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:53 ]
nog een suggestie: Zou het kunnen dat de voeding teweinig vermogen heeft (200W) dat daardoor de boel niet wil opstarten?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik heb alles alleen in ekaar gezet met iemand die er wel verstand van had. Thuis heb ik later zelf de HD erin gezet en toen ik ging testen gebeurde dit.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
wat ging er vooraf aan dit gebeuren?
Heb je iets speciaals gedaan met je pc?
Dit verschijnsel dit hij ook bij de PC waar ik het mobo vandaan heb en die computer deed het goed.Hu9o schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
In het boekje van de mobo staat wel wat alle combinaties van de leds betekenen.
If it aint broke, fix it till it is!
- Bevestig je mobo opnieuw - of beter nog - probeer het buiten de kast
- Proc uit mobo halen, mobo starten (zonder proc dus
Onzin
Zoveel zal een Geforce 2 mx toch niet verbruiken. Een TB @ 900 is ook nou niet bepaald stroomzuipendVenxir schreef op 12 maart 2003 @ 14:55:
200W is denk ik te weinig voor jou pc, ga snel ene nieuwe lenen/kopen om even te testen liefst een 300w of beter
* Glashelder denkt dat de voeding genoeg is
[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 14:58 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Controleer de aan knop nog eens. Start je de computer wel echt op? Of komt er alleen voor de eerste keer stroom op?
Zou inderdaad goed kunnen dat het de voeding is. MSI was al de enigste fabrikant die AMD Athlons en Durons met een 235 Watt voeding kon laten draaien, maar 200 Watt is te weinig.Hu9o schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
In het boekje van de mobo staat wel wat alle combinaties van de leds betekenen.
nog een suggestie: Zou het kunnen dat de voeding teweinig vermogen heeft (200W) dat daardoor de boel niet wil opstarten?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Alles is terug te redeneren naar 4
En toen ? De harde schijf neem ik aan weer los gehaald en veranderde dat wat aan de situatie ?Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:53:
[...]
Ik heb alles alleen in ekaar gezet met iemand die er wel verstand van had. Thuis heb ik later zelf de HD erin gezet en toen ik ging testen gebeurde dit.
Als je de ide kabel verkeerd om doet dan krijg je dit soort verschijnselen..... Ff zorgen dat het rode draadje aan de kant van de voeding van je hd zit dan is het probleem denk ik wel opgelost.DarkY schreef op 12 maart 2003 @ 15:03:
ide kabel verkeerd om zeker :-\
Verwijderd
sommige mobo's starten dan niet op, omdat ze denken dat er geen cpu-koeler is, en de cpu dus zomaar verbrand zal zijn.
Hoe wil je tegenwoordig in godsnaam je IDE-kabel verkeerd om doen?Ab_dullah schreef op 12 March 2003 @ 15:06:
[...]
Als je de ide kabel verkeerd om doet dan krijg je dit soort verschijnselen..... Ff zorgen dat het rode draadje aan de kant van de voeding van je hd zit dan is het probleem denk ik wel opgelost.

het draait om de cable key
[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:12 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Met een hamer?dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 15:09:
[...]
Hoe wil je tegenwoordig in godsnaam je IDE-kabel verkeerd om doen?![]()
Overigens, 200W weet ik niet, maar ik heb zelf ook maar 235W met een Gigabyte 7vrxp en een Athlon XP 1800+. Maar het kan geen kwaad om een betere voeding te proberen.
Heb je nu al uitgezocht wat die 4 ledjes betekenen?
das niet zo heel moeilijk, ik heb thuis nog genoeg kabels liggen die ik er verkeerd om in kan frotten, er staat nergens dat er een nieuwe kabel MET kabelkey is gebruikt.... Dus zeker niet onverstandig om ff te melden dat het daar aan zou kunnen liggen....dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 15:09:
[...]
[afbeelding]
Hu9o schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
Waar zie je dat de topicstarter een 200W voeding heeft?
Anyway, shortie, neem het volgende linkje eens rustig door, daarin staan zat tips en suggesties: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Verwijderd
nav Hu9o's post.....BalusC schreef op 12 March 2003 @ 15:21:
[...]
Waar zie je dat de topicstarter een 200W voeding heeft?
was doorgebrand. Toen ik heel goed keek zat er een "kookblaasje" op. Was doorgebrand
Is niet de eerste keer, met de vorige ook al...
Als je stroom op je kast voelt, zou ik een geaard stopcontact nemen !!!!
[ Voor 18% gewijzigd door bonus op 12-03-2003 15:26 ]
Atari 4 ff'r 😊
dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 15:09:
[...]
[afbeelding]
hehe laatst met me brander inbouwen nog
Een 40 aderige kabel met een Maxtor 40 gigAb_dullah schreef op 12 March 2003 @ 15:19:
[...]
das niet zo heel moeilijk, ik heb thuis nog genoeg kabels liggen die ik er verkeerd om in kan frotten, er staat nergens dat er een nieuwe kabel MET kabelkey is gebruikt.... Dus zeker niet onverstandig om ff te melden dat het daar aan zou kunnen liggen....
Dan was z'n pc ook retetraag geweest, dat had ie dan ook wel vermeld denk ik. Bovendien krijg je dan een melding van je BIOS
Standaard voor alle MSI bordjes, ik citeer:Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:17:
Heb je nu al uitgezocht wat die 4 ledjes betekenen?
System D-LED will hang here. The proccesor might me damage or not installed properly. (mogelijke oplossing) Damage, discharge lithium battery
Ook lekker, gaan ze je adviseren je batterij te slopen
[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:32 ]
Dat denk ik ook altijd maar 5 van de 10 keer, ofwel 1 op de 2 keer
Zo ja, dan suc ermee verder
Oerbrood!
Voor reset en powerknop boeit dat niet.Chevalric schreef op 12 March 2003 @ 15:27:
Misschien een domme opmerking hoor, je zegt dat je de stekkertjes voor reboot, hddled, power e.d goed hebt zitten.
Dat denk ik ook altijd maar 5 van de 10 keer, ofwel 1 op de 2 keer, heb ik ze wel op de goede plek maar net 180 graden gedraaid. Heb je daar naar gekeken?
Zo ja, dan suc ermee verder
Voor HDD led en powerled wel, maar het die branden verder alleen niet... dat kan geen kwaad
Haal alle onnutigge er eens uit (alleen met mobo, vidkaart, cpu en geheugen)
Herrinert zich ineens dat floppykabel niet verkeerd om kan. Dan zit de twist ook niet meer goed enzo
[ Voor 103% gewijzigd door iets op 12-03-2003 15:43 ]
tvw
jah ehh, bij een floppydrive wil dat nogs wel is gaan omdat die vaak niet zo'n vakje van plastic eromheen hebben.ShotGun schreef op 12 maart 2003 @ 15:37:
[...]
Kan zeker wel, ik bleek ook een floppykabel verkeerdom in mijn mobo en floppydrive gestopt te hebben, maar hij werkte zo dus wel
. Met wat duwen wil het pinnetje ook wel aan de verkeerde kant hoor
.
En koop aljeblieft geen nieuwe voeding ofzo, ben je weer 30 euro kwijt en het lost je probleem niet op.
Haal alle onnutigge er eens uit (alleen met mobo, vidkaart, cpu en geheugen)
Vrijwel alle HDD's hebben dat, en dan kan die cable key er maar op 1 manier in.
Dus jij beweert dat je je IDE kabel met die cable key erop nog verkeerd om kan doen?
Oja, en er mist ook nog's een keer een pinnetje in de IDE-kabel
[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 15:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hieronder een overzicht van alle betekenissen van de lampjes...
Led status 0 0 0 0 System Power ON
This will start the BIOS Initialization
Possible Problem/ Voice Context: The processor might be damaged or not installed properly**
1 0 0 0
Early Chipset Initialization
0 1 0 0
Memory Detection Test
Possible Problem/ Voice Context: The memory module might be damaged or not
Testing Onboard memory size installed properly**
1 1 0 0
Decompressing BIOS image to RAM for fast booting
0 0 1 0 Initializing Keyboard Controller
Possible Problem/ Voice Context: The keyboard might be damaged or not plug-in properly**
1 0 1 0 Test shadow memory
0 1 1 0 Processor Initialization
This will show information regarding the processor e.g. brand name, system
bus, etc.,
1 1 1 0 Testing RTC (Real Time Clock)
Possible Problem/ Voice Context: Low lithium battery**
0 0 0 1 Initializing Video Interface
This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then detect and initialize the video adapter
Possible Problem/ Voice Context: The VGA card might be damaged or not installed properly**
1 0 0 1 BIOS sign ON
This will start showing information about logo, processor, brand name, etc.,
0 1 0 1 Testing base and Extended memory
Testing base memory from 240K to 640K and extended memory above 1MB using various patterns
1 1 0 1 Assign Resources to all ISA
0 0 1 1 Initializing Hard Drive Controller
This will initialize IDE drive and
controller
Possible Problem/ Voice Context: Check IDE cable for proper installation**
1 0 1 1 Initializing Floppy Drive Controller
This will initialize Floppy Drive and controller
Possible Problem/ Voice Context: The Floppy Drive Cable might not be installed*
0 1 1 1 Assign IRQs to PCI devices Stop
1 1 1 1 Operating System Booting System Available**
0 = red
1 = green
Note: The system D-LED will hang when problem occurs during operation
Download manual op:
http://www.msi.com.tw/pro...20&NAME=MS-6330%20Ver1.0C
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:20 . Reden: typo ]
Edit: alsjeblieft geen reacties meer over die ledjes dat ze iets zouden kunnen betekenen. Zie reactie van "basch" hierboven.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:20 ]
Verwijderd
Haal de processor er ens uit en kijk eens of de core (Dat kleine grijze dingetje) of daar een stukie vanaf is. Zo ja dan word het een nieuwe processor kopen, of probeer deze eens in een andere computer...Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 16:18:
Oh sorry vergeten te zeggen, ik heb dus een 300W voeding...
Edit: alsjeblieft geen reacties meer over die ledjes dat ze iets zouden kunnen betekenen. Zie reactie van "basch" hierboven.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
dual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 15:40:Oja, en er mist ook nog's een keer een pinnetje in de IDE-kabel
Toch heb ik laatst bij een vriend een PC geinstalleerd waar dat pinnetje niet ontbrak op de IDE aansluiting op het moederbord! Het kan dus toch
lol
Dat vervolgens iemand niet goed de draad leest en aanneemt dat het 200W is
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
ook zonder dat plastic omhulsel? Kan me niet voorstellen dat er nog (nieuwe) moederborden zijn die dat niet hebben. Kan me evengoed ook niet voorstellen dat er 80 aderige kabels zijn die cable key niet hebben.Dido schreef op 12 maart 2003 @ 16:25:
[...]
Toch heb ik laatst bij een vriend een PC geinstalleerd waar dat pinnetje niet ontbrak op de IDE aansluiting op het moederbord! Het kan dus toch
Maar goed, het blijkt dus wel te kunnen.
Hier kan het iig niet, bij m'n broer niet, vader niet en in de server ook niet, en dat is dat een P!! 266. Das oud...
Nog iets, hij zit er dus wel. Dan kan je dus ook geen normale 80 aderige kabel aansluiten ?
[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 20:25 ]
Verwijderd
mischien het proberen waard?
Niet dat je dit per ongeluk op 133 mhz i.p.v. 100
mijn server (pentium 100) met 3,2 GB hd heeft ook beveiligingdual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 17:53:
Hier kan het iig niet, bij m'n broer niet, vader niet en in de server ook niet, en dat is dat een P!! 266. Das oud...
Voor de mensen die een sterkere voeding aanraden: wat je kan met 150 watt :P (ik sluit natuurlijk niet uit dat shortie een brakke voeding kan hebben)
En wat dat beetje stroom op je kast betreft, shortie: aarden die hap
[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 12-03-2003 20:02 ]
Hoi
Verwijderd
Gewoon een sterkere voeding probere, voor je mss je proc beschadigd.
Verwijderd
Met dat ene piepje klopt dit dan wel want als je 1 kort piepje hebt bij opstarten is het een DRAM-refreshfout. Bij 5 korte is het proc niet lekker op zit er niet lekker in. Bij 9 is de BIOS-ROM stuk of beschadigd.BOnus schreef op 12 maart 2003 @ 15:24:
Pas geleden soortgelijk probleem. MB overleden. Het ic'tje vlak bij de geheugen bankjes
was doorgebrand. Toen ik heel goed keek zat er een "kookblaasje" op. Was doorgebrand
Is niet de eerste keer, met de vorige ook al...
Als je stroom op je kast voelt, zou ik een geaard stopcontact nemen !!!!
Waar kan je dit veranderen? In het bios kom ik niet want mn pc start helemaal niet op....Solid-Snake schreef op 12 maart 2003 @ 19:55:
Staat je jumper voor de front side bus wel goed.
Niet dat je dit per ongeluk op 133 mhz i.p.v. 100
a) Waarom haal je hem er niet bij
b) Werkte /starte de pc toen wel op of hebben jullie dit niet getest
(ja, een systeem kan zonder HDD starten -zonder XP that is ;-))
C) Als je HD er helemaal af is, krijg je dan wel een boot-screen?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
2. Jumper checken of het niet op 133 staat
3. CMOS CLEAR proberen
4. Maak alle IDE Kabels los en dan proberen connecten
5. Probeer andere voeding
Lucky Goldstar
a) ik wil het zelf eerst proberen op te lossenMadrox schreef op 13 March 2003 @ 06:38:
ff 1 ding, je heb ehm met een andere jongen (die er vestand van heeft) in elkaar gezet.
a) Waarom haal je hem er niet bij
b) Werkte /starte de pc toen wel op of hebben jullie dit niet getest
(ja, een systeem kan zonder HDD starten -zonder XP that is ;-))
C) Als je HD er helemaal af is, krijg je dan wel een boot-screen?
b) dat was idd stom dat we het niet hebben getest
c) ok dat ga ik proberen
omg...Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 18:10:
Omdat vele denken dat het mijn cpu is, hier wat pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet er zelf niet veel van, is deze kapot?
Zo ja, hoe kan dat dan, ik heb er niets raars mee gedaan?!
wat een partij koelpasta?? das bijna complete spuit arctic silver wat er op zit....
en over de componenten heen
Dat is toch geen Artic Silver 2 he?? Die heb je effe heel erg mishandeld
De koelpasta mag niet over die electronische onderdeeltjes komen, als het geleid fikt ie door! (zeker AS2
Bekijk hier hoe het wel moet!
http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section5-high.wmv
Even ter verduidelijking, ik wil hiermee niet zeggen dat je een Thermal pad moet gebruiken, maar het gaat erom dat ze hierboven laten zien hoeveel pasta er op de core moet
Komt ie bij Alternate vandaan?
[ Voor 51% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 18:36 ]
Als je Artic Silver 2 of een ander geleidend prutje heb gebruikt dan heeft ie waarschijnlijk kortsluiting gemaakt. iig zou ik je core goed schoonmaken met wasbezine en daarna opnieuw proberen. suc6Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:38:
Maar kunnen jullie zien of deze CPU kapot is?
Het hoekse links onder lijkt niet goed volgens mij
Niet van de buitenkant nee. je zult het moeten testen. Probeer m schoon te maken met een wattenstaafje met wasbenzine, maar pas op, want ik weet niet of die chippies daar tegen kunnen. De core in ieder geval wel. En bekijk het door mij hierboven gegeven linkje voor de juiste dosering.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:38:
Maar kunnen jullie zien of deze CPU kapot is?
Het hoekse links onder lijkt niet goed volgens mij
Lol ejay E-Jay, nog effe posten wat ik je via MSN zeg he
Nou tevreden E-Jay? Edit moest op verzoek jah
[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 19:07 ]
lol. dat ik post wat jij me ook toevallig via msn vertelde kloptdual-zip schreef op 13 maart 2003 @ 19:01:
[...]
Niet van de buitenkant nee. je zult het moeten testen. Probeer m schoon te maken met een wattenstaafje met wasbenzine, maar pas op, want ik weet niet of die chippies daar tegen kunnen. De core in ieder geval wel. En bekijk het door mij hierboven gegeven linkje voor de juiste dosering.
Lol ejay E-Jay, nog effe posten wat ik je via MSN zeg he![]()
Nou tevreden E-Jay? Edit moest op verzoek jah
[ Voor 4% gewijzigd door E-jey op 13-03-2003 19:19 ]
Ik denk dat er gewoon wat koelpasta over dat hoekje zit. Het is iig heel erg slecht te zien vindt iksharkzor schreef op 13 March 2003 @ 19:06:
kan het niet goed zien op de voto's, maar het lijkt erop dat het linker onderstehoekje is afgebrokkelt.... sjek dat eens goed. als dat zo is, kan je m wel weggooien
E-jey schreef op 13 March 2003 @ 19:12:
[...]
lol. dat ik post wat jij me ook toevallig via msn vertelde kloptmaar ik heb zeker niet gevraagt of je E-Jey wil veranderen
Laat maar lekker staan hoor, vind het wel humor
![]()
Je vergeet OFFTOPIC!
[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 19:36 ]
Kijk maar:
PS: dat roze spul krijg ik niet weg (heb thinner gebruikt)
Heel erg zonde....
Ga je m nu weggooien?
[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2003 21:25 ]
Ik kan em ook inlijstendual-zip schreef op 13 maart 2003 @ 21:25:
Ga je m nu weggooien?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:27 ]
(ff opsomming ongeveer):
- afstandbusjes van je moederbord gebruikt? (niet direct op backplate geschroeft?)
- processor met een speldekop koelpasta
- geheugen (1 reep in bank 1)
- videokaart goed? (probeer pci)
- cpu koeler goed?
- geen andere pci kaarten of harde schijven/cd-rom drives aangesloten. alle connectors los behalve power-on
- jouw processor in andere computer wel reactie?
- " geheugen " " " " " " ?
- ik vergeet de cmos-clear (batterij los/jumper omzetten)
[ Voor 10% gewijzigd door phYzar op 13-03-2003 21:39 ]
Verwijderd
Naar aanleiding van het overlijden van deze Amd Athlon wil ik dit filmpje onder de aandacht van iedere (aanstaande) zelfbouwer brengen: AMD Heatsink installation movie
Kijk ook hier: Socket A AMD Processor and Heatsink Installation Guide
Pas goed op! Voorzichtigheid is heel belangrijk!
En good luck, commander!
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 21:39:
Ik moet erbij zeggen: deze CPU heb ik uit een andere PC. Hij was half kapot omdat de 3D functie het niet meer deed van de CPU. Maar ik dacht ik kan hem nog wel voor 2D gebruiken
De processor heeft niks met 2D en 3D te maken, als er met 3D graphics problemen zijn moet je dat bij de videokaart zoeken en zeker niet bij de CPU.
Verwijderd
Officieel wel, maar er zijn hier op het forum een aantal gevallen geweest waar bij 4 rode lichtjes het mobo kapot bleek te zijn...Steef1983 schreef op 13 March 2003 @ 21:45:
Fly High lees het forum en in de manual staat dat bij 4 red de cpu niet goed gemonteerd is of deze is defect.
Verwijderd
Volgens mij is de dader al gevonden. Of eigenlijk daders, de heren Hamer en Koelpasta.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:00:
Ik heb het ooit eens meegemaakt dat hij niet aanging toen de jumper voor de CMOS reset in de reset stand stond. Is je aan/uit knop wel goed? Anders effe stekkertje eraf en de 2 pinnetjes effe contact laten maken. Probeer hem zo kaal mogelijk op te starten. Ook kan het zijn dat de voeding niet goed is.
[ Voor 85% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 15:24 ]
Ik heb een nieuwe Duron 1300 eron gezet, volgens alle goede aanwijzingen m.b.t. koelpasta enz. Wat denk je? Er gebeurt weer niets!! Alleen de fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds springen weer op rood.
Heeft het misschien te maken met Primairy/Slace gedoe? Dat ik iets verkeerd heb staan?
Ik een maar 1 HD, 1CD-ROM en 1 Floppydisk
Ik krijg nu de leds: GROEN - GROEN - ROOD - ROOD. Dit betekent:
"Initialiting harddisk controller" Dus dit is normaal. (omdat mn hd eruit is)
Maar wat kan er mis zijn met met HD of mijn IDE Kabel ?!?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 14:22 ]
Kijk nog eens goed of je de kabels goed aangesloten hebt en of het jumpertje goed staat (al zal dat laatste niet veel uitmaken).Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 14:14:
Ok ik ben nu een stuk blijer want na het opstarten ZONDER de hd deed hij het!!
Ik krijg nu de leds: GROEN - GROEN - ROOD - ROOD. Dit betekent:
"Initialiting harddisk controller" Dus dit is normaal. (omdat mn hd eruit is)
Maar wat kan er mis zijn met met HD of mijn IDE Kabel ?!?
[ Voor 13% gewijzigd door DutchCommando op 17-03-2003 15:29 ]
TS heeft 300W.
Edited na het ontvangen van deze informatieBalusC schreef op 17 maart 2003 @ 15:26:
Hij heeft geen 200W voeding, het was gewoon een loos voorbeeldje van iemand anders
TS heeft 300W.
Ik heb uit een andere, werkende pc, een HD gehaald. Die heb ik in mijn PC gezet en hij doet nog steeds niets! De fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds gaan op rood.
Ik heb de HD weer terug gezet in de andere pc en hij doet het nog prima!
Edit: Dit betekent dat mijn HD niet stuk is, aangezien hetzelfde gebuerde met een andere HD
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 18:13 ]
Ik zou nu (nadat hij een andere CPU heeft geprobeerd) toch echt het mobo gaan verdenken...dual-zip schreef op 14 March 2003 @ 15:23:
Proc is hier echt dood, het mobo is bijna zeker niet de schuldige
Verwijderd
enige oplossing is:
aanzetten
rode lampjes gaan branden
resetknop indrukken
hij start op
het klinkt raar maar het werkt wel
Verwijderd
FSB is standaard 100Mhz. bij deze plank.Steef1983 schreef op 13 maart 2003 @ 06:56:
Shortie hij gaat weer terug naar 100MHz als je het bios reset (MBV jumper bij Batt.)
Verwijderd
Valt mee hoor! Ik mis aan de core van mijn Athlon 900@1000 behoorlijk wat meer van de core!dual-zip schreef op 13 March 2003 @ 21:25:
Core afgebrokkeld en is dus morsdood![]()
Heel erg zonde....
Ga je m nu weggooien?
Verwijderd
Ik ken dit probleem na inbouwen nieuw HD, 40 gig Maxtor in K7T Pro 2a. Je schrikt je rot. Op de een of de andere manier gaat er iets fout met de communicatie tussen voeding en moederbord HD e.d.. 'k heb geen idee wat.
Ik kreeg het spulletje weer aan de praat door even een andere voeding te gebruiken om op te starten. Daarna werkte alles weer met de originele voeding.
Ik kwam ook ergens tegen dat het loshalen van de voeding van het stopcontact en moederbord dit euvel ook oploste. 't laatste zou best kunnen gezien mijn move met de voeding.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:30 . Reden: Toev. Maxtor HD ]
tegen woordig hoef je niet meer iederekeer als je iets schrijft een nieuw velletje (post) te pakken maar je kan tegen woordig EDITEN
mare je kan de proc denk ik bij het grof vuil gooien (niet doen natuurlijk
je hebt btw flinke kans dat door dat je de proc zo mishandelt heb met die pasta je proc kort heb gesloten en daar ook je mobo bij
[ Voor 62% gewijzigd door Shunt op 17-03-2003 21:58 ]
Game PC
Verwijderd
leesShunt schreef op 17 March 2003 @ 21:56:
klausewitz welkom in de wondere wereld van de computer
tegen woordig hoef je niet meer iederekeer als je iets schrijft een nieuw velletje (post) te pakken maar je kan tegen woordig EDITEN [afbeelding] daar kunt u de ze knop voor gebruiken![]()
mare je kan de proc denk ik bij het grof vuil gooien (niet doen natuurlijkmaak er een sleutelhanger van ofzo) mare ik raadje aan om de volgende keer de koeler door iemand er op te laten zetten door iemand die echt weet wat hij doet
je hebt btw flinke kans dat door dat je de proc zo mishandelt heb met die pasta je proc kort heb gesloten en daar ook je mobo bij
ik ken het, mijn broertje heeft hetzelfde probleem met zijn k7tpro
enige oplossing is:
aanzetten
rode lampjes gaan branden
resetknop indrukken
hij start op
het klinkt raar maar het werkt wel
erm wie zegt dat dit werkt
nee
dus ik ga er nogsteeds van uit dat de proc dood is en dat hij kans heeft op een dood mobo
Game PC
Verwijderd
let maar op ik 8 de kans 99% dat het werkt als shortie het gaat uitproberen...
even voor de leukVerwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:49:
eh ik zeg dat het werkt want ik heb het dus proefondervindelijk ondervonden
wat jij hier bescrhijft is een geluks treffertje (wat ik heb genoeg van deze bordjes dood in mijn handen gehad en bij 1 in het totaal werkte deze truk alleen 2 dagen er na gewoon dood
[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 17-03-2003 22:54 ]
Game PC
je had gewoon geluk met dat bordje van je broertje
de borden die ik in handen heb gehad waren dus echt dood
Game PC
Indeed ik heb het geprobeerdVerwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:49:
eh ik zeg dat het werkt want ik heb het dus proefondervindelijk ondervonden
Als ik de reset knop ingedrukt hou blijft de fan draaien en de 4 leds op rood, verder bebeurt er niets
Verwijderd
gewoon resetten zegmaar
dan start ie door
althans bij mij...
Dude... zelfs al zou dit werken, dan nog HOORT een mobo echt op de normale manier op te kunnen starten... dus zowel het mobo van de topicstarter als dat van jou is kapot....Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:18:
je moet hem dan ook loslaten
gewoon resetten zegmaar
dan start ie door
althans bij mij...
Mjah, dus jij zal dan wel die ene procent net zijnVerwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 23:32:
[...]
Indeed ik heb het geprobeerd...zonder resultaat.
Als ik de reset knop ingedrukt hou blijft de fan draaien en de 4 leds op rood, verder bebeurt er niets
4 pagina's........Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 18:12:
Laatste nieuws:
Ik heb uit een andere, werkende pc, een HD gehaald. Die heb ik in mijn PC gezet en hij doet nog steeds niets! De fan gaat 2 sec draaien en de 4 leds gaan op rood.
Ik heb de HD weer terug gezet in de andere pc en hij doet het nog prima!
Edit: Dit betekent dat mijn HD niet stuk is, aangezien hetzelfde gebuerde met een andere HD
Ik had twee gevallen
-ledjes verkeerd om aangesloten en daardoor een kortsluiting in het circuit , zelfde symptonen als bij jou
-de lampjes gaven aan dat de reset ingedrukt was (geel, rood, groen ledje gingen branden). Moederbord ging terug en werd door de shop dood verklaard. Kreeg een nieuwe
www.triathlete.nl