"Zuiver zingen" software.

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

Topicstarter
Ik ben op zoek naar software die in zang-opname studio's wordt gebruikt. Het is software waarmee de zang van de zanger(es) zuiver(der) gemaakt kan worden.

Dus stel dat de gene die zingt net even onder de toon zit die hij/zij zou moeten zingen dan kan dat met speciale software gecorrigeerd worden.

Wie weet waar ik dit soort software kan vinden? Of bestaat dit niet voor particulieren?

Ik heb al wat gezocht maar kon niet echt iets vinden waar ik wat aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Als je Cubase VST gebruikt dan is er een plugin van Antares, genaamd auto-tune. Hiermee kan je dat effect bereiken.

Verwacht geen wonderen :S

EDIT: linkje: http://www.antarestech.com/products/auto-tune3.html

[ Voor 23% gewijzigd door Wokkels op 12-03-2003 14:58 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

Topicstarter
Wokkels schreef op 12 March 2003 @ 14:49:
Als je Cubase VST gebruikt dan is er een plugin van Antares, genaamd auto-tune. Hiermee kan je dat effect bereiken.

Verwacht geen wonderen :S

EDIT: linkje: http://www.antarestech.com/products/auto-tune3.html
Oke, ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29904

Auto-Tune is er ook als DirectX plugin overigens! Het werkt trouwens geweldig. Ik heb er al een hoop zangpartijen mee op kunnen knappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Jep, DirectX, VST, noem maar op. hij is alleen wel een beetje prijzig ;)
toch is het alleen als opknapbeurt geschikt....totaal valse zanglijnen zijn echt niet meer te redden :+

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:01
Wokkels schreef op 12 March 2003 @ 16:35:
Jep, DirectX, VST, noem maar op. hij is alleen wel een beetje prijzig ;)
toch is het alleen als opknapbeurt geschikt....totaal valse zanglijnen zijn echt niet meer te redden :+
Mwoah.. met een beetje selecteren en handmatig bij pitchen kom je een heel eind :+

Maar das wel uiterste redmiddel hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wokkels schreef op 12 March 2003 @ 16:35:
totaal valse zanglijnen zijn echt niet meer te redden :+
offtopic:
The Simpsons, S12E14 (CABF12): New Kids On The Blecch, achtste minuut.

"Thank you NASA!" :D :D

[ Voor 25% gewijzigd door Rataplan op 12-03-2003 23:48 . Reden: -met welgemeende excuses aan F_J_K voor het HELEMAAL NIETS bijdragen aan de discussie :P ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29904

Nee, echt valse zanglijnen zijn niet meer te redden, tenzij je echt woord voor woord gaat zitten corrigeren in 'graphical mode'.
Maar goed, ik neem aan dat je iemand die echt niet kan zingen ook niet serieus gaat opnemen voor een plaat ofzo. Hoewel....... als je 538 zo eens luistert.... :+

Maar het pitchen van noten die zeg maar een halve toon onder of boven de juiste zitten gaat heel erg goed. En anders kan je het altijd nog in stappen doen. Daarmee hou je vibrato en tremolo van een stem heel goed vast.
Pagina: 1