Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Nokia 3650 kopen en dat ding heeft Bluetooth.
Ik zocht nu een manier om Bluetooth op mijn pc te zetten,
via een USB adapter ofzo.
Weet er iemand wat goed is op dat gebied?
En hoeveel zou het kosten?

Of kan ik beter voor IRDA gaan?
Heeft er iemand ervaringen met een Nokia 3650 en Bluetooth?
Kan ik alles overzetten en syncen enzo?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:28 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:23:
Ik zocht nu een manier om Bluetooth op mijn pc te zetten,
via een USB adapter ofzo.
Weet er iemand wat goed is op dat gebied?
En hoeveel zou het kosten?
En waar heb je overal al zelf gezocht?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
@ dixons sitecom usb dongle, 69,95!....

[ Voor 74% gewijzigd door avon op 12-03-2003 14:29 . Reden: okay, moet geen zeikert worden :) ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Computerland usb dongle ding 49 euro :D

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

SambalBij

We're all MAD here

Let even op dat de Nokia software alleen werkt met Nokia's eigen bluetoothkaart, en niet met die standaard dingen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

MSI van Mycom € 39 ... Wie gaat er lager?

Verwijderd

hmm ikkuh niet :D

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 22:20

Tubbietje

Illegaal!

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:50:
Deze heb ik ook bij Mycom gekocht en werkt gewoon goed en is relatief goedkoop.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Sitecom bleutooth werkt met nokia 3650, heb het hier werkend.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Hmm... Heeft deze Nokia dan geen problemen met USB Dongles? Want de Nokia 6310i heeft dat wel. Ik zou eerst even wat forums doorzoeken voordat je deze aanschaf doet...

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

idd ik heb ook een 6310i en mijn collega (met een sony-ericsson) heeft een msi kaartje wat werkt. Mijne werkt hier echter niet op? Hoe heb jij dat gedaan Bablar?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Kijk anders ook even hier: Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?. Het topic is weliswaar gericht op de 7650, maar dat maakt voor de Bluetooth kaart niks uit. Uit het topic blijkt dat de MSI Bluetooth dongle een goede keus is. Zelf heb ik ook goede ervaringen met deze adapter.

• Force

Force

zoals hierboven al vermeld heb ik een 3650 met sitecom bleutooth werkend, ik heb ook een 6310 (zonder i) en die doet het ook probleemloos.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

SambalBij

We're all MAD here

Mensen lees nou even:
Operations schreef op 12 March 2003 @ 14:37:
Let even op dat de Nokia software alleen werkt met Nokia's eigen bluetoothkaart, en niet met die standaard dingen.
Het toestel zelf werkt probleemloos met zo'n sitecom dongle (ik heb zelf zo'n ding icm een 6310) maar de bijgeleverde Nokia PC Suite software werkt daar niet mee.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Juist dat probleem heb ik dus ook. PC Suite van neukia zelf wil er niet mee werken. Is daar een oplossing voor? (behalve een nokia dongle kopen :+)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Force

Force

Nokia pc suite voor de 3650 werkt wel met sitecom bleutooth met deze driver:

driver page sitecom

en de stappen uit de volgende handleiding:

handleiding

Deze handleiding stond tot een week geleden op de sitecom site, maar is nu weggehaald, hij is voor de 7650, maar voor de 3650 werkt deze procedure ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Force op 14-03-2003 10:21 ]

• Croccifixio
Operations schreef op 14 March 2003 @ 09:06:
Mensen lees nou even:

[...]

Het toestel zelf werkt probleemloos met zo'n sitecom dongle (ik heb zelf zo'n ding icm een 6310) maar de bijgeleverde Nokia PC Suite software werkt daar niet mee.
Roeligan schreef op 14 March 2003 @ 09:09:
Juist dat probleem heb ik dus ook. PC Suite van neukia zelf wil er niet mee werken. Is daar een oplossing voor? (behalve een nokia dongle kopen :+)
Zoals mijn post al aangeeft, werkt de PC Suite ook met de MSI dongle. Er staat in het draadje waar ik naar verwijs hoe je het aan de praat kan krijgen.

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb een nokia 3650 en een bluetooth adapter van het merk conceptronic (50 euro bij de belcompany). alleen werkt nokia pc suite niet met deze adapter. ik kan nu wel *.sis files overbrengen naar mijn telefoon en installeren, evenals beltonen en plaatjes, maar hoe moet ik java applicaties installeren? is dat uberhaupt wel mogelijk zonder nokia pc suite?? zo ja, hoe dan?? wie helpt mij!

trouwens, dat goboy (waarmee je van je nokia een gameboy kan maken) is echt perfect en werkt ook op de 3650, maar dat weten jullie al denk ik!

Verwijderd

oja, nog effe terug komend op mijn vraag hier boven. het interesseert me dus niet of nokia pc suite werkt, als ik maar die java dingen kan installeren, duz...

• Croccifixio
Kijk even in dit draadje: Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?.

En dan vooral deze posts: Tarod in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?", epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?", epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?".

Nog een linkje dat je kan helpen: Zelf een seriele poort maken

Met dank aan Tarod en Epoman

[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio op 30-03-2003 19:13 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 22:34

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb de sitecom nu aan de gang met Nokia PC Suite, alleen ik had gedacht dat je beltonen kon uploaden via dit...heb ik het dan fout? Of moet ik dan een ander programma hebben en welk?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Force

Force

Boy schreef op 02 July 2003 @ 19:36:
Ik heb de sitecom nu aan de gang met Nokia PC Suite, alleen ik had gedacht dat je beltonen kon uploaden via dit...heb ik het dan fout? Of moet ik dan een ander programma hebben en welk?
Met de pc suite kun je elk wave en midi bestand in je telefoon laden en gebruiken als ringtone, dus je hebt geen ander proggramma nodig.

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 19:06
De ringtones kan je ook gewoon via My Bluetooth Places in je Inbox van je telefoon gooien :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n sitecom apparaat sinds gisteren, en een neukia 7650. Gisteren mee aan het rotzooien geweest, en alles verliep vrij voorspoedig, enige probleem (ja, nu komt ie) is dat ik vanaf m'n telefoon dus niets via bluetooth kan zenden naar mijn PC, en andersom wel.

En nu niet meteen zeggen dat ik het dan via de PC swiete moet doen, of de search moet gaan gebruiken want dan heb je waarschijnlijk de pijnlijke dood van een willekeurig iemand in mijn nabije omgeving op je geweten, aangezien ik de hele search al heb doorgespit, en de PC swiete tot in den hooghen hemelen vind zuyghen, en ik (zie het als uit principe) gewoon graag vanaf mijn mobiel meuk wil zenden naar m'n PC.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:21

samo

yo/wassup

wat ik gehoord heb is dat er een nieuwe versie van de nokia suite software uit gaat komen die wel meerdere bluetooth standaarden kan behandelen.. ik denk dat we daar even op moeten wachten

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 19:06
Bij mij werkt m'n Sitecom prima met m'n 7650 en PC Suite!
Het staat wel ergens op GoT hoor, zo heb ik het namelijk ook aan de gang gekregen.

• Fire69
Elke bluetooth-dongle die de widcomm-stack gebruikt zou correct moeten werken, ook met de PCSuite.
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:24:
Ik heb zelf ook zo'n sitecom apparaat sinds gisteren, en een neukia 7650. Gisteren mee aan het rotzooien geweest, en alles verliep vrij voorspoedig, enige probleem (ja, nu komt ie) is dat ik vanaf m'n telefoon dus niets via bluetooth kan zenden naar mijn PC, en andersom wel.
Krijg je dan ook een error of zo?
samo-arne schreef op 03 July 2003 @ 12:26:
wat ik gehoord heb is dat er een nieuwe versie van de nokia suite software uit gaat komen die wel meerdere bluetooth standaarden kan behandelen.. ik denk dat we daar even op moeten wachten
Er is volgens mij maar 1 bluetooth-standaard. Waarschijnlijk willen ze zeggen dat de PCSuite nu aan de standaard voldoet. :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:21

samo

yo/wassup

er zijn meerdere standaarden hoor... maak je maar geen zorgen, er is nog lang geen 1 standaard...
die pc suite werkt alleen als er gebruik gemaakt word over een protocol dat kan werken met (ik ben de naam vergeten, het ging over voice over bluetooth)...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Yup, ik krijg een error, over het maximum aantal bluetooth verbindingen die reeds bereikt zijn (error op de Nokia)

BeMusen kan wel, gaat lekker, maar als ik de suite open dan is het afgelopen, andersom ook overigens, suite openen gaat prima (behalve zenden vanaf mobiel dan) maar als ik wil gaan BeMusen krijg ik weer die maximum blabla error....

heb inmiddels deze oplossing gevonden:

Troubleshooting
If you have trouble sending files from Nokia 7650 to your notebook or PC, follow the steps below:
(1) Execute "regedit" from the Run command (Start->Run)
(2) Locate the key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Widcomm\BTConfig\Services\0004, and locate the entry "Accept other".
(3) Set this key to 0x0000001.
(4) Save and exit Regedit. Now you should be able to send files from Nokia 7650 to your notebook or PC.

Kan alleen niet proberen of het werkt (ben op kantoor, helaas) kan iemand bevestigen of dit ook echt de oplossing voor dit probleem is?

• Fire69
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:40:
Yup, ik krijg een error, over het maximum aantal bluetooth verbindingen die reeds bereikt zijn (error op de Nokia)

BeMusen kan wel, gaat lekker, maar als ik de suite open dan is het afgelopen, andersom ook overigens, suite openen gaat prima (behalve zenden vanaf mobiel dan) maar als ik wil gaan BeMusen krijg ik weer die maximum blabla error....

heb inmiddels deze oplossing gevonden:

Troubleshooting
If you have trouble sending files from Nokia 7650 to your notebook or PC, follow the steps below:
(1) Execute "regedit" from the Run command (Start->Run)
(2) Locate the key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Widcomm\BTConfig\Services\0004, and locate the entry "Accept other".
(3) Set this key to 0x0000001.
(4) Save and exit Regedit. Now you should be able to send files from Nokia 7650 to your notebook or PC.

Kan alleen niet proberen of het werkt (ben op kantoor, helaas) kan iemand bevestigen of dit ook echt de oplossing voor dit probleem is?
Je kan inderdaad niet Bemusen en PCSuiten tegelijk.
Als je Bemused gebruikt, moet je bij je mRouter je 2 com-poorten afvinken, zodat je verbinding niet meer actief is.
Andersom moet je je Bemused afsluiten, om je mRouter aan de praat te krijgen.

Die oplossing heb ik nog niet gezien, zal het hier effe proberen.

edit:
Die "accept other" staat bij mij al op 1, dus denk niet dat je daar verder gaat mee raken.

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2003 12:52 ]

Verwijderd

Fire69 schreef op 03 juli 2003 @ 12:49:
[...]

Je kan inderdaad niet Bemusen en PCSuiten tegelijk.
Ah....okee, kan ik mee leven, maar dan kan ik evengoed nog niet zenden via m'n feun, ook al is alleen suite actief, en kan ik van daaruit wel bestanden uit m'n feun halen.

Ik ben dus erg benieuwd of die oplossing (die ik net postte) wél werkt, aangezien ik dit probleem al op meerdere fora ben tegengekomen, maar nog geen oplossingen had gezien.

• Fire69
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:56:
[...]

Ah....okee, kan ik mee leven, maar dan kan ik evengoed nog niet zenden via m'n feun, ook al is alleen suite actief, en kan ik van daaruit wel bestanden uit m'n feun halen.

Ik ben dus erg benieuwd of die oplossing (die ik net postte) wél werkt, aangezien ik dit probleem al op meerdere fora ben tegengekomen, maar nog geen oplossingen had gezien.
Ik heb hier dus effe snel getest, en ik kan wel zenden vanaf de PC als PCSuite aktief is, maar niet vanaf de phone. Als ik de mRouter-connectie stop, kan ik wel gewoon zenden.

Als ik via de phone zendt, ontvangt de pc een "PIM Transfer Request", als ik via de pc stuur opent hij gewoon een ftp-connectie via de seriele poort.
Waarschijnlijk is er softwarematig iets mis. Je kan dus wel serieel verbonden zijn met PCSuite en ftp'en over serieel, maar niet serieel verbonden zijn en via PIM transfer connecteren. Waarschijnlijk omdat hier 2 verschillende BT-profielen willen gebruikt worden, en dat zal niet gaan.

snappie? :)

Volgens mij doe je er het beste aan om die mRouter alleen te laten connecteren als je echt PCSuite nodig hebt (synchro met outlook of zo) en voor al de rest gewoon die mrouter uitzetten.
(Javafiles kan je immers gewoon naar je phone sturen, daar komen ze in je inbox, en van daaruit worden ze geinstalleerd als je wil, PCSuite heb je dus niet nodig hiervoor)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2003 13:26 ]

Verwijderd

Aha! er begint nu het een en ander te dagen...

Ik had dus niet geprobeerd die mrouter verbinding te stoppen wanneer ik van mob naar PC wilde zenden, omdat ik eigenlijk aannam dat die verbonden moest zijn.....ga het vanmiddag meteen al proberen (is het al half vijf??)

Maarruhh....wellicht een stomme vraag,..maar waar gaan de bestanden die ik dan via m'n mobiel zend naartoe? gewoon dezelfde plek als waar ze naartoegaan wanneer ik via de suite meuk ophaal??

klinkt nu eigenlijk wel heel logisch, gezien de foutmelding over de maximale actieve BT verbindingen....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:32 ]

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 09:59
Voor degenen met een Nokia 6310i. Upgraden naar firmware 5.50 en de laatste Nokia PC Suite (4.88) is de oplossing.
Met firmware 5.50 verschijnt de Nokia 6310i met als extra service 'Nokia PC Suite on <naam telefoon>'. Stel hier een compoort of laat hem gewoon op de default waarde staan. Vervolgens kun je vanuit de Nokia Connection Manager heel makkelijk voor Bluetooth kiezen voor de connectie met uiteraard de compoort zoals je die eerder had gedefinieerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~handheld/JP/nokia_services_pcsuite.png

[ Voor 3% gewijzigd door palmpaul op 03-07-2003 13:38 ]

-always ill, but highly intelligent

• Fire69
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:30:
Aha! er begint nu het een en ander te dagen...

Ik had dus niet geprobeerd die mrouter verbinding te stoppen wanneer ik van mob naar PC wilde zenden, omdat ik eigenlijk aannam dat die verbonden moest zijn.....ga het vanmiddag meteen al proberen (is het al half vijf??)

Maarruhh....wellicht een stomme vraag,..maar waar gaan de bestanden die ik dan via m'n mobiel zend naartoe? gewoon dezelfde plek als waar ze naartoegaan wanneer ik via de suite meuk ophaal??

klinkt nu eigenlijk wel heel logisch, gezien de foutmelding over de maximale actieve BT verbindingen....
Ik hoop dat dat je probleem oplost. 't is niet echt logisch omdat het in de andere richting wel werkt natuurlijk, maar ja, misschien is dat met een upgrade van PCSuite wel opgelost.

Normaalgezien komt alles in je Bluetooth Exchange Folder in My Documents.

Verwijderd

Ik ben heel erg benieuwd, zoals ik al eerder zei; klinkt allemaal wel heel erg logisch, ik kom er vanmiddag snel genoeg achter.

Nu moet alleen die klok nog ff een paar uur naar voren ;-)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ! >:)

MSI Bluetooth USB Adapter € 33,67
En nog lager als je een msi moederbord hebt wat hiervoor geschikt is :
MSI Bluetooth Trans. Antenna € 25,25
Bij perfectsystems, heb zelf die usb adapter besteld en ophalen bij drome 10 :P

Verwijderd

Zeau!

Een groot bord spaghetti en een paar koppen koffie later moet ik zeggen dat het allemaal perfect draait, als een spreekwoordelijk zonnetje zelfs!

Conclusie? vertrouw nooit de software die je bij je spulletjes krijgt, ik moest het een en ander aan nieuwere versies downloaden, en daarna ging het als een trein.

Dus: Nokia PC suite - (nieuwste versie van de neukia site) en BT software 1.3.2.7
Dat op een winXP pro en een sitecom BT USB adapter.

Eindelijk twee richting verkeer, BeMused, meuk zenden en ontvangen. Goed bezig!

Nu eens kijken of ik mijn gesharede cable broadband kan gebruiken om met m'n feun te internetten (ook al heb ik er een hard hoofd in met wanadoo premium en die ranzige pppoe verbinding)

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02 23:06
Ik heb dus hier ook die SiteCom BT USB Dongle in m'n laptop. Ik heb m'n laptop gepaird met m'n S55. Tot zover werkt alles flex.
Nou heb ik alleen begrepen, dat je met een java proggie genaamd ActiveViewer je PC zou kunnen besturen via je GSM, maar als ik probeer te verbinden, maatk hij gebruik van GPRS, iemand een oplossing voor dit probleem

• Fire69
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:14:
Zeau!

Een groot bord spaghetti en een paar koppen koffie later moet ik zeggen dat het allemaal perfect draait, als een spreekwoordelijk zonnetje zelfs!

Conclusie? vertrouw nooit de software die je bij je spulletjes krijgt, ik moest het een en ander aan nieuwere versies downloaden, en daarna ging het als een trein.

Dus: Nokia PC suite - (nieuwste versie van de neukia site) en BT software 1.3.2.7
Dat op een winXP pro en een sitecom BT USB adapter.

Eindelijk twee richting verkeer, BeMused, meuk zenden en ontvangen. Goed bezig!

Nu eens kijken of ik mijn gesharede cable broadband kan gebruiken om met m'n feun te internetten (ook al heb ik er een hard hoofd in met wanadoo premium en die ranzige pppoe verbinding)
Ik ben blij dat het werkt!

Welke soft had je erbij gekregen, toch geen XTND BlueConnect? Die had ik bij de mijne, werkte voor geen meter. Dan heb ik ook maar de Widcomm's getest, verschillende versie, uiteindelijk de 1.3.2.7 gevonden, en die werken gewoon perfect! 8)

Moest je het in orde krijgen om te i-netten via de kabel, kan je hier dan uitleggen hoe, want dat krijg ik bijgod niet op gang! :'(

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
palmpaul schreef op 03 juli 2003 @ 13:37:
Voor degenen met een Nokia 6310i. Upgraden naar firmware 5.50 en de laatste Nokia PC Suite (4.88) is de oplossing.
Met firmware 5.50 verschijnt de Nokia 6310i met als extra service 'Nokia PC Suite on <naam telefoon>'. Stel hier een compoort of laat hem gewoon op de default waarde staan. Vervolgens kun je vanuit de Nokia Connection Manager heel makkelijk voor Bluetooth kiezen voor de connectie met uiteraard de compoort zoals je die eerder had gedefinieerd.

[afbeelding]
deze gaat nu samen met welke bloetoet usb dongle ?
(gaat ik hem morgen kopen.heb een 2 dagen oude 6310i)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:20

SkyStreaker

Move on up!

Mediamarkt 49.95

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Fire69
whitehouse schreef op 03 July 2003 @ 20:57:
[...]

deze gaat nu samen met welke bloetoet usb dongle ?
(gaat ik hem morgen kopen.heb een 2 dagen oude 6310i)
Als je de laatste firmware (5.50?) en PCSuite (4.88?) hebt, met eender welke, maar de MSI wordt hard aangeraden.

Gewoon zien dat je ook de laatste Widcomm-stack gebruikt.

• whitehouse
ehm.. Widcomm stack..ehm..jaja.. hehe.. moet denk ik deze topic nog ff goed doorlezen..

firmware is 5.50 .. PCSuite is 4.88

MSI moet het dus doen. Hep iemand nog een idee waar ik een MSI kan verkrijgen ?

• Fire69
whitehouse schreef op 03 July 2003 @ 21:15:
ehm.. Widcomm stack..ehm..jaja.. hehe.. moet denk ik deze topic nog ff goed doorlezen..

firmware is 5.50 .. PCSuite is 4.88

MSI moet het dus doen. Hep iemand nog een idee waar ik een MSI kan verkrijgen ?
Kijk es op de site van Sitecom, daar staan de laatste drivers ergens op, versie 1.3.2.7 moet je hebben. :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
3650 met MSI (39 euro bij Norrod tijdje terug) doet het inderdaad.

Verwijderd

Ik heb een 8910, maar krijg met geen mogelijkheid een connectie tussen pcsuite en mijn tel. Ik heb een MSI KT4 ultra bsr waar drivers voor blue tooth bij zitten, maar deze zetten standaard mijn com poort op de verkeerde. Heeft iemand een handleiding voor de bluetooth connectie met pcsuite?

Verwijderd

Fire69 schreef op 03 July 2003 @ 20:16:

Welke soft had je erbij gekregen, toch geen XTND BlueConnect? Die had ik bij de mijne, werkte voor geen meter. Dan heb ik ook maar de Widcomm's getest, verschillende versie, uiteindelijk de 1.3.2.7 gevonden, en die werken gewoon perfect! 8)

Moest je het in orde krijgen om te i-netten via de kabel, kan je hier dan uitleggen hoe, want dat krijg ik bijgod niet op gang! :'(
Nope, gewoon de standaard sitecom drivers. Werkten op zich wel, maar half dus, (eenrichtingverkeer) Trouwens op de site van sitecom staan bij 'support' => 'drivers' => (bluetooth kiezen) verschillende manuals voor het aan de gang krijgen van PC suite met verschillende types feuns. Is wel geschreven naar aanleiding van de sitecom BT adapter, maar aangezien ik al een poos aan het zoeken was, en dus meerdere van die dingen ben tegengekomen, komen die goed overeen met andere BT adapters, diegenen die het nog niet aan de gang hebben gekregen zou ik zeker aanraden deze even te downloaden.

Internetten via de kabel nog steeds niet aan de gang gekregen, een aantal sites en fora door zitten lezen, maar dat gaat nog een kluif worden ben ik bang.

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 09:59
Msi Bluetooth dongle drivers (v1.3.1) kun je *hier* vinden. Deze werken prima met de Nokia PC Suite 4.88 (mits firmware Nokia 6310i => 5.50). Voor andere phones weet ik niet wat de voorwaarden zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door palmpaul op 03-07-2003 23:45 ]

-always ill, but highly intelligent

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Kost het upgraden van je Nokia firmware eigenlijk geld of is dat service bij Nokia Service Points? Als het wel geld kost, wat ben je er dan ongeveer voor kwijt?

Profile

• Fire69
Wil ik ook wel weten, ik zou ook wel een nieuwe firmware willen.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Firmware update's zijn gratis, mits je een bon kan tonen met daarbij het IMEI nummer
van het toestel.

[ Voor 59% gewijzigd door avon op 04-07-2003 19:31 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Fire69
AvOn schreef op 04 July 2003 @ 19:30:
Firmware update's zijn gratis, mits je een bon kan tonen met daarbij het IMEI nummer
van het toestel.
Hmm, ik heb enkel een kasticketje, daar staat helemaal geen IMEI op?

• whitehouse
ehm..staat op je nokia-doos

• Fire69
whitehouse schreef op 04 juli 2003 @ 20:00:
ehm..staat op je nokia-doos
oh, ik dacht dat het bij op de bon moest staan. :)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

AvOn schreef op 04 July 2003 @ 19:30:
van het toestel.
Ik heb gezocht, maar een bon heb ik zelf nooit bij mijn toestel gekregen. Ik heb wel de complete originele doos en het IMEI nummer nog, zou dat ook genoeg zijn? Ik hoop het wel, want ik heb niet zo'n zin om ervoor te moeten gaan betalen, want dan zal je waarschijnlijk ineens een hele bende euro's neer moeten tellen ben ik bang :'(.

Profile

• whitehouse
maar we hadden het over bluetooth :D

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:20

SkyStreaker

Move on up!

Zeg, in wat voor een klasse zit de MSI bluetooth eigenlijk? Niet de dongle, maar die ene waar je zo'n heel antennetje op aansluit.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Hier in Arnhem kon ik zo m'n nokia 6310i gratis laten updaten. de telefoon was van de zaak en ik had er geen bon bij. Ze konden zien wanneer de telefoon was gemaakt en dat was minder dan een jaar geleden. Een tip als je je telefoon laat updaten, haal alle data er vanaf dan gaat het sneller(en dat vinden ze bij zo'n nokia servicepunt wel prettig)

Verder maak ik gebruik van de mycom BT dongle in combinatie met de TDK bt stack. een beetje zoeken op google en je heb het zo gevonden!

• Fire69
whitehouse schreef op 05 juli 2003 @ 09:37:
maar we hadden het over bluetooth :D
Bij de 6310i heb je de laatste firmware nodig om bluetooth goed te kunnen gebruiken, dus is't eigenlijk maar half off-topic. :)

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

tranztaz schreef op 05 July 2003 @ 11:03:
Zeg, in wat voor een klasse zit de MSI bluetooth eigenlijk? Niet de dongle, maar die ene waar je zo'n heel antennetje op aansluit.
:? Je heb 2 klassen die iets te maken hebben met het bereik van die dingen.
klasse 1 = ~5-8 meter
klasse 2 = ~20-80 meter

samo-arne
samo was a creative king
samo-arne
er zijn meerdere standaarden hoor... maak je maar geen zorgen, er is nog lang geen 1 standaard...
die pc suite werkt alleen als er gebruik gemaakt word over een protocol dat kan werken met (ik ben de naam vergeten, het ging over voice over bluetooth)...
Ik moet even gniffelen :D
Er zijn meerdere standaarden voor BlueTooth, maar BlueTooth v1.1 is main stream (IEEE 802.15.1)
Wat jij beschrijft (voice-gateway bv.) is een Service.
Je Dongle en je Phone kunnen bepaalde Services verlenen (dit is trouwens een hoge niveau in het OSI model) BlueTooth zit volgens mij op level 2 (en 3). Terwijl de services op niveau-tje Applicatie laag zitten (is dat 5-6-7?).

Anyway plz haal 'verschillende standaarden' en 'verschillende services' niet door elkaar.
Ik denk: dat de Firmware update die 6310i's (eerste serie) nodig heeft, om goed te kunnen BlauwTanden, zorgt voor het kunnen communiceren met v1.1 apparaten :Y)

[ Voor 61% gewijzigd door VisionMaster op 05-07-2003 11:44 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Weet iemand ook of je het allemaal aan de praat kunt krijgen op een Nokia 6310, dus geen i versie? Want de laatste versie is daarvoor geloof ik 5.01 of zo.

Ik hoop dat het daarmee ook werkt, zolang ik mijn 6310 maar op PC Suite kan krijgen.

Profile

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Tarod schreef op 12 maart 2003 @ 15:56:
[...]

Deze heb ik ook bij Mycom gekocht en werkt gewoon goed en is relatief goedkoop.
alleen niet op al te grote afstanden
ik zit op zolder en ik heb beneden al geen blue tooth ontvangst meer.
en ik woon in een geowon normaal rijtjes huis zou niet weten hoe ver het is

Brabo's United in Distributed Computing

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

empirebart schreef op 05 juli 2003 @ 23:32:
[...]

alleen niet op al te grote afstanden
ik zit op zolder en ik heb beneden al geen blue tooth ontvangst meer.
en ik woon in een geowon normaal rijtjes huis zou niet weten hoe ver het is
Er zijn 2 klassen.
Klasse 1 = tot 5 meter
Klasse 2 = tot 80 meter

Ik kom met mijn phone en dongle door 1 dikke muur heen en That is it. Het is geen Wifi ofzo :)

btw over prijzen ... ik vind MyCom met de 29 eurie toch erg goedkoop :)
Ik woon in Den Haag en ben naar R'dam ervoor gereden (per saldo goedkoper)
Weet iemand ook of je het allemaal aan de praat kunt krijgen op een Nokia 6310, dus geen i versie? Want de laatste versie is daarvoor geloof ik 5.01 of zo.

Ik hoop dat het daarmee ook werkt, zolang ik mijn 6310 maar op PC Suite kan krijgen.
Zover mijn wetenschap gaat ... zit er in de non "i" versie geen BlueTooth chippie ;)
En die hebbie echt nodig :)
De 6310i is met BlueTooth chip en met een blauw schermpie als enige verschil (en software update natuurlijk)

[ Voor 29% gewijzigd door VisionMaster op 06-07-2003 01:16 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

VisionMaster schreef op 06 July 2003 @ 01:13:
Zover mijn wetenschap gaat ... zit er in de non "i" versie geen BlueTooth chippie ;)
En die hebbie echt nodig :)
De 6310i is met BlueTooth chip en met een blauw schermpie als enige verschil (en software update natuurlijk)
Euhm, een 6310 non i heeft wel degelijk Bluetooth erop zitten, dus ook een Bluetooth chip. Ik heb mijn telefoon zelf al via Bluetooth met mijn PC kunnen verbinden, alleen de PC Suite krijg ik via mijn SiteCom USB Bluetooth Dongle niet aan de praat, maar dat komt dus doordat ik die service niet heb. En ik vraag me af of die service inmiddels ook op de 6310 non i al is verwerkt in nieuwe software.

En het verschil tussen de 6310 en de i is wel iets meer dan alleen wat jij zegt. De i heeft Trippleband (dus je kunt ermee in Amerika bellen), het heeft Java Applicaties, 1 min minder voice opname (de 6310 heeft 3 min en de i maar 2 min), en zo nog wel meer verschillen.

Maar 1 ding is 100% zeker, de 6310 non i heeft wel degelijk Bluetooth, hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Godjira op 06-07-2003 06:38 ]

Profile

• Fire69
VisionMaster schreef op 06 July 2003 @ 01:13:
[...]

Er zijn 2 klassen.
Klasse 1 = tot 5 meter
Klasse 2 = tot 80 meter

Ik kom met mijn phone en dongle door 1 dikke muur heen en That is it. Het is geen Wifi ofzo :)

btw over prijzen ... ik vind MyCom met de 29 eurie toch erg goedkoop :)
Ik woon in Den Haag en ben naar R'dam ervoor gereden (per saldo goedkoper)

[...]
Uit de OKI BT FAQ
It depends on the specified transmitted electric power classes. At power class 2 or 3 (that are very commonly used), reachable distance is about 10m or less of prospect. At power class 1, a device can communicate in the distance to about 100m of prospect at the maximum.
In open ruimte haal ik met de mijne makkelijk 20m. :)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Weet iemand nu al een antwoord op mijn vraag of je inmiddels ook op een 6310 non i gebruik kunt maken van die nieuwe service speciaal voor Nokia PC Suite? Ik ben namelijk benieuwd of ik met mijn 6310 ook met PC Suite en Bluetooth samen kan werken, anders moet ik alsnog een IrDA gaan aanschaffen... zou zonde zijn van de Bluetooth Dongle die ik gekocht heb eergisteren.

Profile

• Fire69
Welke 'speciale' service gebruikt PCSuite dan? :?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Welke 'speciale' service gebruikt PCSuite dan? :?
Hier staat het uitgelegd, hetgeen ik dus bedoel met die service, alleen heb ik dus problemen met mijn gewone 6310 (non i) om via mijn SiteCom USB Bluetooth Dongle te kunnen communiceren met Nokia PC Suite. Ik wil dus die service ook hebben, maar ik vraag me af of er als software is voor de 6310 die dat heeft, vandaar dus mijn vraag.

[afbeelding]

[ Voor 12% gewijzigd door Godjira op 06-07-2003 21:00 ]

Profile

• Fire69
De benamingen zijn een beetje anders, maar verder lijkt dit hetzelfde systeem als mijn 3650. PCSuite gebruikt hier ook gewoon een virtuale compoort die door je bluetooth-software wordt aangemaakt en je dan in je Nokia Connection Manager (mRouter hier) moet aanvinken.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Fire69 schreef op 07 July 2003 @ 08:31:
De benamingen zijn een beetje anders, maar verder lijkt dit hetzelfde systeem als mijn 3650. PCSuite gebruikt hier ook gewoon een virtuale compoort die door je bluetooth-software wordt aangemaakt en je dan in je Nokia Connection Manager (mRouter hier) moet aanvinken.
Dat klopt inderdaad, de software zal opzich niet veel verschillen waarschijnlijk, maar het gaat hier steeds weer fout (zie plaatjes hieronder incl de uitleg).

Ik heb mijn telefoon verbonden met mijn PC op de Bluetooth Serial Port Service:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth4.png

Hij geeft ook aan dat ik ben verbonden en dat ik de programma's die ik wil gebruiken in moet stellen om de COM3 te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth5.png

Ok, ik ga verbinding proberen te maken met die virtuele poort met de Nokia Connection Manager (via de COM3):
Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth6.png

En ik krijg daarna een onbekende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth7.png

Echt heel vreemd imo. Volgens mij moet het op deze manier gewoon werken normaal. Er is voor mijn 6310 wel een nieuwe firmware die het volgende fixt:

Versie: V 05.01

Uitgekomen op: 21-10-2002

Voordelen: Bluetooth is aangepast zodat uw Nokia 6310 nog sneller alle Bluetooth apparaten kan vinden. Ook Picture sms is vernieuwd het toestel opent nu nog sneller het sms bericht.

Dus, zal ik moeten updaten naar die firmware, of denken jullie dat het gewoon een kwestie is van jammer?

[edit]
Damn zeg, ik heb net gebeld met een Nokia Service Point hier in de buurt en ik heb verdomd gewoon geen garantie meer op mijn toestel :'(, of te wel het gaat met €23,- incl. BTW kosten om een software update te laten doen op mijn toestel :'(, beetje jammer is dat, maar goed, shit happens. Het moet maar, want ik wil mijn toestel werkend hebben met mijn PC.

[edit 2]
Wel verdomd, net mijn telefoon laten updaten, daardoor €23,- weg en nu werkt het allemaal nog niet. Dit vind ik dus echt zwaar irritant :( en vooral heel erg klote. €23,- voor niks betaald, want zonder de nieuwe software werkt bluetooth precies hetzelfde als met de oude, namelijk NIET met PC Suite. :(

Iemand nog enig idee?

[ Voor 56% gewijzigd door Godjira op 07-07-2003 12:14 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Weet iemand geen oplossing voor mijn probleem met de 6310?

[edit]
Is het niet mogelijk om een programma te gebruiken dat de PC doet laten denken dat er een kabel aan je pc en telefoon hangt, maar dat hij dus in feite gewoon bluetooth gebruikt. Een soort van link dus die de PC die link doet aanzien als een seriele kabel. Misschien dat je dan kunt connecten via de Nokia PC Suite?

Weet iemand toevallig een programma die dat kan doen met een bluetooth verbinding?

[ Voor 79% gewijzigd door Godjira op 07-07-2003 23:43 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Even een schopje!

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Oke, een 8 dagen later dan nog maar eens een klein schopje. :)

Profile

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik

De MyCom dongle bij.....

Juist MyCom

29 Euro

Werkt prima
Pagina: 1