Toon posts:

probleem met 4 speaker optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, mijn SIS 7012 onboard audio-geval wil geen 2 uitgangen tegelijk aansturen. Ik heb al 3 drivers geprobeerd. Ik heb er de standaard AC'97 nu opstaan. Situatie:

UITGANG 1 ======== CENTRUM / SUBWOOFER === doet niks,niks op aangesloten

UITGANG 2 ======== ACHTERLUIDSPREKER ===== versterker 1 + 2 boxen

UITGANG 3 ======== FRONTLUIDSPREKER ====== versterker 2 + 2 boxen

4 Speaker optie enabled. Nu kan ik alleen versterker 1 laten werken als ik een omgevingsgeluid selecteer... Is dat altijd zo? Het geluid klinkt dan zo verkloot, daar kan je niet naar luisteren gewoon weg. Zet ik dit uit, dan is het geluid weer weg.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klote.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klote2.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klote3.JPG

Versterker 2 doet het gewoon heel de tijd, maar het geluid vervormt mee bij de gekozen omgeving. Is er geen mogelijkheid om gewoon deze 2 versterkers aan te sturen, met 2x stereo geluid zonder al die rommel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:10 . Reden: extra pix ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, wat dacht je van een kabelsplittertje of een schakelkastje om ze beiden aan te sluiten op je 'front' kanaal? Het is blijkbaar geen dubbel stereo, maar echt surround (en dat kan weleens gaar zijn ja :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 12 maart 2003 @ 14:21:
eh, wat dacht je van een kabelsplittertje of een schakelkastje om ze beiden aan te sluiten op je 'front' kanaal? Het is blijkbaar geen dubbel stereo, maar echt surround (en dat kan weleens gaar zijn ja :P)
Bestaat er geen mogelijkheid om andere drivers te installeren. Ik dacht namelijk dat ik een tijdje geleden (2 installaties hiervoor) het wel voor elkaar had. Ik had het toen even getest, en nu werkt het dus niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
niemand iets?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat is normaal bij die driver/chip (kweenie welke).
Als je een spelletje gaat doen met EAX of directsound dan moet je wel geluid uit je achterspeakers kunnen krijgen.

En als je als omgeving standaard instelt moet het ook wel werken denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door bobo1on1 op 13-03-2003 23:55 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 13 March 2003 @ 23:54:
Dat is normaal bij die driver/chip (kweenie welke).
Als je een spelletje gaat doen met EAX of directsound dan moet je wel geluid uit je achterspeakers kunnen krijgen.

En als je als omgeving standaard instelt moet het ook wel werken denk ik.
Hoe stel ik deze standaard in dan? Dat heb ik ook al geprobeerd maar ik weet niet of ik dat dan goed doe...

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 09:44
Heb je al geprobeerd om in windows ook de optie voor vier speakers aan te zetten?

Rechts klikken op speakericoontje -> eigenschappen

Verwijderd

Topicstarter
Sir Baxx schreef op 15 maart 2003 @ 19:30:
Heb je al geprobeerd om in windows ook de optie voor vier speakers aan te zetten?

Rechts klikken op speakericoontje -> eigenschappen
yep... staat aan...

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

Topicstarter
kickkick

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, gaat niet werken, als de drivers het niet kunnen, kan je hooguit eens naar de fabrikant mailen en doe anders de andere tip die je allang gegeven is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1