[XP] Proces wil niet afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik was met IrfanView een directory met veel plaatjes aan het browsen toen het programma vastliep. Nu draait er een proces genaamd i_view32.exe wat ik niet kan afsluiten. Ook de directory die ik aan het viewen was kan ik niet weggooien. Er gebeurt simpelweg niks als ik End Process heb bevestigd in de Task Manager.

Na de search te hebben geraadpleegd heb ik PrcView geprobeert om het proces af te sluiten en ook dat werkt niet (zowel de windows als de commandline versie niet). Ik ben ingelogd als administrator.

Ik snap dat een reboot dit wel kan verhelpen maar dat is lastig op deze pc en ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe dit komt. Iemand een suggestie?

• Coppertop
  • Niet online
Nog geen 2 minuten na het posten van dit bericht kreeg ik een BSOD (door iets anders). Het probleem is dus "opgelost". Mocht iemand weten hoe die proces netjes beeindigd had kunnen worden post dit dan svp :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

iemand zou tlist.exe en kill.exe uit de resource kit even moeten posten.

met tlist kun je zien welk proces het is(getal dat erbij hoort) en met kill kun je deze vanaf cmd prompt killen(let wel dit helpt soms ook als je het met taskmanager niet meer kunt stoppen)

• Coppertop
  • Niet online
mutsje schreef op 12 March 2003 @ 14:14:
iemand zou tlist.exe en kill.exe uit de resource kit even moeten posten.

met tlist kun je zien welk proces het is(getal dat erbij hoort) en met kill kun je deze vanaf cmd prompt killen(let wel dit helpt soms ook als je het met taskmanager niet meer kunt stoppen)
Ik had begrepen uit eerdere berichten op het forum dat PrcView net zo goed als kill.exe uit de resourcekit werkt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

geen idee ken prcView niet. Ken alleen tlist en kill en die werken perfect. Maar soms zit een proces inderdaad zo "vast" dat alleen een reboot nog oplossing bied.