Toon posts:

MSN via andere computer krijgt geen toestemming voor gesprek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje van compu naar compu (dus niet via hub router enz.) op de compu die onderstaat hebben we een KABEL internet verbinding. als ik nu boven op mijn compu via msn gesprekken ofzow wil voeren zegt ie dat hij geen verbinding kan maken met de andere compu (dus diegene met wie ik het gesprek wil voeren). kan dit zijn dat op de computer onder ofzow een verkeerde instelling staat waardoor dit geblokkeerd word.

wie kan mij hiermee helpen alvast bedankt.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Werkt het netwerk normaal wel?
En kun je normaal ook wel met je client op het internet?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

als ik het goed lees zit jou compu met een crosskabel aan de andere??
hoe kom jij op internet? (internet connection sharing van MS?)

MSN is niet intern in een netwerk te gebruiken (dus van comp1 naar comp2) zonder enige internet verbinding.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb op mijn compu boven wel internet maar ik maak verbinding via compu onder. (die heeft dus weer de normale internet verbinding) maar msn zelf en internet kazaa enzow doet ut alleen ik kan geen gesprekken voeren.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, niet echt wat je bedoelt maar met ponychat kun je prima chatten binnen je netwerk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet binne het netwerk chatten. maar ik heb ook gewoon internet verbinding.(ik kan trouwens chatten maar een gesprek voeren dus met microfoon enzow dat lukt niet)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 14:09:
ik wil niet binne het netwerk chatten. maar ik heb ook gewoon internet verbinding.(ik kan trouwens chatten maar een gesprek voeren dus met microfoon enzow dat lukt niet)
ooh, nu is het duidelijk :) dat komt omdat MSN je interne IP doorgeeft. daar kan niemand aan connecten, dus filetransfer e.d. werken niet.

edit: sorry voor de vage omschrijving maar kan er even geen geschikte tekst over vinden
edit 2: zo te zien hoef ik daar ook niet meer naar te zoeken :P suc6!!

[ Voor 19% gewijzigd door sh4d0wman op 12-03-2003 14:13 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
dat d8 ik dus in het begin ook. maar een paar vrienden van mij hebben het precies op dezelfde manier gedaan en het werkt wel. :s

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Komt dus omdat je geen porten forward.

Hoe dit moet?

Het Grote Poortmappingsverhaal

Dit topic had dan ook in NT gemoeten.. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Dat komt omdat je achter NAT zit met je verbinding, en daar is msn niet zo blij mee. Zie de poortmapping FAQ

Verwijderd

Topicstarter
owh sorry. joa ben nog een beetje nOoB :P

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23
Precies werkt het netwerk wel?
Als jij van pc naar pc gaat zonder hub kun je daar dus niet gewoon een netwerkkabeltje tussen leggen! Dat zal een crosslink kabel moeten zijn (of een UTP kabel met een crosslink adapter).
Zonder de crosslink kunnen de pc's elkaar niet zien.
Nog iets... verwacht niet dat je op de client-pc kan internetten als er een netwerk ligt dat het doet, je zult een softwarematige NAT router moeten installeren. Zoiets als WinRoute bijvoorbeeld.

Kortom, leg even uit wat je al wel en wat je niet gedaan hebt, anders kunnen we je moeilijk helpen.

edit: ben een beetje traag zie ik....

[ Voor 5% gewijzigd door Schmoove op 12-03-2003 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
toestemming van zijn of haar netwerkbeheerder. (dit zegt ie als ik dus met iemand een gesprek wil voeren (bij die andere))

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 14:34:
toestemming van zijn of haar netwerkbeheerder. (dit zegt ie als ik dus met iemand een gesprek wil voeren (bij die andere))
Hmm..

Kan je mij even vertellen wat er nu precies aan de hand is?

In je topicstart zeg je namelijk dat je een melding kreeg dat je geen verbinding kon krijgen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
als ik boven (via netwerk (crosslink)) op mijn computer met een andere computer(dus met msn messenger gesprek voeren) zegt hij dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht. (en dus bij de andere persoon zegt hij dat ik geen toestemming heb van zijn of haar netwerkbeheerder.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:39:
als ik boven (via netwerk (crosslink)) op mijn computer met een andere computer(dus met msn messenger gesprek voeren) zegt hij dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht. (en dus bij de andere persoon zegt hij dat ik geen toestemming heb van zijn of haar netwerkbeheerder.
Dat van die client vat ik.

Lees hier de NT FAQ voor door en je hebt MISSCHIEN de oplossing. Dit staat namelijk bekend als een hardnekkig iets. Andere services die een portmap nodig hebben doen het meestal wel maar MSNM wil wel eens moeilijk doen.

Verder dat over dat geen toestemming hebben.. dat zegt ie dus op de server? En wat ben je dan precies aan het doen?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zegt ie niet op de server maar op de computer waar ik dus verbinding mee wil maken voor (zeg maar mee te praten)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik weet niet of ze hem in Network Troubleshooting graag willen hebben, maar dat merk je vanzelf wel ;). Lees in ieder geval de FAQ even door, en natuurlijk het Poortmappingsverhaal. Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk volgende keer in je openingspost, want dat voorkomt gelijk een hoop vragen vanwege onduidelijkheid. Zie ook FAQ Forumgedrag - Topicstart :). Bovendien topictitel beetje verduidelijkt.
Pagina: 1