Eheim 1046 Waterpomp op 12Volt

Pagina: 1
Acties:

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik lees net dat er nieuw waterpompjes van Eheim zijn (type 1046) die op 12 Volt werken.

Misschien was dit al bekend? Maar voor degene die er intresse in hebben of het niet wisten wellicht zinvolle info.

Voor meer info zie http://www.innovatek.de/
Die REVOLUTION:
Eheim 1046 12V powered by innovatek:

die bewährte Eheim 1046 Pumpe nun endlich in einer von innovatek in Zusammenarbeit mit Eheim entwickelten 12V= Ausführung !! Kein 230V~ Anschluss mehr erforderlich sondern direkt am PC-Netzteil anschliessbar...
(Verfügbar ab Ende März - ArtNr: 500 431) bald mehr :-)
Of had ik dit naar de FP moeten submitten :?

• Garrett
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Wel nuttige info idd... en FP ja wellicht ook handig ;)
Zo'n pompje verbruikt zo'n.... 5 watt?? Trekt de PSU makkelijk :)

Hoewel het voor mezelf niet een probleem is dat ik een extra stopcontact nodig heb... ding pompt altijd ook als de pc uitstaat... 'k heb een beetje het idee dat aan/uit/aan/uit etc. etc. niet beter is voor de levensduur :D

I love watercooling

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Op 12v ? Dan kun je ze ook opvoeren >:) probeer eens 24 volt >:) :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Garrett schreef op 12 March 2003 @ 13:55:
Wel nuttige info idd... en FP ja wellicht ook handig ;)
Zo'n pompje verbruikt zo'n.... 5 watt?? Trekt de PSU makkelijk :)

Hoewel het voor mezelf niet een probleem is dat ik een extra stopcontact nodig heb... ding pompt altijd ook als de pc uitstaat... 'k heb een beetje het idee dat aan/uit/aan/uit etc. etc. niet beter is voor de levensduur :D
waarom zit er dan zon knoppie op? maakt niet veel uit hoor.. vooral niet bij eheim dat zijn de beste pompen on earth :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

12V, das wel vet, kun je direct uit een molex halen, scheelt ook weer een stekker naar het stopcontact toe.
En ja: wat is nu beter: de pomp 1x per dag aan en uit zetten? (tegelijk met de pc dus, behalve bij een reboot), of altijd aan laten staan, behalve bij langere periodes zoals vakantie, of echt altijd aan laten staan?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

Epsilon

pierre-oord schreef op 12 maart 2003 @ 14:02:
Op 12v ? Dan kun je ze ook opvoeren >:) probeer eens 24 volt >:) :P
|:(

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:42:
12V, das wel vet, kun je direct uit een molex halen, scheelt ook weer een stekker naar het stopcontact toe.
En ja: wat is nu beter: de pomp 1x per dag aan en uit zetten? (tegelijk met de pc dus, behalve bij een reboot), of altijd aan laten staan, behalve bij langere periodes zoals vakantie, of echt altijd aan laten staan?
Ik speel voor antwoord B

Puur op gevoel.

Gevoelsmatig is het zo dat bij aan/uit een drukverschil optreedt waardoor het hele systeem onnodig belast wordt, maar dat verschil is zo minimaal, dat het geen reet uitmaakt. Ik kan dat even nie onderbouwen met cijfers (bar) maar het spul kan heel erg veel hebben.

Het is ook een beetje luiigheid, achter uit mijn PC slingert de snoer van de pomp, en ik heb nooit zin om die eruit te trekken als ik de PC uit doe (als >:)) dus in de praktijk staat hij vrijwel altijd aan, behalve als ik een weekend of langer weg ga ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Pervert op 12-03-2003 16:22 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

zo wie zo is het ivm lucht in je systeem beter om je pomp te laten draaien...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 16:24:
zo wie zo is het ivm lucht in je systeem beter om je pomp te laten draaien...
Moet je dingen beter afsluiten: als zowel in als outtake onder water zitten, en je systeem is lucht/waterdicht, kan er in theorie niks inkomen :)

Ik gebruik hier overigens een beveiligde stekkerdoos met schakelaar. Staat pjoeter uit dan schakelaar om, aanzetten is ook die schakelaar met gevolg dat monitor, pomp, en pjoeter weer aanspringen. Ding is natuurlijk ook met voet te gebruiken >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1