Toon posts:

Philips 8x brander -> hoe vaag is dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar uit het niets kan ik geen cd-r's meer branden met deze brander (WinXP, met Nero). Ik denk, die is kapot (ik krijg na een paar procent foutmelding 'medium changed'. Gekke is dat de cd-r daarna gewoon nog leeg is en dus niet mislukt).

Dus ik schroef 'm eruit en stop 'm in de pc van een kamergenoot. Daar doet ie het wel perfect! Ik de brander weer in mijn eigen PC schroeven, en denk ik test'm even voordat ik alles weer dichtschroef (op dat moment waren alleen de hoogst noodzakelijke kabels aangesloten achterop de PC en het audiokabeltje zat ook niet in de brander).
En de brander deed het weer gewoon. Dus ik schroef de kast dicht en sluit alle kabels aan. Wil ik gaan branden, doet ie het weer niet!!

Aangezien het enige wat ik veranderd had was het dichtschroeven van de systeemkast en wat meer kabels aangesloten ben ik daar wat mee gaan proberen. Na wat testen kan ik deze conclusie trekken:
met de tv kabel in mijn TV kaart (Pinnacle PCTV PRO) wil ie niet branden. En met de TV kabel eruit wel. Hoe is dit mogelijk :? Beats me.

Wat ik als laatste nog kan toevoegen, het hele brandproces lijkt meer van mijn systeem te vergen. Want vroeger kon ik vrolijk naast het branden internetten en mp3's draaien. Maar als ik nu tijdens het branden een MP3 aanzet wordt ie vertraagd afgespeeld (ik heb een Athlon 900 met 256 MB RAM).

Hoe deze hele situatie is ontstaan is me overigens een raadsel. Ik was een CD voor een vriendin aan het branden (op een Lifetec 80 min cd-r van de Aldi), deze mislukte halverwege (waarschijnlijk omdat ik met teveel andere dingen bezig was op dat moment) en na een reboot (moest om die cd-r uit de drive te krijgen) had ik bovenstaande problemen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien is een reinstall het proberen een keer waard.
controleer ook eens of je DMA aanstaat enzo.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
Misschien helpt het om je tv kaart eens in een ander pci slot te stoppen en je brander eens op een andere IDE aansluiting.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:37:
Zomaar uit het niets kan ik geen cd-r's meer branden met deze brander
...
Na wat testen kan ik deze conclusie trekken:
met de tv kabel in mijn TV kaart (Pinnacle PCTV PRO) wil ie niet branden. En met de TV kabel eruit wel. Hoe is dit mogelijk :?
is die pc geaard? als ik mijn pc niet aan de aarde heb en ik heb mijn tv kabel erin vliegen de vonken eraf!

als het probleem alleen voorkomt met de kabel erin en zonder niet, lijkt me een reinstall nix uit te maken.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Mijn Terratec TV kaart veroorzaakt onder WIN XP ook de nodige problemen. De meeste Tv kaarten dienen op de eerste of het primaire PCI slot aangesloten te worden. Tevens alleen de primaire drivers installeren, want de extra gadgets willen nog wel eens conflicteren met de WINxp / divx videocodecs etc.

Tevens ben ik het met Mr.nobody eens dat je je computer absoluut moet aarden omdat je anders "circulaire" spanning van b.v je tv of radio overslaat naar je computer (en dus onverklaarbare problemen veroorzaakt) daarnaast is het ook wel fijn om te aarden als je met je blote benen/voeten tegen de behuizing aan zit...

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn tv kabel aansluit zie ik wel even wat blauwe 'flitsjes' tussen tvkabel en aansluiting tv kaart.

Ik weet niet of ie geaard is. Alles zit wel aan een hele dure stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, maar of ie geaard is...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 17:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 17:27:
Als ik mijn tv kabel aansluit zie ik wel even wat blauwe 'flitsjes' tussen tvkabel en aansluiting tv kaart.

Ik weet niet of ie geaard is. Alles zit wel aan een hele dure stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, maar of ie geaard is...
Al hang je er een stekker doos van 100€ aan, als het wandcontact niet is geaard heb je alsnog geen aarde

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Voeding?
Denk het wel, want als je de boel even uit gehad hebt, dan doet ie het weer.
Misschien je ventilator van de voeding vol met stof, of je voeding is te licht, of aan het doodgaan.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik hoef nergens op te wachten, met tv kabel erin doet ie niet branden en zonder tv kabel doet ie wel branden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:34:
nee ik hoef nergens op te wachten, met tv kabel erin doet ie niet branden en zonder tv kabel doet ie wel branden.
Gooi de hele pc eens aan een wandcontactdoos mét aarde en probeer het nog eens (inclusief tvkabel erin). Overigens zou het een tweaker bekend moeten zijn dat het verplicht is om een pc te aarden, daar hij niet dubbel geisoleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het makkelijkst zien of mijn stopkontakt geaard is.

Verwijderd

Dan heb je van die metalen contacten aan de zijkant van je wcd.
Je ziet deze wcd's altijd in keukens boven het aanrecht bv.

Om je hele pc te aarden, moet je natuurlijk wel allemaal geaarde snoeren gebruiken, vanaf de wcd tot aan je pc.

Krijg je ook wel eens een opsodemieter van je pc?
Het aarden van een pc is altijd van levensbelang!

Er hoeft in je pc maar slechts 1 ontstoorcondensatortje te sneuvelen (lees sluiting) en je bekijkt de graszoden aan de onderkant!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 21:10 ]

Pagina: 1