Toon posts:

Compu doet het niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, afgelopen weekend mn compu gebruikt voor muziek op een party. Kwam ik thuis met de pc, lag de koeler er ineens naast :S. Ik de koeler weer gemonteerd, pc aangezet, ff naar toilet, kom terug en mn koeler ligt er weer opeens naast en mn pc was uit. Kan het zijn dat mn cpu is doorgebrand?
Hij piept ook niet meer. Hij gaat wel aan, maar doet gewoon nix :S

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:34 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan het zijn... het is wel zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zit er geen beveiliging op dat als de koeler eraf pleurt dat de pc dan uit gaat. Hij ging wel uit, maar als ik het zo eens bekijk zou het te laat geweest moeten zijn :@

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat de cpu er helemaal niet verbrand ofzo uitziet. Of hoeft dat ook niet zo te zijn?

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb ook eens gehad met een Athlon,
op het eerste gezicht niets aan de hand,
maar langs de randjes van de core was het iets donkerder geworden.
defect..
(was trouwens op een ASUS mobo met COP, CPU overheat protection...ha!)

[ Voor 19% gewijzigd door BadMotha op 12-03-2003 13:44 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40
Naar mijn mening hoeft dit niet zo te zijn. Het kan al te laat zijn zodra de koeler eraf valt. Leg je pc eens op z'n kant en plak die koeling er weer op. Kijken wat deze doet. Als de pc aanblijft ligt het daar aan. Maar denk dat je gewoon nieuwe cpu moet halen. Aangezien hij helemaal niets meer doet.

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 12 maart 2003 @ 13:41:
Leg je pc eens op z'n kant en plak die koeling er weer op. Kijken wat deze doet. Als de pc aanblijft ligt het daar aan. Maar denk dat je gewoon nieuwe cpu moet halen. Aangezien hij helemaal niets meer doet.
Hij gaat wel gewoon aan hoor, hij geeft alleen geen beeld en geen piep. Is er nog iets anders wat ik kan proberen?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 22:01

Qwerty-273

Meukposter

Ligt opeens je koeler er weer naast?

Hoe krijg je dat voor elkaar :? Maar het zou inderdaad goed kunnen dat je proc door is gebrand. En het zien is er meestal niet echt van. Omdat doorbranden niet betekend dat er vlammetjes uit komen ;) Als er bv een sticker op de onderkant van je cpu zit, wordt deze meestal wel wat bruinig door de hitte maar dat is meestal dan ook echt alles (nou ja behalve de goede stank dan ook).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Ja vond ik ook al gek, gewoon mn koeler eraf gepleurd. Nu blijft ie wel gewoon zitten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je wil zien of ie doorgebrand is moet je eens naar de onderkant van de processor kijken, daar zit waarschijnlijk een dikke zwarte plek

[ Voor 1% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2003 13:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 12 March 2003 @ 13:50:
als je wil zien of ie doorgebrand is moet je eens naar de onderkant van de processor kijken, daar zit waarschijnlijk een dikke zwarte plek
Nee, die zit er niet :/ Er is helemaal nix te zien zowel aan de bovenkant als aan de onderkant van de cpu

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:53 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

Nu ben ik wel heeel nieuwsgierig waardoor die cooler loskomt. zou je eens willen kijken wat de oorzaak is? misschien kan je dan de fabrikant van je MoBo aansprakelijk stellen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
naimed schreef op 12 maart 2003 @ 13:57:
Nu ben ik wel heeel nieuwsgierig waardoor die cooler loskomt. zou je eens willen kijken wat de oorzaak is? misschien kan je dan de fabrikant van je MoBo aansprakelijk stellen.
Nee, sorry, maar er is helemaal nix te zien. Das het gekke

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:00:
[...]

Nee, sorry, maar er is helemaal nix te zien. Das het gekke
heh, ook niet als je hem weer recht zet en je zet hem weer aan? blijf er dan even bijstaan om te zien wat er gebeurt. kan zijn dat hij niet goed vastklemt. Dit is echt een heel vaag verhaal.

Heb jij jomanda als buurvrouw ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
naimed schreef op 12 maart 2003 @ 14:05:
[...]

heh, ook niet als je hem weer recht zet en je zet hem weer aan? blijf er dan even bijstaan om te zien wat er gebeurt. kan zijn dat hij niet goed vastklemt. Dit is echt een heel vaag verhaal.

Heb jij jomanda als buurvrouw ? ;)
Nee hoor ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

koeler eraf pleuren? die zit toch altijd vast met van die mooie ijzertjes e.d?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Oooh, nou dat is het dan niet. misschien is er iets verbogen aan je cooler (sleufje) of is het nokje aan je socket versleten, de koeler kan toch niet zelfstandig van die nock af?

Verwijderd

Topicstarter
Oooh, nou dat is het dan niet. misschien is er iets verbogen aan je cooler (sleufje) of is het nokje aan je socket versleten, de koeler kan toch niet zelfstandig van die nock af?[/quote]

Ja, het bovenste nokje aan mn socket is een beetje beschadigd , kan ik daar wat aan doen?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Aah, daardoor laat hij steeds los en nee, helaas kan je daar vrij weinig aan doen. Je zou eens moeten kijken of er rondom de socket meer nokjes zitten. Zoja, dan moet je op zoek een een cooler die die nokjes gebruikt. Alleen deze zijn best moeilijk te vinden als je ze nodig hebt :( . Een andere oplossing is om coolpasta te gebruiken die tegerlijkertijd lijmt en dus muurvast op je proc zit. Maarja het probleem is dan weer dat je de cooler nouwelijk meer van je processor los krijgt en dus ook niet van je mobo.
Je processor is waarschijnlijk defect, probeer te kijken of er nog gerantie op zit, evenals je moederbord. Want die is in deze staat weinig waard.

[ Voor 2% gewijzigd door Deem op 12-03-2003 14:46 . Reden: typo's ]

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

naimed schreef op 12 March 2003 @ 14:42:
Aah, daardoor laat hij steeds los en nee, helaas kan je daar vrij weinig aan doen. Je zou eens moeten kijken of er rondom de socket meer nokjes zitten. Zoja, dan moet je op zoek een een cooler die die nokjes gebruikt. Alleen deze zijn best moeilijk te vinden als je ze nodig hebt :( . Een andere oplossing is om coolpasta te gebruiken die tegerlijkertijd lijmt en dus muurvast op je proc zit. Maarja het probleem is dan weer dat je de cooler nouwelijk meer van je processor los krijgt en dus ook niet van je mobo.
Je processor is waarschijnlijk defect, probeer te kijken of er nog gerantie op zit, evenals je moederbord. Want die is in deze staat weinig waard.
ik bedenk me nu dat het ook kan zijn dat je de cooler onjuist plaatst, waardoor hij niet goed op de nokjes pakt. maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.

(woeps: ik klikte op het reply icoontje i.p.v. het edit icoontje. sorry |:( )

[ Voor 6% gewijzigd door Deem op 12-03-2003 14:54 ]

Pagina: 1