Toon posts:

monitor valt soms 1 seconde uit

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn monitor knippert 1 a 2 x per dag heel ff.. het beeld valt dan weg en het komt meteen weer terug.. het lampje van de monitor blijft groen.

zou dit aan de monitor of videokaart liggen.. ? en hoe kan ik dit controleren.. alle kabels zitten goed vast.

Monitor is een Iiyama AX3817UT(TFT) en een point of view Geforce4ti4200

Verwijderd

ik weet niet hoe oud de monitor is, maar als het al een vrij oude is zou het misschien aan de monitor kunnen liggen... verder is Point of View nou niet echt een stermerk (zover ik weet, kan best zijn dat ik er naast zit hoor!).

Misschien kan je het eens met een andere monitor proberen of als er garantie op zit dan zou ik met 1 van de 2 terug gaan naar de winkel, want dan zit er misschien ergens een productiefout.

Ik heb wel met mijn vorige videokaart (ook een Geforce4) een soortgelijk probleem gehad.. toen had ik in mijn bios voor mijn geheugen 'turbo' aangezet.. en dan kreeg ik in windows hetzelfde als wat jij hebt.. dus dat de monitor soms ff wegvalt... Dus misschien moet je ff in de bios (van je mobo) kijken of je daar iets van geheugensnelheid iets terug kan zetten ofzo?

Mijn huidige Radeon heeft met dezelfde 'turbo' instellingen nergens last van.. en mijn Geforce 4 was van het merk ASUS...

Verwijderd

Topicstarter
de monitor is 3/4 jaar oud

Verwijderd

lijkt me niet dat het aan de monitor ligt dan.. lijkt me in ieder geval vrij sterk.

dus probeer het eens uit met de bios, of ga met de videokaart terug naar de winkel, want er zit vast nog wel garantie op

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
is dat driekwart jaar, of 3 à 4 jaar?

en is dat niet een soort van auto-degauss? dat heeft mijn Belinea 106055 ook wel eens (je kunt het horen of ie degausst) vooral tijdens 3dmark 2001, de ene kaar na iedere test, de andere keer helemaal niet

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 12 maart 2003 @ 16:42:
is dat driekwart jaar, of 3 à 4 jaar?

en is dat niet een soort van auto-degauss? dat heeft mijn Belinea 106055 ook wel eens (je kunt het horen of ie degausst) vooral tijdens 3dmark 2001, de ene kaar na iedere test, de andere keer helemaal niet
driekwart jaar.. van juli vorig jaar..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat voor videokaart gebruik je? ATi of Nvidea :?
Lezen is een kunst B)

Probeer oudere detonaters. De nieuwe werkten hier ook voor geen meter, telkens beeld uit, net alsof je van resolutie verandert. Oudere detonators werkten. Maar nu in Win2k heb werken de nieuwe ook :*)

[ Voor 72% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 16:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 16:50:
Geforce4ti4200

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:26:
mijn monitor knippert 1 a 2 x per dag heel ff.. het beeld valt dan weg en het komt meteen weer terug.. het lampje van de monitor blijft groen.

zou dit aan de monitor of videokaart liggen.. ? en hoe kan ik dit controleren.. alle kabels zitten goed vast.

Monitor is een Iiyama AX3817UT(TFT) en een point of view Geforce4ti4200
ik heb hetzelfde probleem met een samsung syncmaster 753s en een XFX geforce 4 ti4200. volgens mij ligt het aan de drivers. want als ik de microsoft drivers gebruik heb ik er geen last van maar met de nvidea drivers krijg ik dat het beeld weg valt dat is soms rare foutmeldingen krijg als ik aan het surfen ben en dan geeft windows aan dat het door de geforce drivers komt. dit is wel op windows xp. in andere windows'en weet ik het niet. dus ik zou zeggen neem de drivers die windows xp als eerste instaleert.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen met de drivers..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 16:50:
Lezen is een kunst B)

Probeer oudere detonaters. De nieuwe werkten hier ook voor geen meter, telkens beeld uit, net alsof je van resolutie verandert. Oudere detonators werkten. Maar nu in Win2k heb werken de nieuwe ook :*)
Het mag niet maar wat loopt dit draadje toch hard :o

kan niet eens effe wat wegeditten voor er al weer op geantwoord is, maar toch, complimenten topicstarter voor de snelle reactie :Y) \

edit: had Edit moeten zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 16:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Bij ons op het werk hebben we dat ook. Maar dat komt bij ons door het programma SMSClient, hiermee maken Admins screenshots.. Op dat moment is heel even het scherm zwart.

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 12 March 2003 @ 16:52:
[...]

maar toch, complimenten topicstarter voor de snelle reactie :Y)

edit: had Edit moeten zijn :+
hottopic ;)

Verwijderd

Topicstarter
DTorro schreef op 12 March 2003 @ 16:53:
Bij ons op het werk hebben we dat ook. Maar dat komt bij ons door het programma SMSClient, hiermee maken Admins screenshots.. Op dat moment is heel even het scherm zwart.
ik ken sms.. maar dat heb ik hier niet draaien. ik ga iig eens naar de drivers kijken..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Nu was ik wel eerder :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even andere detonators gedownload.. ff kijken of dit het probleem oplost..

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
dit is een vrij recent topic dus ik denk ik antwoord ff

ik heb dus met mijn geforce mx400 t zelfde probleem, beeld valt nu en dan weg, maar af en toe is t ook zo dat ik gewoon rare dingetjes in me beeld krijg, alsof de kaart dingen verkeerd doet, ligt dit ook aan de drivers?

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
dat probleem heb ik ook alleen de mijne is al 3 keer gerepareerd en hij doet het nog steeds
en bij de helpdesk van iiyama noemen ze me een zijkerd ik heb het echt een beetje gehad met hun (ik weet inmiddels van welk merk ik niet me volgende monitor koop)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
t ligt niet aan je monitor dan denk ik

denk dat t aan de videokaart ligt of in iedergeval de drivers

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Heeft iemand er misschien aan gedacht dat de kaart overclocked is? Ik heb ook een PoV GF4 Ti4200XP Turbo, en bij mij doetie dit ook welleens, sowieso altijd in windows, als ie de clockfrequenties laad voor me vidkaart, maar soms ook gewoon in windows...weet niet precies wat dat dan is, misschien wel automatische degauss, maar denk niet dat het aan de drivers ligt..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Pagina: 1