"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
ThousandSeparator:=',';
DecimalSeparator:='.';
Dat had ik ook al geprobeerd, werkt dus echt niet. De weergave wordt er wel anders van, de input echter niet. Ik wil het dus precies andersom. De weergave moet wel nederlands blijven.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:26:
je kan de seperators gewoon wijzigen in delphi:
ThousandSeparator:=',';
DecimalSeparator:='.';
[ Voor 25% gewijzigd door Pino op 12-03-2003 13:29 ]
Verwijderd
je zou uit moeten zoeken of je de locale van je applicatie kan wijzigen, naar bv. amerikaans. dan kan je weer met DecimalSeparator de weergave nederlands laten lijken
[edit]
Als je de toetsenbord indeling naar nederlands zet, zou het ook moeten werken. Maar dat is niet op applicatie-niveau
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:36 ]
Feitelijk wil je dus, als je een punt invoert, dat je een komma ziet? Dan lijkt me 't voorstel van deur de meest logische.THEF_Pino:
Dat had ik ook al geprobeerd, werkt dus echt niet. De weergave wordt er wel anders van, de input echter niet. Ik wil het dus precies andersom. De weergave moet wel nederlands blijven.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
1
2
3
4
5
| procedure TfrmHuurBetalingen.dbe_BetaaldKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if Key='.' then Key := ','; end; |
Werkt dus gewoon goed.
Bedankt.