capture video met gforce 3 ti200 lukt niet..

Pagina: 1
Acties:

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03-2025
ik heb een probleempie...

ik wilde gister met mijn Gforce 3 ti200 wat beeld capturen uit een sony dcr-pc100 dv-camcorder..
Ik had hem aan mijn kaart aangesloten via svideo kabel en had bij adobe premiere(6) ook de instellingen zo ingesteld dat ik de sony dcr-pc100 gebruikte...

Ik starte premier op en koos voor dv- ntsc en dan standard 48khz.. Daarna kreeg ik deze meldingen: melding 01 en melding 02

daarna zijn dit mijn instellingen :
instellingen.

Ziet iemand hier iets fout aan? want ik snap maar niet waarom die hem niet ziet ..

ps. ik wil zo zo'n skatblok gaan halen zou dat de oplossing kunnen zijn?

greetz thaisie

Verwijderd

een GeForce 3 Ti 200 heeft toch alleen maar een Video out en geen video in? dat zie ik pas bij de ti 4200 my vivo series

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:23:
een GeForce 3 Ti 200 heeft toch alleen maar een Video out en geen video in? dat zie ik pas bij de ti 4200 my vivo series
Asus heeft dat wel, MIjn ti500 ook, Heb je de drivers van je cd geinstalleerd, en je wdm drivers :?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Wel, die foutmeldingen geven al aan hoe 't zit. Wil Adobe de camera automatisch bedienen, moet ie op Firewire zijn aangesloten en niet op een S-video-in.

Dus of een Firewirekaartje kopen en digitaal kunnen opnemen op je PC, of handmatig bedienen op je s-video-ingang en analoog opnemen. Voor dat laatste moet je Adobe uiteraard wel anders instellen...

[ Voor 12% gewijzigd door JAVA-Doctor op 12-03-2003 13:32 ]

• thaisie
jah ben een beetje leek in hardware maar het is volgens mij een
aopen geforce ti 200...of is het dan nvidia gforce 3 ti 200.. dat stond ook op de doos :)..

en had gister die nieuwe driver geinstalleerd die bij de "meuktracker" stond..
deze dus.

en wat zijn de WDM drivers?

greetz thaisie

• JAVA-Doctor
Om de s-video ingang te kunnen gebruiken moet je deze driver: nVidia WDM 1.22 erbij installeren.

Daarna Adobe Premiere instellen dat je van de Nvidia WDM Video Capture wil gebruik maken, niet van je Sony.

• thaisie
maar die andere die geinstalleerd heb is dan wel gewoon goed, en dan is dit dus een extra plugin wat je er aan toevoegd?

ik ga het ff instaleren thanx..

edit: en audio dat moet ik dan zeker apart capturen via mijn sound kaart?
met line in? (ik heb een creative sb live 5.1 als dat handig is om te weten.)

greetz thaisie

[ Voor 33% gewijzigd door thaisie op 12-03-2003 14:04 ]

• thaisie
nog wat :
Wat is dit voor uitgang?
de aller rechtse.. ik dacht dat het scart uit gang was, maar dat is het (volgens mij) niet want mijn scart spliser is daar veel te groot voor..

niet mijn kaart maar een voorbeeldje

greetz thaisie

• JAVA-Doctor
Die WDM driver activeert de VIVO van de kaart en wordt dus naast de gewone detonator drivers geinstalleerd. Audio op deze manier idd via je geluidskaart. Vergeet dus niet de line-in te activeren voor opname in de mixer.

De rechtse uitgang op dat plaatje is een DVI uitgang, voor TFT's. In dit geval niet relevant.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
WDM drivers zijn id erg belangrijk, anders zal de gebruikte software niet doorhebben dat je videokaart wilt gebruiken voor het capturen.

De foutmelding waar je softwarepakket mee aankomt gaat over je firewire, maar daar heb je momenteel niks mee te maken aangezien je camera via de VIVO en niet via een firewire is aangesloten. Maar aangezien het pakket waarschijnlijk nog niet de capture driver kent (de WDM driver) kan hij die nog niet gebruiken cq laten selecteren.

[ Voor 56% gewijzigd door VTec op 12-03-2003 15:43 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1