Toon posts:

[Exim] extern mail versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai hier Debian Woody met exim in samenwerking met courier-imap als mailserver. De interne mail wordt hier schoon afgeleverd. Het is echter ook mijn bedoeling om extern mail te kunnen versturen. Heb even gesearched [search=exim smarthost] [search=exim extern] [search=exim non_local] en gegoogled [google=exim smarthost] ...
Kom alzo tot volgende oplosiing:
In exim.conf volgende toevoegen:
code:
1
2
3
4
smarthost:
driver = domainlist
transport = remote_smtp
route_list = "* smtp.isp.sp bydns_a"
Ik heb dit op het einde van de TRANSPORT CONFIGURATION geplaatst in mijn exim.conf, net voor de end

Wanneer ik nu een mail probeer te versturen krijg ik volgende foutmelding:
code:
1
Exim configuration error option "transport" unknown
En dit zowel met interne als externe mailadressen. 8)7 Ook wanneer ik die lijn uncomment krijg ik de foutmelding dat "route_list" unknown is.

Even gesearched in de Debian pakketen of daar een module of zo voor is, niet gevonden

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

welke versie exim?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Zit op versie 3.35-1 gehaald van debian-woody. Weet dat versie 4 van exim ondertussen uit is maar die zit nog niet in Debian Stable. Wil enkel overstappen op versie 4 wanneer dit echt de oorzaak is van mijn probleem. Niet om zomaar up te graden ;) anders kan ik bezig blijven met alle proggies.

Verwijderd

Zoek die FAQ's van exim eens door. Het lijkt mij daaraan te liggen. Ik kreeg ook elke keer dergelijke configuratie fouten bij Debian Woody en dan ben je waarschijnlijk een klein, stom dingetje vergeten 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Moest niet onder TRANSPORT CONFIG maar onder ROUTER staan. :*)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mail afleveren naar buiten gaat ook prima zonder smarthost hoor
Pagina: 1