DVD burner, algemene vraagjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb nu ruim 2 weken een HP DVD300e 4x DVD+R burner thuis staan.
Deze is aangelsoten op Firewire. Ik gebruik momenteel DVD X-copy.

Ik had undisputed gekocht in de videotheek, die stond er voor 7 euro.
Als test heb ik de DVD gekopieerd. Alles werkt, de DVD speelt prima af op mijn X-Box en PC zelfs met 5.1 geluid en alle menu's en subs.

Nu ligt xXx in de Videotheek, was helaas uitverhuurd, maar vanavond kan ik hem ophalen. Wat nu als die DVD double layer geperst is? Is er dan een mogelijkheid om deze te branden? Of is dat onmogelijk? Waar ik dus mee zit is het feit dat volgens mij niet elke DVD te kopiëren valt. Signs bijvoorbeeld staat in 7 talen of meer zelfs op de DVD geloof ik. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal op single layer ( 4.7 GB ) staat. Is er iemand die me hierover kort wat kan vertellen?

In de Faq staat vanalles, :*) Behalve dat wat ik uiteindelijk zoek, zelfs nog op de externe links gebladert. Heb wel inmiddels allerlei info over media erin kunnen vinden, maar niets wat hierop aansluit.

Freelance tweaker

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12
Wat jij vraagt, is echt allemaal te vinden via google. Denk maar eens aan dvd-9 ==> dual layer.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

en denk aan dvd2one wil ook wel helpen.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• D-Devil
Okay, ik ga eventjes op google kijken, dan heb ik tenminste 2 keywords erbij. Thx.

Ohja, DVD-9 ?? }:O
These don't exist. They are impossible to manufacture for DVD burners -- the DVD-9 movie discs you buy from store are pressed, not burned
Die kan je dus inderdaad niet branden en alleen via DVD2one omzetten. ?

[ Voor 66% gewijzigd door D-Devil op 12-03-2003 13:32 ]

Freelance tweaker

Verwijderd

Gebruik DVDDecrypter en DVD2One zal ik zeggen bij een DVD9.
Lees de dvd in File mode in met DVDDecrypter, als ie daarmee klaar is open je de Video_ts map weer met DVD2One. In dit kleine maar verrekte handige programma kun jezelf selecteren/aanvinken wat je wilt behouden van de film (ondertiteling en audio). Ook al is ie 6/7 Gb groot, DVD2One zorgt ervoor dat het mooi op 1 dvd schijfje past. En kwaliteitsverlies is in mijn ogen niet waarneembaar. :*)
Succes ermee. >:)

• D-Devil
Okay, dus met DVD decrypter rag ik de hele zooi uit elkaar en DVD 2one leest alles in en laat me de opties kiezen of ik wel of geen Franse subs wil hebben e.d. Ik knip dus alle vreemde talen eruit, en vervolgens staat alles op de HD.

Waarmee brand ik het dan uiteindelijk op een DVD ? Ik gebruik DVD X-copy voor rechtstreekse kopiën. Of kan DVD2one ook nog alles op mijn DVDeetje branden?

Freelance tweaker

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 23:17
Doe het volgende

Rip met DVDdecrypter
Bewerk met IfoEdit 0.95
Brand met Nero

en ja dit werkt gemakkelijk.
Vind je van niet kijk dan hier

www.doom9.org/guides

Verwijderd

Waarmee brand ik het dan uiteindelijk op een DVD ? Ik gebruik DVD X-copy voor rechtstreekse kopiën. Of kan DVD2one ook nog alles op mijn DVDeetje branden?
De video_ts map kun je met Nero branden.
Kies de optie (onder DVD modus natuurlijk ;) ) DVD Video en sleep hier de Video_ts map in (staan er reeds 2 een audio en video maar deze worden dan overschreven) ... fikken .. en that's all !! >:) ;)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

m0nk

16-09-2003 15.15

www.cdfreaks.nl
www.doom9.org
www.doom9.nl (NL variant)

Staan heel veel guides, articles, en forums over verschillende pakketen die dit kunnen..

DVD2ONE is trouwens aan aanrader ;) erg snel en werkt perfect!
* m0nk heeft al heel wat films gekopieerd!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:16
Je hebt 2 opties :

DVD-9 kopie maken op twee DVDR media of je hercodeerd de film naar 1 DVDR.

Als je kiest voor een kopie op twee DVDR's kun je hiervoor DVD X-copy gebruiken of ifoedit.
Voor het hercoderen raad (ook) ik DVD2One aan.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-03 02:08
hercoderen doe je met pinnacle instant copy 7 of dvd95 of met dvd2one. Mijn voorkeur heeft pinnacle, maar dat is persoonlijk. Check doom9.org in der daad.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
De guides kun je gewoon op de sites vinden zoals hierboven aangegeven. Deze sites zijn ook via de OM FAQ terug te vinden onder het kopje "hoe brand ik het beste een videocd/etc" :)

Overigens vind ik het niet zo slim/netjes als je meteen in je openingspost vermeldt dat je illegaal de DVD's uit de videotheek kopieert..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.