Toon posts:

Draadloos internet icm telebankieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal,

laatst had ik op de laptop van mijn moeder draadloos internet geinstalleerd (via wireless pcmcia kaartje, en wireless router met accespoint) alles werkte prima. maar nu wou ze gister telebankieren (doet ze altijd ergens anders, we hebben namelijk geen telefoon) maar nu kon ze niet meer inbellen, voordat ik het draadloos internet geinstalleerd had deed alles het nog wel.

nu gebruikt ze rabo telebankieren rte 4.0 dat programma maakt gebruik van het tcp/ip protocol. zou het daaraan kunnen liggen dat telebankieren niet meer werkte? ik heb later alles wat met de wireless netwerkkaart te maken had eraf gegooid maar telebankieren werkte niet meer.

nu heb ik de hele zooi geformateerd en win xp home edition erop gezet (hadden nog een licentie van, daarvoor stond win me erop). nu vraag ik me af of het kan dat het telebankieren niet meer werkt door he internet en zoja is het mogelijk om het wel allebij werkende te krijgen. ik heb nu een clean harde schijf met alleen win xp, is het dan het verstandigst om eerst het wireless gfebeuren te instaleren en daarna telebankieren?

Alvast bedankt allemaal,

Meyotch

Verwijderd

wast niet zo dat Telebankieren nog altijd over de good old telefoon lijn ging :? of loop ik achter ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Aardig vreemd, echter is er naast de good old inbelvariant ook gewoon een variant die over je internetverbinding gaat, zowel inbel als breedband, ik gebruik hier zelf zelfs gewoon de echte internetvariant, dat scheelt weer stukje installeerwerk... Als ze gewoon een recente versie van dat ding heeft zou deze gewoon over een wifi-breedbadn-internetverbinding moeten werken hoor...

Verwijderd

Ik zou zelf eerst je internetverbinding instellen. Daarna telebankieren installeren.

Enne, Ou-Tannu:
maar nu wou ze gister telebankieren (doet ze altijd ergens anders, we hebben namelijk geen telefoon)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 12:11:
Ik zou zelf eerst je internetverbinding instellen. Daarna telebankieren installeren.

Enne, Ou-Tannu:

[...]
ik loop dus weer achter :)
nm mijn post

Verwijderd

Topicstarter
sorry, het telebankieren gaat via de modem, daarom snap ik het ook niet, ze maken wel allebei gebruik van het tcp/ip protocol

Verwijderd

Topicstarter
maar dit probleem is verder bij niemand bekend?

Verwijderd

Er zit een wezenlijk verschil tussen telebankieren en internetbankieren, omdat je met telebankieren over een modem werkt, maakt deze een directe verbinding met je bank (rabo, abnamro whatever) Dit KAN niet over een breedbandverbinding. Ik neem aan dat je moeder televankieren zakelijk gebruikt, dus kan ik me i.v.m. het maken van back-up's voorstellen dat ze niet over wil stappen op internetbankieren.

3 oplossingen:

1)bij de gamma zo'n telefoonkabelhaspel halen van 30 m om door het hele huis te kunnen internetten d.m.v. een pcmcia modempje

2)Eenzame opsluiting van je moeder in de werkkamer met een desktop pc, en daar met een modempje en vaste lijn verbinding maken

3)Je moeder ergens anders laten telebankieren

sorry maar iets anders is er echt niet te doen

edit:

leer typen jaap!!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:36:
Er zit een wezenlijk verschil tussen telebankieren en internetbankieren, omdat je met telebankieren over een modem werkt, maakt deze een directe verbinding met je bank (rabo, abnamro whatever) Dit KAN niet over een breedbandverbinding. Ik neem aan dat je moeder televankieren zakelijk gebruikt, dus kan ik me i.v.m. het maken van back-up's voorstellen dat ze niet over wil stappen op internetbankieren.

3 oplossingen:

1)bij de gamma zo'n telefoonkabelhaspel halen van 30 m om door het hele huis te kunnen internetten d.m.v. een pcmcia modempje

2)Eenzame opsluiting van je moeder in de werkkamer met een desktop pc, en daar met een modempje en vaste lijn verbinding maken

3)Je moeder ergens anders laten telebankieren

sorry maar iets anders is er echt niet te doen

edit:
leer typen jaap!!! :+
het telebankieren doet ze ook via de modem, op de zaak. nu hebben wij thuis internet via de kabel. en beschikken we ook over een draadloos netwerk icm router. nu wil zij gewoon thuis kunnen internetten met haar laptop (geen bankzaken ed.) en op de zaak kunnen telebankieren (met de modem) alleen werkte dat telebankieren met de modem niet meer na het instaleren van het draadloos internet. kan het zijn dat het draadloos netwerk ed de boel doordewar schopt? omdat zowel het telebankieren via de telefoon en internet thuis via de kabel gebruik maakt van het tcp/ip protocol?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:43:
[...]

het telebankieren doet ze ook via de modem, op de zaak. nu hebben wij thuis .....
welk os draai je op die laptop, en kan je even een screenprintje maken oid van je netwerkinstellingen. maar als ik jou was zal ik even de updatecd van telebankieren erinstoppen, dat scheelt volgens mij een hoop, als het goed is ongeveer een maandje geleden van de rabobank gekregen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 12:47:
[...]

welk os draai je op die laptop, en kan je even een screenprintje maken oid van je netwerkinstellingen. maar als ik jou was zal ik even de updatecd van telebankieren erinstoppen, dat scheelt volgens mij een hoop, als het goed is ongeveer een maandje geleden van de rabobank gekregen
het is ook de nieuwste versie van het telebankieren, net van de rabobank gekregen. op de laptop draait windows xp home edition, net geinstalleerd. daarvoor draaide windows me, verder is er nog niks geinstalleerd en ik ga zometeen een kloon image van de harde schijf maken

Verwijderd

Ik weet niet of je op het moment de beschikking hebt over een telefoonlijn, maar kan je wel verbinding maken met het internet d.m.v. een dial up verbinding? zo niet, even je complete netwerkinstellingen verwijderen, en alles even opnieuw installeren. en met alles dus ook echt alles dus ook je netwerkkaarten, en dan helemaal overnieuw beginnen, eerst het internet, en dan de setup van je rabo telebankieren eroverheen halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:13:
Ik weet niet of je op het moment de beschikking hebt over een telefoonlijn, maar kan je wel verbinding maken met het internet d.m.v. een dial up verbinding? zo niet, even je complete netwerkinstellingen verwijderen, en alles even opnieuw installeren. en met alles dus ook echt alles dus ook je netwerkkaarten, en dan helemaal overnieuw beginnen, eerst het internet, en dan de setup van je rabo telebankieren eroverheen halen
ik heb nu sowieso alles eraf gehaald, harde schijf geformateerd en daarna winxp erop gezet. nu ga ik eerst eem clone image maken van de harde schijf en daarna alles proberen te instaleren. en kijken wat t wordt.

Verwijderd

suc6, en laat ons ff weten wat het geworden is

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt nu allemaal te werken, heb eerst internet geinstalleerd, en daarna telebankieren. en dat werkte ook. verder er niet meer mee bezig geweest
Pagina: 1