Ik ben wat aan het oefenenen met sockets. Het is me gelukt om kleine client/server toepassingen maken. Nu wou ik een chat programma maken incl. server.
De server heb ik een kleine gui gegeven. Via een knopje gaat ie z'n serversocket maken en gaat ie luisteren. Ik had graag dat wanneer ik opnieuw op het knopje druk, de server stopt met luisteren.
Dit lukt me echter niet. Als ik de thread stop met stop(), stop de thread precies, maar blijft de poort open.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
De volledige code kun je hier vinden:
[url=#]Server[/url]
[url=#]ServerMain[/url]
[url=#]ServerModel[/url]
[url=#]ServerView[/url]
We moeten van school zo'n Model-View approach gebruiken, vandaar al die verschillende files.
Als er ook opmerkingen zijn, laat maar komen
Dan weet ik of ik goed/slecht bezig ben.
De server heb ik een kleine gui gegeven. Via een knopje gaat ie z'n serversocket maken en gaat ie luisteren. Ik had graag dat wanneer ik opnieuw op het knopje druk, de server stopt met luisteren.
Dit lukt me echter niet. Als ik de thread stop met stop(), stop de thread precies, maar blijft de poort open.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
De volledige code kun je hier vinden:
[url=#]Server[/url]
[url=#]ServerMain[/url]
[url=#]ServerModel[/url]
[url=#]ServerView[/url]
We moeten van school zo'n Model-View approach gebruiken, vandaar al die verschillende files.
Als er ook opmerkingen zijn, laat maar komen
Dan weet ik of ik goed/slecht bezig ben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:56 . Reden: Oude en foute source verwijderd ]