Toon posts:

Moederbord stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik had nog een Abit KT7A mobo liggen.... gaf wat problemen vroeger en tijdens het bios flashen liep ie vast. Heb ding toen kwaad in de kast gesmeten en een nieuw mobo gekocht. Nu weer eruit gehaald, BIOS vervangen en nieuwe CPU etc gekocht. Ik net alles aangesloten, cpu erop, koeler erop, nieuwe voeding erbij etc.
Goed moment supreme, ik zit alles aan.... koeler gaat draaien, geen beeld helemaal niks. Beetje stank (maar geen rook oid), dus ik zet m meteen weer uit.

CPU eruit gehaald, maar is niks aan te zien, geen verbrande plekjes oid.

Zou mijn mobo echt stuk zijn? Ik heb er nu een nieuwe bios in, nieuwe CPU erop, nieuwe voeding, nieuwe videokaart erop....
M'n CPU zal niet stuk zijn neem ik aan?? (heb er koelpasta op gedaan, koeler + blok erop gedrukt...)

het koelfannetje dat standaard op het mobo zit gaat trouwens ook niet draaien.

Verwijderd

heb je de bios er god ingeduwt het zou kunnen dat je hem hebt omgedraaid en dan wil ie wamer worden/stinken

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ga er anders mee terug naar de winkel :?

Verwijderd

hmm zal wel geen garantie meer op zitten thijzzz maar volgens mij is het echt dat hij de bios in de verkeerde vollegorde erin heet zitten en niet op de kop hoor :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de bios had ik volgens mij goed erin geduwd... ik wist alleen niet wat de juiste kant was, maar het leek mij logisch om de gedrukte text erop zo neer te zetten dat ik m kon lezen.
Terug naar de winkel is geen optie, ding is al 1,5 jaar oud denk ik, en hij komt ergens van een internetbedrijf hier 200 km verderop :|

Verwijderd

hmm probeer hem anders eens andersom? je moet niet op de stikker letten maar echt wat op de prom is gedruk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:05:
Dat van de bios had ik volgens mij goed erin geduwd... ik wist alleen niet wat de juiste kant was, maar het leek mij logisch om de gedrukte text erop zo neer te zetten dat ik m kon lezen.
Tja, da's lang niet altijd zo logisch, kunt 't beter zo doen :

Afbeeldingslocatie: http://www.biosupgrade.co.uk/BIOSINDIP.gif

Verwijderd

Ga eens voor de gein met een multi meter de aansluitingen van het stroom doormeten en kijk eens aan de onderkant van het MOBO of er niet een krasje door de banen heen lopen
dan weet je of ie kapot izz of niet.

je kunt hem zelfs eventueel daarnanog repareren

greetz Sergei vs Dj Risto

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Wat heb je er voor een cpu opgezet?
En welke revission heb je?

in het geval van een XP moet je minimaal de 64 BIOS hebben. Ook moet je een paar keer op de reset knop rammen als je pc uit de stroom is geweest. Er is namenlijk een timingsfout tussen de proc en het mobo bij een revisie van < 1.03 (revisie nummer vindt je tussen de twee laatste pci gleuven)

Edit:
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 14:43:
Ga eens voor de gein met een multi meter de aansluitingen van het stroom doormeten en kijk eens aan de onderkant van het MOBO of er niet een krasje door de banen heen lopen
dan weet je of ie kapot izz of niet.

je kunt hem zelfs eventueel daarnanog repareren

greetz Sergei vs Dj Risto
lees dit ff: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 59% gewijzigd door ExcaliburDexter op 12-03-2003 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Duron 950, revisie 1.0 (staat niet tussen pci gleuven maar op streepjescode boven bios (v1.0).
Ik zal dat van het resetten eens proberen. Thanks ExcaliburDexter iig.

Verwijderd

Topicstarter
Jaa hij werkt weer, BIOS zat idd verkeerd om 8)7 :X
Hij heeft nog wel wat kuren (na opslaan van nieuwe instellingen BIOS komt het scherm niet meer op, moet ik m eerst weer uit/aan zetten.

Maar kan misschien ook komen omdat ik er nog geen IDE devices aan heb hangen en ik hem aan/uit zet door met m'n schroevendraaier contact te maken :)

Thanx iedereen, ik had de hoop namelijk al opgegeven.

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 12 March 2003 @ 14:50:
Wat heb je er voor een cpu opgezet?
En welke revission heb je?

in het geval van een XP moet je minimaal de 64 BIOS hebben. Ook moet je een paar keer op de reset knop rammen als je pc uit de stroom is geweest. Er is namenlijk een timingsfout tussen de proc en het mobo bij een revisie van < 1.03 (revisie nummer vindt je tussen de twee laatste pci gleuven)

Edit:

[...]

lees dit ff: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Wat is er in hemelsnaam mis met die reactie :? [Hier stond niks :) ]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 20:10 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:29:
Het is een Duron 950, revisie 1.0 (staat niet tussen pci gleuven maar op streepjescode boven bios (v1.0).
Ik zal dat van het resetten eens proberen. Thanks ExcaliburDexter iig.
Dat van het reseten was alleen nodig geweest bij een XP CPU :)
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 18:31:
[...]
Wat is er in hemelsnaam mis met die reactie :? Dat er misschien iets van greetz onder staat, dus? [en hier stond dus ook niks :) ]
Ja, omdat dat eronder staat. Als hij de faq had gelezen had hij gezien dat je hier geen groeten onder je posts hoeft te zetten. Ik wijs hem er alleen maar op dat het misschien handig kan zijn om de faq ff te lezen, iets wat hij bij zijn registratie waarschijnlijk niet heeft gedaan. Dit noemt men iemand die hier nieuw is op een vriendelijke manier helpen, maar wat jij naar mij doet is gewoon flamen.

[ Voor 4% gewijzigd door ExcaliburDexter op 12-03-2003 20:18 ]

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 12 March 2003 @ 18:47:
[...]

Dat van het reseten was alleen nodig geweest bij een XP CPU :)

[...]

Ja, omdat dat eronder staat. Als hij de faq had gelezen had hij gezien dat je hier geen groeten onder je posts hoeft te zetten. Ik wijs hem er alleen maar op dat het misschien handig kan zijn om de faq ff te lezen, iets wat hij bij zijn registratie waarschijnlijk niet heeft gedaan. Dit noemt men iemand die hier nieuw is op een vriendelijke manier helpen, maar wat jij naar mij doet is gewoon flamen.
Ok, misschien wat onaardig gezegd :) . Alleen ik heb vandaag al meer dan 10 keer dit gezien en ik werd een beetje gek van dat bijgehande gedoe. Maar ok, ik haal m'n smiley wel weg ;).

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:13:
Jaa hij werkt weer, BIOS zat idd verkeerd om 8)7 :X
Hij heeft nog wel wat kuren (na opslaan van nieuwe instellingen BIOS komt het scherm niet meer op, moet ik m eerst weer uit/aan zetten.

Maar kan misschien ook komen omdat ik er nog geen IDE devices aan heb hangen en ik hem aan/uit zet door met m'n schroevendraaier contact te maken :)

Thanx iedereen, ik had de hoop namelijk al opgegeven.
Oei, bios verkeerd om erin en aanzetten is normaal meteen game over....
Die brandlucht zegt genoeg lijkt me :D

Verbaast me dat ie nog beeld geeft !!
Ik hoop dat je hem ook nog stabiel krijgt... maar ik vrees het ergste :(
Toch succes ermee

Verwijderd

KBDE schreef op 12 maart 2003 @ 20:30:
[...]

Oei, bios verkeerd om erin en aanzetten is normaal meteen game over....
Die brandlucht zegt genoeg lijkt me :D

Verbaast me dat ie nog beeld geeft !!
Ik hoop dat je hem ook nog stabiel krijgt... maar ik vrees het ergste :(
Toch succes ermee
k heb er wel eens verkeer om in een p200 gezet :X deed gewoon niks, omgekeert en meneer werkt nog altijd :Y)

Verwijderd

volgens mij heb ik nog ergens een doos liggen met eproms voor abit kt7a zal wel ff nakijken :P

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zeker weten dat er geen elco's bol staan? Zo ben ik ook misleid laatst... dacht echt dat er niks aan de hand was... alleen het stonk wat, maar ik kon er niets aan zien... :o
Ben ik met de pc teruggegaan naar de winkel, bleek zowel m'n voeding als m'n moederbord geploft... en dat terwijl m'n fans nog wél gewoon draaiden :'(

Wat ik maar zeggen wil... weet je zeker dat je moederbord niet doorgebrand is?

[ Voor 5% gewijzigd door Superdeboer op 13-03-2003 10:46 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Het is echt gewoon een cmos probleem maak je niet dik komt wel vaker voor en heb het wel us voor de gein gedaan :D en dat zijn alleen maar proms die dan stinken :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij geeft beeld, ik kan de BIOS in. Krijg binnekort een HDD dus dan zal ik m wel ff gaan testen en laat ik het weten.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 18:42:
Nou hij geeft beeld, ik kan de BIOS in. Krijg binnekort een HDD dus dan zal ik m wel ff gaan testen en laat ik het weten.
Dan kun je er redelijk zeker van zijn dat je mobo niet doorgebrand is! :+
Fijn joh. Succes!

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:31:
[...]

Wat is er in hemelsnaam mis met die reactie :? [Hier stond niks :) ]
Groeten is schijnbaar verboden in dit land. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 20:56:
[...]

Groeten is schijnbaar verboden in dit land. 8)
Hij heeft wel gelijk, heb je liever dat iedereen Greetzzzz en Laterzzzz onder z'n post zet?
Pagina: 1