Toon posts:

Bootdisk verkeerde letter na kloon met Ghost onder W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met de driveletters, oorzaak:
Mijn oude disk geeft vaak error's (Maxtor 40 Gb) 3 part. (C,D,E 2 maal NTFS en 1 maal FAT32), daarnaast 2 drives (CD-ROM/DVD) en virtualdrive (F,G,H). Alles onder Win 2000 SP3.

Nieuwe disk gekocht (Maxtor 60 Gb liquid), parities aangemaakt en als slave erin gehangen, Schijf kreeg letters I,J,K toegewezen. D,E naar J,K gekopieerd.

Nu ghost gemaakt en deze op de nieuwe schijf gezet (C naar I) dit werkte niet goed (error ivm pagefile) maar dit kunnen herstellen met sysprep en dan lijkt alles goed te gaan.

Alles onder DOS Win tussen door niet opgestart.

Nieuwe disk als master gezet en oude losgekoppeld, bootten W2K start op maar de schijf heet nog steeds I,J,K en C,D,E is nu gewoon weg.

Het is nu niet mogenlijk deze letters aantepassen omdat ik geen enkele admintool kan opstarten, de melding is steeds een foutmelding met een verwijzing naar C.
Part. Magic doet het dus ook niet meer.

Ik heb dus nu een kip - ei probleem, heeft iemand hier een oplossing voor.
(Ghost versie = 2001)

Alvast bedankt voor het meedenken. _/-\o_

edit:

Wellicht ten overvoede:
De nieuwe schijf via Fdisk wel een active partitie gegeven en verder hetzelfde gepart. las de oude schijf alleen is mijn 3 part groter maar dat maakt volgens mij niet uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 12:35 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:11
nieuwe schijf op master, oude schijf op slave en dan klonen. Ghost past iets aan in windows zodat het op deze maniert goed gaat. Als je vervolgens master en slave gaat omwisselen gaat windows inderdaad op z'n gat.

[ Voor 22% gewijzigd door PROnline op 12-03-2003 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ga ik proberen, duurt wel even, nadeel grote schijven ;) ik laat wel weten als dit werkt. Vast bedankt voor de tip.

edit:

Vanavond dus pas wanneer ik thuis benvan mijn werk

[EDIT2]
Geprobeerd werkte nog niet, :( ga helemaal opnieuw beginnen. fdisk en format nieuwe schijf en daarna nieuwe ghost van de oude schijf, zal nu de nieuwe schijf niet in de huidige config plaatsen maar onder dos de nieuwe schijf als master zetten de ghost image van de oude schijf afhalen daarna terugzetten op de nieuwe schijf en oude verwijderen en dan opstarten.
Wordt pas morgavond kost veel tijd dit soort geintjes, :P als het dan nog niet werkt ga ik maar opnieuw beginnen met de setup van W2K en een nieuwe install doen :(
[/EDIT2]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 22:28 ]