Toon posts:

Xbox + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:

Ik heb voorheen altijd online Halo kunnen spelen met Gamespy en XBConnect, liep perfect, maar dat ging nog met een hubje, nu hebben wij een router gekocht (U.S. Robotics Broadband Router), en nu krijg ik de volgende foutmeldingen:

GameSpy Arcade:
"GameSpy Arcade has detected that your computer's internal IP address (192.168.0.1) is different than its external IP address. This may be caused by firewalls, a NAT proxies, or other unusual network configurations and may prevent you from hosting a game."

XBConnect:
"We detected that the computer running XBConnect does not have the detexted public IP address. This usually means you are behind NAT or using a router. You may need to forward packets from your public IP address to one of the local IP adresses."

Ik heb op de site van xbconnect gekeken, en daar staat dat ik poort 8602 moet doorsturen naar mijn interne IP adres (192.168.0.1). In de administrator's main menu van de router heb ik bij Virtual Server het volgende ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/methodshang/VirtualServer.gif

Maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding. Op de site van Xbox staan een aantal routers die getest zijn voor de xbox live, maar ik moet toch ook met deze router online kunnen spelen?! :?. Ik heb ook al geprobeerd om NAT uit te zetten voor mijn IP maar dat werkte ook al niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb ook de search gebruikt maar daar werd ik ook niet veel wijzer van, er zijn vast wel wat mensen die online spelen achter een router, wat heb je daarvoor moeten doen? Over 2 dagen komt de Live al! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 09:28 ]

Verwijderd

Op de site van Gamespy Tunnel staat ook ergens wat over port mapping, heb ff gekeken, maar kon die helem Gamespy Tunnel site niet vinden :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een iets gevonden... http://www.gamespyarcade.com/support/tunnel_xbox.shtml maar het werkt maar niet...

Is er niemand die met hetzelfde probleem zit? Kan het me niet voorstellen nml!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je je xbox wel gereboot? zie de save message :)

Verwijderd

Topicstarter
haha jah hebbik wel gedaan jah :) en dat is trouwens voor de router ;)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Je moet even kijken of je router UPnP ondersteund... Op die manier 'ziet je Xbox je router niet'. Dit moet je ook op je Xbox instellen, hoe precies weet ik niet :( Waarschijnlijk moet je nieuwe firmware hebben hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nergens die funtcie staan!? Wat is het nut daarvan? Misschien kan ik dat wel op een andere manier regelen?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Die functie is waarschijnlijk niet beschikbaar op je router. In veel gevallen kun je een firmware-update van de site van de fabrikant halen. Na die te hebben geinstalleerd is het dan wel mogelijk.

UPnP in 1 zin: het zorgt ervoor dat je Xbox je router niet meer ziet...

het is een speciaal protocol, daarmee omzeil je volgens mij ook de NAT.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Was vandaag bij Quibus Computers in Leiden, daar verkochten ze dezelfde router als de topicstarter heeft, en er stond een stickertje met 'Supports UPnP!' op, zie ook deze pagina (linkerkant).

Ook heeft de TS de laatste firmware (2.5), dus daar is ook geen oplossing.
Misschien anders even wachten tot Live! in Nederland is en dat MS dan support kan geven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje onderzoek gedaan en mijn router ondersteund inderdaad UPnP. Ik heb het geinstaleerd maar volgens mij lost dit het probleem niet op.

UPnP is als ik het goed het een protocol die er voor zorgt dat poorten voor bv msn messenger tijdelijk worden open gegooid als jij ze nodig hebt. En dat achter het NAT. Maar dat wordt alleen ondersteund als de applicatie ook UPnP ondersteund, in dit geval XbConnect, en doet dit dus niet :(

Het enigste wat ik moet doen is poort 8602 open zetten voor XbConnect. Als ik met de Virtual Server functie van de router poort 80 laat forwarden voor mijn server werkt de server wel. Waarom nou voor XbConnect niet?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Volgens mij is UPnP voor 'alles', niet alleen MSN. UPnP wordt alleen ondersteund onder Me en XP. Ik dacht ook de Xbox, maar blijkbaar niet :( Moet trouwens wel UPnP aanzetten onder windows, is een service die standaard uitstaat... Misschien iets dergelijks ook onder Xbox?

Verwijderd

ik heb eenzelfde router (maar geen Xbox maar dat terzijde) en het lijkt mij verstandig om de benodigde poorten ook ff in "Special Applications" te zetten.

Je kan ook de DMZ op je XBOX zetten (staat in misc items geloof ik, iig een van de onderste menu-items).

anders ff zoeken op google of je hardware/software niet nog andere poorten gebruikt.

Verwijderd

ik zou gewoon terug gaan naar je hubje :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 11:59:
ik heb eenzelfde router (maar geen Xbox maar dat terzijde) en het lijkt mij verstandig om de benodigde poorten ook ff in "Special Applications" te zetten.

Je kan ook de DMZ op je XBOX zetten (staat in misc items geloof ik, iig een van de onderste menu-items).

anders ff zoeken op google of je hardware/software niet nog andere poorten gebruikt.
Ik heb ook al special applications aangezet. Ook icm DMZ, maar ook dan werkt het niet. Wat bedoel je met zoeken of je hardware/software niet nog andere poorten gebruikt?
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 12:09:
ik zou gewoon terug gaan naar je hubje :*)
Ik heb een laptop en een inet aansluiting bij mn bed, mn bureau en mn xbox waar ik mijn hub voor gebruik :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb op de site van xbconnect gekeken, en daar staat dat ik poort 8602 moet doorsturen naar mijn interne IP adres (192.168.0.1). In de administrator's main menu van de router heb ik bij Virtual Server het volgende ingesteld:
Ff voor de zekerheid hoor, maar 192.168.0.1 is dus het IP van je Xbox?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het ip van mijn pc waar xbconnect op draait. Ik kan volgens mij zoiezo niet het ip van mijn xbox instellen. Tenzij iemand weet hoe dit wel moet?? :?
Pagina: 1