Toon posts:

Zelfbouw start niet op :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Ben voor de eerste keer een PieCie aan ut bouwen en nu wil ik um dus voor de eerste
keer opstarten en er gebeurt nix.. nada .. noppes :( Wel is de koeler 1 keer gestart maar dat duurde 3 seconden ofzo...
Het LED'tje ophet moederbord brandt wel :?
De volgende onderdelen zitten in mijn bakkie:

AMD TB 1000MHZ
Asus A7V mobo
2 x 128 MB Hyundai PC 133 RAM
2 x IBM DTLA 307030 7200rpm udma 100
Titan Majesty V Cooler
Soundblaster Live 5.1
Ati Radeon 64MB
Pioneer 105S (slot in)16x dvd
Yamaha 16/10/40 speed IDE brandmachine
Aopen kastje Big met 300 watts

Wie kan mij helpen want ik snap er geen ju van :?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Probeer het eens zo kaal mogelijk (bord, CPU, 1 mem module, AGP. Als het dan nog niet werkt controleer dan of er een nieuwe BIOS versie is voor die A7V en of tie prob's met je 1 Ghz AMD oplost. Is dat niet het geval en boot je PC helemaal niet (maakt ook geen piepjes dan is er echt iets dood.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Of probeer even een andere videokaart. (Jumpers staan wel goed? Niet dat je iets forceert, dat kan dacht ik met zo'n asus plank)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je hebt toch nergens onnodig met je statische klauwtjes aangezeten.

Bovendien een beetje dom om voor de eerste keer een dergelijk systeem in elkaar te klussen...

Naja... Idd zo kaal mogelijk proberen (CPU MEM en GFXKaart) en vervolgens langzaam opbouwen.

Verwijderd

Zit je processor er wel goed in. Ik heb het ook een keer gehad en het bleek gewoon dat ik m'n cpu er niet correct inzat (scheelde een mm)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
loop alles nog eens rustig na

toen ik mijn pc in elkaar had gezet starte ie ook niet op, dat bleek eraan te liggen dat ik het stekkertje van de power-knop 1 pinnetje verkeerd had gezet

gewoon alles nog even rustig nalopen, niet in paniek raken, dan zie je dingen over het hoofd

mocht het echt niet lukken is er mischien iets kapot

Verwijderd

Topicstarter
Nixtatisch, ben voortdurend geaard gweest met zo'n klote polsbandje en 3 meter kabel naar mijn radiator....:P

Verwijderd

He, hoeveel heb je voor dat systeem betaald? Want me pa wil ook zoiets dergelijks in elkaar zitten?

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Alle connectors goed? dwz pin 1 op pin 1 etc?

De reset switch (van de kast) wel op de juiste pinnetjes op het moederbord gemonteerd? Die krengen zijn vaak erg vaag aangegeven.

De AGP kaart voldoende diep aangedrukt?

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 22:02
Zit je processor er wel goed in. Ik heb het ook een keer gehad en het bleek gewoon dat ik m'n cpu er niet correct inzat (scheelde een mm)
Hehehe, dat heb ik ook de eerste keer bij m'n zelfbouw gehad, wel een oplucting als je daar op het laatste moment achter komt....

Maar als ik jou was zou ik idd. alle conectortjes ff nalopen, en kijken of het klopt met wat in de handleidingen staat (plaatjes :) ), doe dit gewoon rustig, de kans dat je je hardware gemold hebt is niet al te groot....

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

:* Na 1e dag mijn kloonbak gebouwd te hebben en alles geinstalleerd + getest.

:'( - :'( - :'(
Deed ie de volgende morgen nix meer.
Na wat getest te hebben, bleek het de voeding te zijn die binnen 1 dag doorgefikt was.
Das Kut , binnen 1 dag voeding Kaduk.

Daarna meteen een 350 Watt voeding gekocht , doet het trouwens nog steeds.

Greetzzz }:O MáðSmílé®B-)

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Topicstarter
Kee....

Systeem draait! Was inderdaad een foutje van mijn kant *D Ik had het powerstekkertje verkeerd gemonteerd!

Wie weet wat de normale temperatuur van een AMD Gigahertz is? Staat nu op 54,5 Celsius.

Greetzzzz >:)

Verwijderd

*TIP

Misschien verstandig om het iemand te laten doen die er wel verstand van heeft!!

Als ik zo hoor dat er hier mensen zijn die hun cpu er verkeerd om in krijgen |:( ??

Zijn nogal duure componenten om door een of ander lulligheidje op te blazen

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 november 2000 16:47 schreef LAAF het volgende:
*TIP

Misschien verstandig om het iemand te laten doen die er wel verstand van heeft!!
Als ik zo hoor dat er hier mensen zijn die hun cpu er verkeerd om in krijgen |:( ??
Zijn nogal duure componenten om door een of ander lulligheidje op te blazen

Succes
Zozo... meneer heeft het antwoord voor mij. Ben ik erg blij mee. Tis welliswaar de eerste keer dat ik een PC helemaal inmekaar zet maar
ben wel al vanaf 1990 aan het sleutelen aan die machines. Zo... dat moest ik even kwijt>:)

Verwijderd

Een pc in elkaar zetten is een eitje, maar die verdomde duron/athlon socket a cooler.. *huiver* die laat ik altijd door me baas doen, anders heb ik het gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Die cooler was een verhaal apart! Komt heel nauw. Je moet er vooral errug rustig onder blijven 8-)

Verwijderd

Moet je voorstellen ik bouw minimaal 5 van die dingen op een dag heheh kun je nagaan hoeveel ik rook :)

Verwijderd

Niets?
Als je een pc bouwt kun je niet roken. (8>
Maarre, zijn die socket A koelers echt zo kl*te?
Als je rustig aan doet is 't toch wel te doen? Me huidige Artic Circle bevat 2 volle A4tjes voor de installatie, en die heb ik er ook in een keer goed opgekregen.

Verwijderd

SOCKET a coolers zijn eg zo verrot jah....

Een kennis van me heb zo een stukje van z'n core afgebroke.... KAPOET :'( ....... was nogal duur procesorretje..... amd TB 1,1 ghz...
ze moeten het toch iets makkelijker maken.. vin ik....}:O

***Wat er ook gebeurt, altijd blijven prutsen***

Verwijderd

wedden dat ik rook en een pc bouw :)

Verwijderd

junkie - jij rookt en bouwt een peecee... klopt.... dat kan...

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:13

Maverick2001

Never look back

check ook even de instelling van het moederbord....!! En bij heeft je computer ook 2 power buttons?... achterop en voorop de computer?..... Ik heb ook een A7V en als ik de powerbutton achterop aan doe dan boot hij niet maar die is puur voor de power suply en de fan start op en gaat ook weer uit. Daarna doe ik de knop aan de voorkant aan.!

Pura Vida

Verwijderd

Socket a coolers zijn echt fucking irritant jazekers...
Ervaring genoeg mee...

Verwijderd

wat loopt iedereen toch te zijken op socket A koelers, heb nu een paar verschillende orbs erop gezet bij vrienden maar allemaal prima. Alleen moet er af en toe wel wat kracht gebruikt worden.
Maar daar heb ik genoeg van! B-)

Gewoon een kant het haakje vastmaken en aan die kan omhoog trekken en dan plat op de cpu zetten dan andere haakje vastzetten. Gebruik eventueel een schoevedraaien als je niet goed bij het haakje kan. Maar pas dan op voor je mainbord en bescherm deze het een stuk karton op plastic.
Doe ik altijd zo omdat ik nogal grote handen/vingers heb.

Verwijderd

Ik schrok laatst ook even toen een net gebouwde pc niet opstartte maar de connect naar de powerknop zat dus een pinnetje te ver }:)

Erger nog ik heb het al vaker gehad dus ik was er al snel uit ;)

Verwijderd

idd die kut pinnetjes zijn niet altijd even duidelijk, zeker als je, net als ik, het vertikt om in het boekje te kijgen.

Dus: zit de powerschakelaar goed aangesloten?

Was vroeger wel makkelijker met AT voeding.

Verwijderd

een atx voeding stekker verkeerd aansluiten?????
Met een at stekker kan ik het nog begrijpen(die 2 delige), maar bij atx is het altijd wel duidelijk te zien, aan het lipje aan de connector op het mobo.

Verwijderd

Tja en als je een no-name mobo (welke tweakers doet dat) hebt, lukt het best wel om de atx-stekker er verkeerd om op te doen

Verwijderd

Tering mensen lezen niet eens, die gozer zijn pc doet het al heel lang, maar iedreen blijft maar tieren!!!!!!!!!!!!!!!

Maar ach voor een meier had een prof hem kunnen assembleren.

Verwijderd

Let op dat je met je koelerklem niet de printbanen die eronder lopen molt !!

Doen namelijk 9 van de 10 zelf-prutsers die een a7v kopen !!

Verwijderd

kan iemand de procedure van een cooler plaatsen nog ff uitleggen? Ik heb Chrome Orb van Thermaltake met een Duron 800 Mhz op een MSI K7T Pro 2A bordje.

Thx.
Thomas

Verwijderd

kan iemand de procedure uitleggen van Thermaltake Chrome Orb op een Duron 800 Mhz en MSI K7T pro 2a bordje.? Thanks

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Gewoon koeler erop. Hoe moeilijk kan dat zijn? (heb er pas nog 1 gedaan zonder problemen) Laat het anders door iemand doen in een computerzaak bvb.

Verwijderd

ik d8 ook dat het niet zo moeilijk is, maar hier in deze topic zegt iedereen (of bijna) van niet. Hoe zit dat met die klipjes? Moet ik beginnen schroeven?

Verwijderd

een A7V met Hyundai geheugen, loopt zeker vaak vast (met spellen enzo...) :)

Verwijderd

mensen het ligt aan het geheugen volgens mij kan de asus niet met hyundai mem overweg , had ik hier namelijk ook , maar in een abit kt7 raid werkt dat geheugen perfect

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
>:)
Pagina: 1