Toon posts:

internet delen: wel externe ping, geen pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is de volgende:

2 pcs die met elkaar verbonden zijn via een crosscable. Deze verbinding werkt correct.

pc1: windows 200 professional ip:192.168.0.1 sub:255.255.255.0
pc2: winxp home ip:192.168.0.2 sub:255.255.255.0

pc1 heeft een internet verbinding. Dit is een zonnet family aansluiting en werkt dus via een USB modem. De internet verbinding werkt geloof ik over een VPN waar automatisch op word ingelogd. Ik zie ook standaard de netwerkverbinding van de internetverbinding in de netwerkomgeving. Deze aansluiting werkt prima, geen enkel probleem.

Nu wil ik (je raad het al) deze verbinding delen, zodat pc2 ook kan internetten.

Om dit te testen gebruik ik de shareware versie van winroute op pc1. Installeren, opnieuw opstarten en de nat interface tabel aanpassen, zodat nat geactiveerd is voor de netwerkverbinding die de internettoegang verzorgd.

No problem man.

Naar pc2. Netwerkomgeving en daar als default gateway bij de tcp/ip properties het ip van pc1 ingevuld. dns server staat ook ingesteld op het ip van pc1 aangezien winroute standaard aan dns forwarding doet.

Nu open ik een command line op pc2 en ga eens pingen op een adres. bv. ping www.tweakers. net. Ik krijg nu keurig netjes een ip adres terug voor de naam en ook nog een een pingtime........30ms...lijkt me redelijk netjes.

Als ik nu echter een browser open en naar www.tweakers.net wil surfen dan word het ip adres wel gevonden, maar meer ook niet. De verbinding blijft dus altijd open met: bezig met openen van www.tweakers.net.

Waar het mij op lijkt is dat ik geen tcp verkeer mag hebben, maar ik heb helemaal geen firewall of iets dergelijks draaien op pc1.

Ook heb ik pc1 al eens vervangen door mijn laptop. Resultaat is precies hetzelfe. Ook als ik pc2 vervang door mijn laptop.

Het vreemde is ook dat ik dit al een keer aangesloten heb alleen met een ander modem. Hiervoor was het dus nog nodig dat ik "inbelde". Als ik dan alle bovenstaande stappen uitvoer werkt het wel.

Iemand een ID of een tip om me verder te helpen? Heb dus zelf het idee dat de icmp paketten wel verstuurd worden, maar de tcp niet. maarja...een oplossing....ik weet het niet meer.

Verwijderd

Ik zou eens bij NAT kijken of dat allemaal goed staat.
Misschien heb je bij winroute een rule toegevoegd " deny all" en daarna vergeten
de poort 80 outbound weer open te zetten?
( ik weet niet zeker of dat uberhaupt kan met winroute, ik heb er niet zo veel mee gewerkt ).
Maar misschien dat het helpt. Suc6

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
dns gedoe denk ik
handmatig je dns-en ingevullen ook die van je provider.
anders gewoon ff ander delingsprogje installen.

gewoon beetje kloten, firewall goed ingesteld?

[ Voor 43% gewijzigd door Rody op 12-03-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 12 maart 2003 @ 11:53:
dns gedoe denk ik
handmatig je dns-en ingevullen ook die van je provider.
anders gewoon ff ander delingsprogje installen.

gewoon beetje kloten, firewall goed ingesteld?
dns werkt volgens mij dus gewoon. ik doe op de client als dns server de server pc, pc1. Deze pc heeft middels winroute standaard dns forwarding.

pingen op een naam resulteerd in een ip adres.

En een firewall heb ik niet draaien.

Ik zal in ieder geval de dns servers nog eens handmatig invullen, maar ik gok niet dat dit veel uit zal maken.

En inderdaad een ander delingsprogramma kan ik nog proberen.

Zucht....waarom kan Murphy nou niet gewoon eens op vakantie gaan ;)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zet eens voor beide de DNS in van je provider....

edit: typo's

[ Voor 16% gewijzigd door SileX op 12-03-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:42:
[...]
En inderdaad een ander delingsprogramma kan ik nog proberen.
Heb nu de standaard windows internet sharing gebruikt.... en die doet het wel.
Schiet mij maar lek....
Pagina: 1