Ik zit al een paar uur te denken hoe ik dit nou moet gaan doen, maar ik kom er niet echt uit. Momenteel heb ik dit:
Deze werkt prima, echter wil ik de tabellen 'bedrijven', 'hspace', 'spamsources' en 'dns' tot 1 tabel smelten, dit kan omdat de inhoud van de tabellen nagenoeg gelijk zijn. Dus als ik dat doe hou ik 1 tabel bedrijven over. So far so good.
Fijn, alleen nu heb ik geen idee hoe ik de select dan moet uitvoeren om dezelfde resultaten te krijgen. Ik moet dan namenlijk 4 rijen uit 1 tabel halen die allemaal om de beurt matchen met 4 velden (idbedrijf, idhspace, idspamsource en iddns) uit de 1e select op tabel 'spamcases'. Tevens moet ik ook nog eens voor elk van de 4 rijen een AS gebruiken lijkt me omdat de velden van de 4 results die je dan krijgt dezelfde naam hebben.
Ik kom er even niet uit.
Hoop dat het een beetje duidelijk is...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| select spamcases.id, spamcases.idbedrijf, spamcases.datum, spamcases.idspamsource, bedrijven.bedrijfsnaam, bedrijven.domein, hspace.id AS hspaceid, hspace.bedrijfsnaam AS hspacebedrijfsnaam, hspace.domein AS hspacedomein, spamsources.id AS spamsourceid, spamsources.bedrijfsnaam AS spamsourcebedrijfsnaam, spamsources.domein AS spamsourcedomein, dns.id AS dnsid, dns.bedrijfsnaam AS dnsbedrijfsnaam, dns.domein AS dnsdomein from spamcases left join bedrijven on idbedrijf=bedrijven.id left join hspace on idhspace=hspace.id left join spamsources on idspamsource=spamsources.id left join dns on iddns=dns.id order by spamcases.idbedrijf |
Deze werkt prima, echter wil ik de tabellen 'bedrijven', 'hspace', 'spamsources' en 'dns' tot 1 tabel smelten, dit kan omdat de inhoud van de tabellen nagenoeg gelijk zijn. Dus als ik dat doe hou ik 1 tabel bedrijven over. So far so good.
Fijn, alleen nu heb ik geen idee hoe ik de select dan moet uitvoeren om dezelfde resultaten te krijgen. Ik moet dan namenlijk 4 rijen uit 1 tabel halen die allemaal om de beurt matchen met 4 velden (idbedrijf, idhspace, idspamsource en iddns) uit de 1e select op tabel 'spamcases'. Tevens moet ik ook nog eens voor elk van de 4 rijen een AS gebruiken lijkt me omdat de velden van de 4 results die je dan krijgt dezelfde naam hebben.
Ik kom er even niet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 10:57 ]