Internet Explorer 6 >> Popup openen

Pagina: 1
Acties:

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37
Beste mensen,

Een machine met Windows 2000 die voorheen draaide met Internet Explorer 5.0 heb ik geupgrade met Internet Explorer 6.0 SP1. Nu is het probleem dat ik geen popup vensters meer kan openen onder een normale gebruikersaccount. Onder de beheerdersaccount is dit geen probleem.

Ik heb de search gebruikt en wat mogelijke oplossingen geprobeerd:

- urlmon.dll gechekt in het register onder de gebruikersaccount.
- Registersleutel Internet Explorer gekopieerd van de beheerder naar de gebruiker.
- Herinstallatie IE6.
- Herinstallatie IE6 met de gebruikersaccount (administrator rechten).
- Beveiligingsinstellingen gecontroleerd en aangepast naar Zeer Laag.

Tijdelijk heb ik de gebruiker administrator rechten gegeven om toch juist te kunnen werken. Maar dit is uiteraard niet de oplossing. :P

Wie weet een oplossing voor mijn probleem ? Helaas word ik van de Microsoft KB ook niet veel wijzer..

Alvast bedankt voor de reacties.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Misschien de Security wat lager zetten? 't Kan zijn dat 'ie daar over struikelt gezien er nogal eens wat virussen in JavaScript bestandjes zitten... :)

moguh :X

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 12-03-2003 10:51 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Kroontje
willem169 schreef op 12 March 2003 @ 10:44:
Misschien de Security wat lager zetten? 't Kan zijn dat 'ie daar over struikelt gezien er nogal eens wat virussen in JavaScript bestandjes zitten... :)
Kroontje1981 schreef op 12 maart 2003 @ 10:34:
...

- Beveiligingsinstellingen gecontroleerd en aangepast naar Zeer Laag.

...
;)

• Drag0nsden
  • Laatst online: 15-09 22:52

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Kijk eens in die registersleutel van IE in die gebruikersaccount.
jij zei dat je die hebt gekopieërd van de beheerdersaccount, maar heeft de gebruiker dan wel genoeg rechten om die key te kunnen lezen?
Kijk even naar de rechten van die sleutel...

• Kroontje
Drag0nsden schreef op 12 March 2003 @ 11:02:
Kijk eens in die registersleutel van IE in die gebruikersaccount.
jij zei dat je die hebt gekopieërd van de beheerdersaccount, maar heeft de gebruiker dan wel genoeg rechten om die key te kunnen lezen?
Kijk even naar de rechten van die sleutel...
Zal eens even kijken of de gebruiker mag schrijven in die sleutel, maar lijkt me sterk dat IE6 wat moet wegschrijven in het register om een popup te openen. In IE5 functioneerde het gewoon..
Bedankt voor de link, zal eens even kijken of dat helpt..

Kan i.i.g. weer even verder.. :*)

• Kroontje
Helaas is het nog niet gelukt.. :'(

Ik heb op enige register sleutels (volle) rechten gegeven aan de gebruikersaccount, maar zonder resultaat..

Ook de andere oplossing door verschillende dll's te registreren met behulp van regsvr32, geeft geen resultaat..

Nog andere mensen die een mogelijke oplossing voor mij hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door Kroontje op 14-03-2003 13:52 ]

Verwijderd

Werkt het wel als je ctrl indrukt en dan de link indrukt? Want als dat werkt draait er wellicht een pop-up killer? En als dat niet werkt kan je overwegen om een alternatieve browser te proberen of het daar ook niet werkt.....mochten beide niet werken dan is er in ieder geval iets goed mis *D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Heb je Kazaa_Lite?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DutchCourage
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 15:36
Had ik toevallig ook last van (na het verwijderen van wat meuk) en na wat gezoek bij Microsoft vond ik de volgende entry in hun knowledge base:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q281679

Deze entry fixte het probleem voor mij (bleek aan actxprxy.dll te liggen).

• Kroontje
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 14:55:
Werkt het wel als je ctrl indrukt en dan de link indrukt? Want als dat werkt draait er wellicht een pop-up killer? En als dat niet werkt kan je overwegen om een alternatieve browser te proberen of het daar ook niet werkt.....mochten beide niet werken dan is er in ieder geval iets goed mis *D
Nope, als ik CTRL indruk dan gebeurt er ook niks.. Andere browser kan ik inderdaad volgende week wel eens proberen, maar is niet de oplossing. Het programma dat ze gebruiken is ontwikkeld voor IE.. 8)7
Nope..
DutchCourage schreef op 14 March 2003 @ 15:09:
Had ik toevallig ook last van (na het verwijderen van wat meuk) en na wat gezoek bij Microsoft vond ik de volgende entry in hun knowledge base:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q281679

Deze entry fixte het probleem voor mij (bleek aan actxprxy.dll te liggen).
Ik heb al verschillende dll's geprobeerd en ook die jij noemde, maar helaas zonder resultaat..

Het lijkt mij toch aan enige beveilging te liggen in Windows 2000. Met IE5 functioneerde alles nog prima, maar met IE6 SP1 is het ..... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Kroontje op 15-03-2003 19:44 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Hier is het probleem al opgelost... Internet explorer prob: Geen pop-ups

• Kroontje
Ik heb al flink gezocht op GoT, en daar kwamen al veel verschillende dll's langs. En ook op Microsoft stonden er een aantal, maar dat heb ik allemaal al gedaan..

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
ook al dit geprobeerd?:
code:
1
Ga naar run en typ regsvr32 urlmon.dll, dan ok klikken.

• Kroontje
yep, geprobeerd.. Zoals ook al eerder gezegd met heel veel verschillende dll's..

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 07:17

Thunde®

Don't Worry :)

mischien heb ik je oplossing, ga naar extra >> internet opties >> Beveiliging, klik op aangepast niveau, en kijk of dit zoals op het plaatje staat ingesteld : Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mm2dutch/images/got.JPG

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Kroontje
Beveiligingsinstellingen staan goed. Onder een gebruikersaccount zegt hij keurig dat het script niet gevonden kan worden, dus een 404 error en onder een beheerder functioneert alles prima.

• Kroontje
Iemand anders misschien nog een idee ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je es een keer geen popups... willen je ze weer terug! 8)7 ;)

Maar goed misschien even een hele simpele gedachte van mij -> hoeveel rechten heeft de gebruikers account op de c: schijf.. of in iedergeval waar IE de temps neer zet? Heeft een gebruikers account misschien geen execute rechten?

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 19-03-2003 08:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kroontje
Idd.. Helaas zijn popups noodzakelijk om de betreffende applicatie te laten functioneren..

Normaal gesproken heeft de gebruiker volledige rechten op de C: schijf. Maar zal er eens naar kijken. Maar onder IE5 deed hij het normaal..

Wellicht heeft het te maken met de Registry beveiliging, maar heb weinig zin om de gebruiker daar volledige rechten te geven. Dan kunnen ze ook andere applicaties installeren.

• Kroontje
Zo weer een update.. ;)

Ik heb IE6 SP1 verwijderd van de machine (wist niet dat het kon !?) en nu staat IE5 weer op de betreffende Windows 2000 machine. Na een keertje gereboot te hebben, dacht ik; "he he, ze kan weer normaal werken". Niet dus, nu kan het in IE5 ook niet meer, wat dus eerder wel kon !

De gebruiker heeft alle rechten op de C: schijf en ik heb de gebruikersaccount op alle sleutels in het register volledige rechten gegeven.

En nog steeds werkt het niet ! :( Zogezegd onder de beheerdersaccount functioneert alles naar behoren ! En nee, we maken een gebruiker geen beheerdersaccount. Die register rechten zijn tijdelijk.

Ik hoop nog op een aantal bevredigende antwoorden. ;)
Pagina: 1