Toon posts:

[PHP] Directory listing

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik weet niet veel van php, maar als ik op een webserver bestanden aanbied in een directory vind ik de lijst die apache genereert niet mooi, en onduidelijk omdat de volledige bestandsnamen niet te zien zijn.
Nu vroeg ik me af, hoe kan ik met een eenvoudige index.php een mooie lijst van bestanden presenteren? Ik heb al wel gezocht in de nieuwsgroepen maar weet eigenlijk niet goed onder welke keywords ik dit vinden kan.
Weet iemand hoe dit werkt of wat ik moet doorlezen om dit te bereiken?
Bedankt!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 18:13
php.net en zoeken op functie read_dir; staat een kant-en-klaar voorbeeld in...

[edit]Even ontzettend aardig geweest: http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php

[ Voor 37% gewijzigd door sjroorda op 12-03-2003 10:31 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Dit topic hoort niet in Webdesign & Graphics thuis maar in Programming & Webscripting.

Ik heb met de topicreport gevraagd of het topic gemoved kan worden.

In php moet je denk ik met readdir() e.d. aan de gang gaan. zie ook : Directory handleiding van PHP

edit:

spuit 11 :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tux op 12-03-2003 10:34 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Zoek eens op www.php.net, blijkt dat je daar een complete manual hebt, met een volledige reference guide met alle beschikbare functies.

En nee, W&G is niet het juiste forum voor PHP vragen, dat had iemand die al zo'n poos op GoT komt toch wel kunnen weten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 10:35 ]

Dit topic is gesloten.