Toon posts:

[XP] Hoe gooi ik XP eraf ? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil XP eraf hebben en Win2K erop zetten.. :S
probleem is alleen dat het in dos met A:\format c:
niet wil lukken (zegt dat dat niet kan :()

weet iemand wat ik moet doen (precies.. _/-\o_ want dit is niet echt mijn pakkie an)

en ja, ik ben al naar www.bootdisk.com geweest alleen weet bij god niet welke en WAT ik uberhaubt moet downen om deze ROT O/S eraf te hebben

alvast bedankt |:(

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, sp1a staat er ook op (weet niet of dat wat uitmaakt ?)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boot gewoon met de cd van Windows XP en draai de install. Na een tijdje (voordat hij echt begint te installen) kan je schijven formateren en wijzigen etc. Probeer het maar eens zou ik zeggen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Win98 bootdisk moet je hebben, dan fdisk of format c:\ gebruiken.
Hoe je moet fdisken, dat staat beschreven in een aparte FDISK FAQ. Format lijkt me wel voor de hand liggen.
Verder is dit redelijk vaak aan de orde geweest. [search=windows xp formatteren].

Edit: ik kreeg net via mail een tip van Cubix, die zei dat je op moet passen welke partitie je gaat formatteren als je direct format gebruikt.
Een win98 bootdisk kan enkel FAT32 partities formatteren, maar wel NTFS partities verwijderen en daarna opnieuw aanmaken & formatteren.

Let dus goed op welke partitie je formatteert en/of verwijdert.

Overigens was het vermelden wat voor filesystem (FAT32 of NTFS) je gebruikt, erg nuttig geweest in dit topic. Probeer altijd zoveel mogelijk relevante info in je topicstart te geven, zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart.

[ Voor 58% gewijzigd door blackd op 12-03-2003 10:47 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Dit topic is gesloten.