Toon posts:

Printen vanaf een AS/400 naar NDPS printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag kunnen printen vanaf de AS/400 naar een NDPS printer. Weet iemand hoe je dit implementeert? Met CRTOUTQ kun je *NDS instellen, maar het staat eigenlijk nergens beschreven wat dit inhoudt.

Ik print nu naar het IP adres van de printer, maar dan gooit hij mijn opdrachten tussen de opdrachten van m'n collega's door (collega heeft bijv. pagina 1 - 10, vervolgens mijn docje, en dan pas pagina 11 - einde).

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08 12:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Interessante vraag, ik weet het antwoord niet direct, maar ik zal eens kijken. Wij hebben het probleem hier niet, terwijl toch ook de printer aan het netwerk hangt en er afwisselend vanaf PCs en de AS/400 afgedrukt wordt.

Aanvulling:
Ik heb de help-tekst van het commando nagekeken en niet direct iets gevonden. Is het mogelijk om aan te geven welke versie van OS/400 jullie gebruiken en zou je het gebruikte commando kunnen posten?

[ Voor 33% gewijzigd door Freee!! op 12-03-2003 10:39 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken nu v4r5 van OS/400. Vanaf april v5r1. We gebruiken geen specifiek commando om te printen. Ikzelf gebruik F6 veel, gebruikers printen vanuit de verschilende applicaties.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 10:46:
We gebruiken nu v4r5 van OS/400. Vanaf april v5r1.
Dat zou voor zover ik kan overzien geen problemen op mogen leveren, wij gebruiken hier (nog) V4R4.
We gebruiken geen specifiek commando om te printen. Ikzelf gebruik F6 veel, gebruikers printen vanuit de verschilende applicaties.
Ik bedoelde CRTOUTQ met alle parameters :P

Oeps, aanvulling:
Heb je het al bij de grote fora geprobeerd (iseriesnetwork of mcpressonline)?

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 12-03-2003 11:05 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. dan wordt het misschien tijd om eens over te gaan op een nieuwere release? De ondersteuning zal niet lang meer doorlopen.

Goed, het commando:
CRTOUTQ OUTQ(QUSRSYS/F235) RMTSYS(*INTNETADR) MSGQ(QUSRSYS/VINCENT) CNNTYP
E(*IP) DESTTYPE(*NDS) MFRTYPMDL(*HPLJ2100) INTNETADR('145.76.11.32') SEPPA
GE(*NO)

Heb je een specifiek adres voor die forums?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:53:
Hmm.. dan wordt het misschien tijd om eens over te gaan op een nieuwere release? De ondersteuning zal niet lang meer doorlopen.
De ondersteuning is allang afgelopen en we hebben alles allang klaar liggen voor een upgrade, maar we moeten voor onze klanten nog even backward-compatible blijven :(
Goed, het commando:
code:
1
2
3
4
CRTOUTQ OUTQ(QUSRSYS/F235) RMTSYS(*INTNETADR)
MSGQ(QUSRSYS/VINCENT) CNNTYPE(*IP) DESTTYPE(*NDS)
MFRTYPMDL(*HPLJ2100) INTNETADR('145.76.11.32')
SEPPAGE(*NO)
Ik kan geen fout vinden in deze combinatie van parameters. Mogelijk een netwerkprobleem? Of iets met de printer zelf (genoeg geheugen?)
Heb je een specifiek adres voor die forums?
Bij deze het adres van het forum van iseries network, waar ik zelf ook geregeld kom. Je moet je wel aanmelden en zelf even het goede sub-forum uitkiezen voor je probleem (ik houd me eigenlijk alleen op in bepaalde programmeertaal sub-fora). MC Press online schijnt ook een forum te hebben, maar daar kom ik weinig tot nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 12-03-2003 12:19 . Reden: Opmaak van code ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ondersteuning is nog wel mogelijk. Er komen alleen geen nieuwe PTF's uit, enz. Als je maar betaald, dan helpt IBM je wel.

Het commando is inderdaad wel ok. Ik blijf nog wel even zoeken. Misschien komt er nog een andere reactie?

Heb me aangemeld voor het forum. Zal er vandaag of morgen eens dieper induiken. Thnx for the tip.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:57:
Nee, ondersteuning is nog wel mogelijk. Er komen alleen geen nieuwe PTF's uit, enz. Als je maar betaald, dan helpt IBM je wel.
Maar de standaard ondersteuning zoals PTF's is vervallen. Het staat ook op de lijst met niet meer ondersteunde versies. Bij IBM is inderdaad ongeveer alles mogelijk, als je maar betaald. Maar dit gaat eigenlijk heel erg off-topic :P
Het commando is inderdaad wel ok. Ik blijf nog wel even zoeken. Misschien komt er nog een andere reactie?
Ik zit er ook al op te hopen, er zijn meer AS/400 kenners hier.
Heb me aangemeld voor het forum. Zal er vandaag of morgen eens dieper induiken. Thnx for the tip.
Geen dank, ik moest het ook via een ander vernemen en toen was ik er een paar dagen niet weg te slaan. Maar ook dit gaat eigenlijk heel erg off-topic :P

Verwijderd

Topicstarter
Off-topic of niet, het blijft handig om te lezen, en dat geldt waarschijnlijk niet alleen voor mij, dus...

• Freee!!

Freee!!

Misschien is het een idee om (na overleg natuurlijk) een cross-post met link in NOS te zetten.

Pagina: 1