Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Aansluit-schema monitorkabel Dell E771p

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet stellen of bij de beeldkanonnen.

Ik heb hier een Dell E771p monitor. Met een afgeknipter stekker. Deze is blijven staan na diefstal van de pc.

Nu wil ik er een nieuwe stekker aanzetten, maar ik weet niet waar welke pool op de welke plaats op de print moet. Op de print staat verder dus niets aan gegeven. Ik heb al gezocht met google maar ik kan geen tech data vinden.

Heeft iemand een schema voor me, of een link??

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34
Uhm afgeknipte stekker :?. dan kun je toch zo zien aan dat stompje draad wat er nog wel zit welke kleur op welke pin op de printplaat komt :? Desnods kun je het ok nog doormeten , mocht het erg verwarrend werken, en een voor 1 de niewe draad eraan solderen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 00:30

JF_

PsYgHo schreef op 12 maart 2003 @ 10:21:
Uhm afgeknipte stekker :?. dan kun je toch zo zien aan dat stompje draad wat er nog wel zit welke kleur op welke pin op de printplaat komt :? Desnods kun je het ok nog doormeten , mocht het erg verwarrend werken, en een voor 1 de niewe draad eraan solderen...
Maar wat heb je er aan om te weten welke kleur waar op de *printplaat* zit? Lijkt me handiger om te weten hoe ze in de *stekker* zitten, en die zullen de jatmozen vast niet terug komen brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk kan ik zien welke draad er waar heeft gezeten, maar dan kan ik het nog niet in de stekker zien, want die zit op de pc die nu ergens anders staat. En ik heb al een poging gedaan door simpel weg dezelfde kleuren aan te houden maar dat werkt dus niet.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Heb je al geprobeerd een service-manual bij Dell te bemachtigen?

• Brothar
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

is een nieuwe kabel zo duur, vergeleken met een stekker ?
Vga is (en blijft) vga.

[ Voor 18% gewijzigd door Brothar op 12-03-2003 10:50 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen service manual, maar daar staan die gegevens niet in.

Het maakt geen moer uit, wat je vervangt. Het probleem blijft toch hetzelfde, of je er nu een stekker aan moet zetten of een kabel.

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Brothar schreef op 12 March 2003 @ 10:50:
is een nieuwe kabel zo duur, vergeleken met een stekker ?
Vga is (en blijft) vga.
Hij heeft een stekker die vast zit op het moederbord dus een nieuwe stekker kopen heeft geen zin want die moet alsnog op de juiste manier vast gesoldeerd worden.

De RGB signalen lopen meestal via afgeschermde draden (meestal ook gewoon RGB).
Verder heb je dan nog een aantal aarde draden, met een multimeter kan je die meestal wel zo achterhalen.
Voorts zijn er nog 2 sync draden + 2 ID-draden.
Mijn ervaring is dat de sync-draden net iets dikker zijn dan de ID draden.

http://www.bbdsoft.com/video.html

Je RGB draden kan je zonder problemen willekeurig verbinden (welke kleur waarbij hoort kan je later wel achterhalen).
Binnen in de monitor lopen de sync en ID draden meestal als een paar een heel eind op de printplaat ergens naartoe. Draden die naar de voorkant van de monitor gaan zijn meestal ID draden. Maar dit verschilt wel per monitor. (Ik heb elke oude bakken open gehad hier).

Hij heeft gewerkt dus het is een kwestie van wat rommelen. Probeer eerst de draden te verbinden die zeker weten goed zijn zoals aarde en RGB.
Dan hou je 4 draadjes over en dan is het misschien gewoon wat proberen.

Ohja, de kleuren zijn idd niet hetzelfde in alle kabel. RGB meestal wel.

[ Voor 3% gewijzigd door -=bas=- op 12-03-2003 11:01 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga ff kijken naar die sync, das wel een goeie tip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu wel zover dat ie ziet of de stekker erin gaat en dan dus standby gaat, en w8 op signaal. Maar ik krijg die sync niet goed. Nog meer ideen

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zoek ik niet, ik moet de aansluitingen hebben zoals in de monitor, de stekker die weet ik wel, maar het gaat erom welke ader ik waar moet solderen in de monitor.

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 10:57:
Nee geen service manual, maar daar staan die gegevens niet in.

Het maakt geen moer uit, wat je vervangt. Het probleem blijft toch hetzelfde, of je er nu een stekker aan moet zetten of een kabel.

Pardon? De service-manual is een document voor een monteur/reparateur waarin dit 100% zeker staat. Ik bedoel niet de gebruikers-manual.

Probeer eens in contact te komen met de service afdeling van dell en kijk of ze die info met je willen delen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mij fout, ik zal is bellen maar ik denk het niet.
Pagina: 1