[FAQ] LAN-party?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey,
ik zie dat hier op GoT veel mensen geinteresseerd zijn om een lan-party te organiseren. Ik heb hierbij vele topics doorgespit en heb inmiddels redelijke kennis hiervan. Ik vroeg me af; zou het nodig zijn om hier een FAQ voor te maken? Ik bied me wel aan als vrijwilliger :)
Misschien zouden andere users mij kunnen helpen!
Ik hoor het wel van onze lieve adjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faq-> hoe een lan te organiseren?
faq-> t.net lan party?

welke van de 2 :P

zijn trouwens veel handige sites over het organisteren van lan's
bijv:
http://www.gameparty.net/bezoekers/uitleg/

en natuurlijk:
plan: Tweakers.LAN coming up

weet wel dat t.net niet snel meer een lan zal organiseren. We hebben het een half jaar terug nog een keer geprobeerd maar er waren te weinig mensen die konden helpen bij het organiseren.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 10:05:
faq-> hoe een lan te organiseren?
faq-> t.net lan party?

welke van de 2 :P
Denk optie 1, hoewel optie twee ook wel leuk zou zijn als dat nog eens keer wordt uitgevoerd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xion op 12-03-2003 10:15 . Reden: typo ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xion schreef op 12 maart 2003 @ 10:15:
[...]
Denk optie 1, hoewel optie twee ook wel leuk zou zijn als dat nog eens keer wordt uitgevoerd. :)
helemaal mee eens, maar ik denk dat er dan vanuit t.net hulp zou moeten komen wil het ook echt gaan lukken.
[rml][ Poll] Een GOT-lan party? wie komt er?[/rml]

was een eerder idee voor een lan. Maar door gebrek aan hulp konden we niet verder gaan met het organiseren.

voor mensen met HK-acces:
topic 620669

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo'n FAQ is natuurlijk wel leuk, maar nog veel leuker zou het zijn als GoT//Tweakers.net een LAN organiseerd. Dan zal ik zeker van de partij zijn :)
LAN's ruleren!
Ik wil op zich wel helpen, en heb al vaker kleine lans georganiseerd (8-10 personen) maar dat is natuurlijk niet echt groot genoeg om veel ervaring op te doen voor zo'n grote lan.

Maar sowieso lijkt me een GoT lan heel tof! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op 12 March 2003 @ 10:44:
Zo'n FAQ is natuurlijk wel leuk, maar nog veel leuker zou het zijn als GoT//Tweakers.net een LAN organiseerd. Dan zal ik zeker van de partij zijn :)
LAN's ruleren!
Ik wil op zich wel helpen, en heb al vaker kleine lans georganiseerd (8-10 personen) maar dat is natuurlijk niet echt groot genoeg om veel ervaring op te doen voor zo'n grote lan.

Maar sowieso lijkt me een GoT lan heel tof! :)
dat blijkt ook wel uit de animo voor de eerste T.net Lan
(volgens mij georganiseerd door Ben Bos (Bulldog), Wouter Tinus of Mark Timmer.)
Deze ging toch niet door omdat er ineens geen locatie was?

nog een mooie faq link http://www.guru3d.com/tech/lan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een t.net lanparty is niet iets wat je 1 2 3 organiseert, hier is _zo veel_ voor nodig.. ik denk dat heel veel mensen zich hierin vergissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 10:51:
[...]

dat blijkt ook wel uit de animo voor de eerste T.net Lan
(volgens mij georganiseerd door Ben Bos (Bulldog), Wouter Tinus of Mark Timmer.)
Deze ging toch niet door omdat er ineens geen locatie was?

nog een mooie faq link http://www.guru3d.com/tech/lan/
Deze ging niet door omdat ze waren opgelicht door een van de organisatoren zelf! Ene Rene dacht ik.
Die had al die tijd maar gelogen over dat er een locatie was, die er helemaal niet bleek te zijn!
Toen is het 2 maanden van tevoren af gezegt ofzo...
Was HEEL jammer toen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 12 March 2003 @ 10:52:
Een t.net lanparty is niet iets wat je 1 2 3 organiseert, hier is _zo veel_ voor nodig.. ik denk dat heel veel mensen zich hierin vergissen. :)
dat is inderdaad waar, daarom zijn we met de vorige poging ook gestopt. Er moeten mensen zijn die gewoon veel uren in de organisatie willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23
Plague schreef op 12 March 2003 @ 10:53:
[...]

Deze ging niet door omdat ze waren opgelicht door een van de organisatoren zelf! Ene Rene dacht ik.
Die had al die tijd maar gelogen over dat er een locatie was, die er helemaal niet bleek te zijn!
Toen is het 2 maanden van tevoren af gezegt ofzo...
Was HEEL jammer toen :(
Jep, was graag gekomen, maar hoe weet ik niet want ik had toen nog geen rijbewijs en nu wel. :) Bring it on.

Voordat ik het vergeet, ik stel me ook ter beschikking als (mede-)organisator. :)

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xion schreef op 12 March 2003 @ 11:00:
[...]
Jep, was graag gekomen, maar hoe weet ik niet want ik had toen nog geen rijbewijs en nu wel. :) Bring it on.

Voordat ik het vergeet, ik stel me ook ter beschikking als (mede-)organisator. :)
-> icq 55085842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 10:58:
[...]

dat is inderdaad waar, daarom zijn we met de vorige poging ook gestopt. Er moeten mensen zijn die gewoon veel uren in de organisatie willen steken.
Er moet aller eerst een plan geschreven worden voordat je uberhaupt mensen kan gaan aantrekken voor het organiseren ervan, dan moet je kijken welke mensen er de capaciteit hebben om het ook daadwerkelijk te organiseren etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:33
[Airwolf] schreef op 12 March 2003 @ 10:52:
Ik denk dat dat heeel erg meevalt als je de juiste mensen kent/ de juiste contacten al hebt...

Wij organiseren ook lan's (een hele groote coming up... 200+) en het kost echt niet veel tijd hoor.... hetgene wat ons tijd gaat kosten is zorgen dat er ook zoveel komen... maar dingen als locatie/netwerk/catering/ crew @ lan/compo's/prijzen voor compo's/ etc was binnen een week rond... puur omdat je de juiste mensen kent..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 12 maart 2003 @ 11:16:
[...]

Er moet aller eerst een plan geschreven worden voordat je uberhaupt mensen kan gaan aantrekken voor het organiseren ervan, dan moet je kijken welke mensen er de capaciteit hebben om het ook daadwerkelijk te organiseren etc. :)
we zijn nu idd begonnen met het schrijven van een plan. Pas als we dat op papier hebben staan zullen we verder gaan met het zoeken van de juiste mensen/bedrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Devian schreef op 12 maart 2003 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat dat heeel erg meevalt als je de juiste mensen kent/ de juiste contacten al hebt...

Wij organiseren ook lan's (een hele groote coming up... 200+) en het kost echt niet veel tijd hoor.... hetgene wat ons tijd gaat kosten is zorgen dat er ook zoveel komen... maar dingen als locatie/netwerk/catering/ crew @ lan/compo's/prijzen voor compo's/ etc was binnen een week rond... puur omdat je de juiste mensen kent..
Mja, wij gaan er niet van uit dat het weinig werk is, laten we het daar maar op houden ;)
Dit word anders toch een welles/nietes discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die willen helpen/tips hebben voor het opzetten van een Plan kunnen langskomen op het net geopende irc kanaal:

irc.tweakers.net
/join #lan-party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Zie [Airwolf] :)
Dit idee is al zo vaak in SP (SGD) langs gekomen, en het is nooit iets geworden.
Nou ja, kan wel door gaan maar dan zet ik hetzelfde er neer als [Airwolf] :P

Ik snap dat FAQ idee niet helemaal, je wilt een grote FAQ maken als hulp om een LAN party te organiseren ?
Dat is opzich wel een goed idee, vraag me alleen af of daar wel intresse voor is.
Heb nog maar 1x een topic gezien met de vraag hoe je zoiets moet aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
M@NIC schreef op 12 March 2003 @ 12:45:
Dat is opzich wel een goed idee, vraag me alleen af of daar wel intresse voor is.
Er is ook een Need For Speed 4 faq, net alsof daar iemand in in geïnterreseert. :X :D

Overigens, dat je er maar één topic van hebt gezien wil niet zeggen dat er geen interresse is. Iemand die een LAN wil organiseren zou normaal gesproken zelf maar wat ervaringen op doen en zelf op zoek gaan naar tips en misschien niet snel een GoT topic hier voor openen. Dat wil niet zeggen dat die personen niet in zo'n FAQ met tips e.d. geïnterreseert zijn :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
DataBeest schreef op 12 March 2003 @ 12:57:
[...]

Er is ook een Need For Speed 4 faq, net alsof daar iemand in in geïnterreseert. :X :D

Overigens, dat je er maar één topic van hebt gezien wil niet zeggen dat er geen interresse is. Iemand die een LAN wil organiseren zou normaal gesproken zelf maar wat ervaringen op doen en zelf op zoek gaan naar tips en misschien niet snel een GoT topic hier voor openen. Dat wil niet zeggen dat die personen niet in zo'n FAQ met tips e.d. geïnterreseert zijn :)

The Sims FAQ :X O-) (RIP ;()

Maar inderdaad, daarom zei ik ook dat ik het me af vraag.
Ik zeg niet dat het zo is.

Maar ja, dan komen we op het volgende punt.
Ik denk weet dat je een LAN Party met 5-15 mensen heel anders aanpakt dan één met 150 mensen.
Maken jullie dan een FAQ voor grote en kleine LAN Partys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 12 March 2003 @ 12:57:
[...]

Er is bijv ook zeer veel informatie te vinden op www.Gameparty.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Bedenk ook dat het inderdaad ERRUG veel werk is om een LAN te organiseren, EN dat je waarschijnlijk niet 'weg komt' met een 'standaard LAN' (hal met PC's). Tweakers zullen casemoddingstands verwachten, standjes met de laatste tweakgear, enz. Kost allemaal weer extra tijd. En organiseren van zoiets lukt alleen als je als organisatie vlakbij elkaar woont en dus elkaar vaak IRL kunt zien/overleggen. Via internet gaat dat allemaal erg moeizaam.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 12 maart 2003 @ 14:51:
Bedenk ook dat het inderdaad ERRUG veel werk is om een LAN te organiseren, EN dat je waarschijnlijk niet 'weg komt' met een 'standaard LAN' (hal met PC's). Tweakers zullen casemoddingstands verwachten, standjes met de laatste tweakgear, enz. Kost allemaal weer extra tijd. En organiseren van zoiets lukt alleen als je als organisatie vlakbij elkaar woont en dus elkaar vaak IRL kunt zien/overleggen. Via internet gaat dat allemaal erg moeizaam.
we zijn nu al hard bezich met plannen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ok, het was dus optie 1.. dit draadje is een beetje optie 2-kant opgegaan, maar is natuurlijk nooit erg! Een T.net-lan-party is zeker een strak idee.
Maar ff weer on-topic.. ik heb wel posi reacties gehoord, is het dus een idee?
@M@NIC: does es Omega search, als je zoekt op 'lan' en 'organiseren' krijg je wel meer dan 1 hit ;)
Lan party organiseren in kerkrade(zuid limbrug)
topic 605622
[rml][ BC3] L.A.N Party''s en de opzet er van!...help![/rml]
[rml][ BC3] LAN-party! Wie helpt organiseren?[/rml]
Lan Party Organiseren::: HELP MIJ!!
Lan-Party tips etc..
Belangrijke veiligheids aspecten op een lan party.
And the list goes on....
Dus ik kan er mee beginne? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
pEeDy16 schreef op 12 maart 2003 @ 19:12:
Ok, het was dus optie 1.. dit draadje is een beetje optie 2-kant opgegaan, maar is natuurlijk nooit erg! Een T.net-lan-party is zeker een strak idee.
Maar ff weer on-topic.. ik heb wel posi reacties gehoord, is het dus een idee?
@M@NIC: does es Omega search, als je zoekt op 'lan' en 'organiseren' krijg je wel meer dan 1 hit ;)
Lan party organiseren in kerkrade(zuid limbrug)
topic 605622
[rml][ BC3] L.A.N Party''s en de opzet er van!...help![/rml]
[rml][ BC3] LAN-party! Wie helpt organiseren?[/rml]
Lan Party Organiseren::: HELP MIJ!!
Lan-Party tips etc..
Belangrijke veiligheids aspecten op een lan party.
And the list goes on....
Dus ik kan er mee beginne? :+
ik zou het op zich vrij nutteloos vinden omdat er ( iig in deze omgeving) al een hele zooi lan organisatoren zitten... hoe meer er komen hoe moeilijker het wordt om een goede succesvolle lan neer te zetten..

een lan party organiseren komt vanzelf wel als je daar geschikt voor bent :) door klein te beginnen leer je jezelf alles wel en kun je zonder hulp wat opbouwen.. ( moet e rniet aan denken dat er hier nog meer komen in onze regio ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
( moet e rniet aan denken dat er hier nog meer komen in onze regio )
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in omgeving Emmen/Stadskanaal en hier word zover ik weet nauwelijks iets aan lan-partys van 50 personen of meer gedaan. LANemmen natuurlijk wel :) Ik ben daar dan ook van de partij, maar verder niet. Het begrip is onder de 'stand-alone' computeraars (de computeraars die niet op fora zoals GoT zitten) relatief onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Devain zit in de regio Oost .. :) Daar zit dus Assault (zijn LAN), LAN-G, Boeskool LAN plus Drome en Regroup (voorheen PZZ LAN). Beetje een verzadigd gedeelte van Nederland dus ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Arfman schreef op 13 March 2003 @ 10:01:
Devain zit in de regio Oost .. :) Daar zit dus Assault (zijn LAN), LAN-G, Boeskool LAN plus Drome en Regroup (voorheen PZZ LAN). Beetje een verzadigd gedeelte van Nederland dus ;)
Linked ook, en technine is weg zins vorig jaar....

Tis druk hier ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een lan-party te organiseren met een laag budget bij mij school. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik meer informatie kan krijgen hierover. Ik zou graag willen weten wat ik nodig heb, hoeveel het kost, waar ik games kan huren en of jullie sponsors kennen die het eventueel wel zouden willen sponseren.

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Dit forum gaat over het beleid op het forum, en dus niet over individuele vragen :) . Dit topic gaat dan ook op slot. Zie verder Lieve Adjes FAQ en Policy.

[ Voor 23% gewijzigd door JHS op 31-12-2007 12:29 ]

DM!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.