[Exchange 5.5] Aantal vragen.

Pagina: 1
Acties:

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo, ik heb de search uiteraard gebruikt maar ben er niet veel wijzer uit geworden.
Ik moet een klus overnemen maar heb er weinig verstand van. Ik moet dus er voor gaan zorgen dat de Exchache server (op w2k server) Een map heeft/krijgt die mail ophaald en deelt met bepaalde gebruikers... En hoe doe ik dit?

Dus ik maak een public folder aan op de server... maar hoe kan ik die folden bepaalde mail laten ophalen? en hoe zorg ik ervoor dat bepaalde gebruikers die mail allemaal kunnen lezen en behandelen?

Via de search snapte ik er niet veel van.
En kan ik op dezelfde manier er ook voor zorgen dat er een gedeelde kalender komt.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:29

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je kan een map aanmaken in de Public Folders. Die map kan je dan ook een SNTP adres geven. Alles wat je verstuurd naar dat smtp adres komt dan als mail in die map aan. Ook kan je permissions geven op die map, zodat bepaalde personen die map kunnen lezen en of schrijven.

JE kan ook nog een andere map aanmaken, tijdens het aanmaken geef je aan dat het het type "Agenda" is. Daar zet je ook weer permissies op, en klaar is ReCreator

Als ik jou was zou ik maar eens een boekkie aanschaffen over Exchange 5.5
En als je die uit hebt, dan kan je de sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt eens doorlezen. Waarschijnlijk kom je dan tot de ontdekking dat dit bgericht veel beter in SA gepost had kunnen worden.

Suc6
offtopic:
Je hebt wel een erg gaaf icon.. stoer man..

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 12-03-2003 10:19 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bedankt CyberJ, ik heb net gekeken en ik kon wel een public folder aanmaken maar ik kon er geen smtp aan te kennen :S ik vermoed namelijk dat ik verkeerd zit te kijken ofzo...

Ik maak de folder aan in "Exchange system manager" als ik daar naar "Administrator Groups" ga kan ik bij "Folders --> Public folders" een nieuwe aanmaken.. hier krijg ik een schermpje mat 5 tabbladen (General | Replication (wat dat ook mag zijn) | Limits | Details | Permitions) meer niet...

Zit ik nou helemaal verkeerd te kijken ofzo? Of heb ik iets gemist hier...

Maar iig bedankt CyberJ

Owjah, heb hier een dik boek liggen (teach yourself in 21 days van Sams)... daar gaat alles via een client PC via Outlook... maar de server moet zelf gaan denken en ook de mail ophalen dus... mja.. hoop dat t goed komt..

offtopic:
Tnx ;) zelf gemaakt... :)

[ Voor 18% gewijzigd door ReCreator op 12-03-2003 10:31 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."