Toon posts:

Webserver via casema timed out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit in NT hoort, maar ik kon nergens antwoord vinden verder dus move maar als het ergens anders hoort.

Ik heb het volgende probleem (met de volgende config):
- Wanadoo Cable Broadband (basic) connectie via COM21 (dynamisch IP, te bereiken middels DynDNS)
- Edimax BR6004+ Router, nieuwste firmware
- Webserver: Apache (1.3) op W98 (jaja, niet ideaal...) via NAT in de router te bereiken

Nou lukt het prima om bij de webserver te komen van buiten, maar wanneer je een iets groter bestand dan bijv. 100k wil downloaden (beetje leuke foto ofzo), dan lijkt de verbinding te verdwijnen. Je kunt dan ook 5 minuten niet bij de server komen (hoewel ie geen 404 geeft, krijg je de page ook niet te zien). Daarna lukt het wel weer en een pagina met veel kleine bestandjes (thumnails ofzo) lukt meestal wel.

Op het interne netwerk is er helemaal geen probleem, daar kan ik via HTTP alles op mijn webserver doen, hoe groot het bestand ook is.

Moet ik iets instellen in de router? Dat lijkt me nogal raar. Is het een prob met Casema ofzo?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dit kan echt overal aan liggen, misschien handig om wat relevante info te geven? zoals settings van Apache/windows alsmede je router?

Ik kan natuurlijk meteen gaan blaten dat het aan die w98 ligt, maar dat betwijvel if, aangezien het wel lokaal werkt zeg je.
Lukt pingen (van buiten af) wel goed?
Zit er ergens misschien een firewall dwars?

Verwijderd

Topicstarter
Oef ik zit hier op mijn werk en kan je nu even niet de settings van Apache uit mijn hoofd verklappen ben ik bang. Het is gewoon een standaard installatie van PHPtriad, ik heb er daarna eigenlijk niets aan gewijzgd. De windows 98 is uiteraard wel de SE versie, er draait verder niets op de compu: hij is helemaal dedicated als webserver. De installatie is schoon en alle W98 updates zijn erop gezet.

Pingen lukt prima en er draait verder geen (softwarematige) firewall.

Misschien een ander nuttig puntje: als ik www.speedtest.nl draai op mijn eigen werkstation thuis, dan gaat de uploadtest altijd mis: hij maakt hem nooit af. Ik verdenk dus de router of het modem. Grote e-mail versturen lukt gewoon weer wel.

Verwijderd

Met Wanadoo Broadband Basic heb je toch een wit Motorola Eurodocsis modem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 10:56:
Met Wanadoo Broadband Basic heb je toch een wit Motorola Eurodocsis modem?
Nee, ik heb een COM21.