Toon posts:

[w2k server] Clients (w98) kunnen niet meer inloggen na boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal helemaal bij het begin beginnen lees het verhaal a.u.b. voordat je een reactie plaatst.

Ik loop stage op een basisschool, als systeembeheerder enzo na moest ik maandag een programma installeren op de server. Vervolgens moest ik de server opnieuw opstarten om het programma te laten werken.

Daarna wou ik gaan werken achter een client ik kon niet meer inloggen. (wat voorheen zeker weten heeft gewerkt) Als ik op die clients naar netwerk omgeving ging dan stond daar ook niks.
Daarna heb ik de server opnieuw opgestart, ik kon weer inloggen maar misschien 2 minuten later was de verbinding weg. Dit heb ik een paar keer achter elkaar geprobeert en elke keer weer het zelfde verhaal, alleen wat wel weer vreemd is dat ik wel gewoon kan internetten op de clients (maken verbingen via de server dmv dns).
Ik heb daarna lopen zoeken op GoT google en nog wat site kan niet echt iets vinden waar ik wat aan had. Had wel allemaal errors in de eventlogs.

Daarna hebben we een backup terug gezet, en als die meldingen die er toen in eens in het eventlog stonden zijn nu weg alleen nog steeds werkt het netwerk niet.

Zelf zit ik er aan te denken om DCPROMO uit te voeren of de netwerkkaart te vervangen. (Netwerk kabel hebben we getest die was goed)

Nu zal ik de specs ff geven:
Server:
Wat ik alleen zo dom vind is dat ze 2 netwerkkaarten in de server hebben zitten ( ze wilden hier het internetverkeer door de server sluizen. Maarja dat kan ook we met 1 netwerkkaart toch ?

Ethernet adapter EXTERN:
IP: 217.103.63.241
subnetmask: 255.255.255.192
gateway: 217.103.63.193
dns: 217.103.63.240

Ethernet adapter INTERN:
IP: 217.103.63.240

Domein EHAEZER ook draait deze server dus DNS. Internet verbinding komt binnen via een router en waar de server op aangesloten zit.

Wat vreemd is dat we van een client wel kunnen pingen naar 217.103.63.241
maar niet naar 217.103.63.240

Verder kan ik wel naar een pc pingen en krijg ook antwoord maar kan zijn shares niet bekijken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik hiermee wil berijken is dat ik geen overhaaste beslingenen ga nemen en hoop dat iemand hiermee misschien bekent is of misschien iets weet wat is nog zou kunnen proberen.

(als ik dit bericht in het verkeerde forum heb staan verplaats het dan)
(zit hier nog tot 12:00 uur en hoop dat ik voor die tijd nog wat nuttige tips kan krijgen)

Verwijderd

Prik die kabel van je Interne Netwerk eens op een andere poort op de hub, Ik heb hier hetzelfde gehad... Kon de server niet pingen, maar wel andere stations. Andere Hub-ingang genomen en het werkte weer. Het was gewoon een "domme" hub.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabel omgewisseld zoals je zei. Maar dat hebt niet, wel zag ik net dat het lampje van de netwerk kaart oranje brand, is dat normaal op duid dat op een storing ??
(wanneer ik die kabel eruit haalde zag ik ook de melding dat de kabel eruit was getrokken.)

Verwijderd

Ethernet adapter EXTERN:
IP: 217.103.63.241
gateway: 217.103.63.193

Ethernet adapter INTERN:
IP: 217.103.63.240

Volgens mij zit hier het probleem. Deze mogen niet in de zelfde range zitten.
Verander het ip van 1 van de 2, zodat ze niet meer in dezelfde subnet zitten en ik denk dat het wel gaat werken. Wat voor gevolgen dat heeft weet ik niet, dat is me niet duidelijk uit jou verhaaltje. ( of nog beter, haal er 1 netwerk kaart uit )

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Na het bericht van sjouken hebben we alle netwerkkabels los gehad en gecontroleerd. In wanhoop zijn we aan het prutsen geweest eerst alle netwerkkaarten uitgeschakkeld bij apparaat beheer en later weer aangezet.

Daarna konden we 217.103.63.240 weer pingen maar niet inloggen op het domein.

Toen zijn we wat verder gegaan met prutsen en hebben we alleen de netwerkkaart van Extern uitgeschakkeld en naar een andere pc gelopen en kon weer inloggen. (was niet de eerst combinatie die we geprobeerd hadden).

Maar wat ik alleen zovaag vind is waarom ineens nu. Ik had al tegen die vent gezegt dat die 2e netwerkkaart helemaal geen nut had.

Maar toch bedankt voor de reacties.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:44 . Reden: typo ]