voordat ik begin ( en iemand anders rare dingen begint te roepen
)...
taal: ASP.net / VB.net
DB: SQLserver 2000 (die van MS dus)
dotnet framework (2e beta) werkend geinstalleerd op server.
ik hoef niks te weten over connecten met een DB, want dat weet ik al.
het moet ook geen zoekopdracht voorstellen. zie voorbeeld, adres onderaan deze post.
ik heb 2 SQL statements:
nu wil ik van het eerste statement een lijst maken (niet moeilijk, kan ik al, is ook niet de vraag).
dat 2e statement echter moet verwerkt worden tot een string, zodat die in de tabel komt te staan.
daar heb ik in klassiek asp een heel mooi (wel zwaar...) script voor:
en dat werkt. vraag is nu: hoe vertaal ik al het bovenstaande naar ASP.net (VB.net)?
als je een voorbeeld wilt zien, zie hier: http://basspruit.sytes.net:8080/ en vraag de episode lijst op. dat heb ik tot nu toe nog steeds gegenereerd met 1 (classieke) asp pagina = van nummertjes 1 string maken.
taal: ASP.net / VB.net
DB: SQLserver 2000 (die van MS dus)
dotnet framework (2e beta) werkend geinstalleerd op server.
ik hoef niks te weten over connecten met een DB, want dat weet ik al.
het moet ook geen zoekopdracht voorstellen. zie voorbeeld, adres onderaan deze post.
ik heb 2 SQL statements:
code:
en een statement waar de bovenste [TitleID] in wordt verwerkt: 1
2
3
| SELECT [TitleID], [Title] FROM [Title] WHERE [TitleID] IN (SELECT [TitleID] FROM [Videos] WHERE [EpisodeNumber] > 0) ORDER BY [Title] ASC; |
code:
1
| SELECT DISTINCT[Episodenumber] FROM [Videos] WHERE [EpisodeNumber] > 0 AND [TitleID] = "&TitleID&"; |
nu wil ik van het eerste statement een lijst maken (niet moeilijk, kan ik al, is ook niet de vraag).
dat 2e statement echter moet verwerkt worden tot een string, zodat die in de tabel komt te staan.
daar heb ik in klassiek asp een heel mooi (wel zwaar...) script voor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <% OldEp = rstEpisodes.Fields("EpisodeNumber").Value
NewEp = OldEp
TempEp = NewEp
Do While Not rstEpisodes.EoF
OldEp = NewEp
NewEp = Clng(rstEpisodes.Fields("EpisodeNumber").value)
DiffEp = Clng(NewEp) - Clng(OldEp)
If DiffEp = 0 Then
response.write NewEp
ElseIf Clng(DiffEp) > 1 AND Clng(TempEp) <> Clng(OldEp) Then
response.write " - " & OldEp & ", " & NewEp
TempEp = NewEp
ElseIf Clng(DiffEp) > 1 AND Clng(TempEp) = Clng(OldEp) Then
response.write ", " & NewEp
TempEp = NewEp
End If
rstEpisodes.MoveNext
Loop
If DiffEp = 1 Then
response.write " - " & NewEp
End If %> |
en dat werkt. vraag is nu: hoe vertaal ik al het bovenstaande naar ASP.net (VB.net)?
als je een voorbeeld wilt zien, zie hier: http://basspruit.sytes.net:8080/ en vraag de episode lijst op. dat heb ik tot nu toe nog steeds gegenereerd met 1 (classieke) asp pagina = van nummertjes 1 string maken.