Toon posts:

[W98]Beschermingsfout + vage haakjes (Virus??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb hier de pc van een buurman van mij staan die niet veel meer doet. Ik heb beloofd ernaar te kijken maar zit nu toch ook wel vast eigenlijk.

Het is begonnen toen hij na het downloaden van een aantal bestanden een reboot kreeg en daarna wat errors en een Beschermingsfout van windows 98.

Op dit punt kwam ik dus in het spel :) Ik heb gewoon de hele HD geformatteerd, en windows opnieuw erop gezet, met de veronderstelling dat dit zou helpen.
Dit mocht echter niet baten, ik kreeg dezelfde foutmeldingen, en bovendien de eerste paar reboots een fout in HIMEM.sys.
Wat ook vreemd is, zijn dat er 4 haakjes zoals deze ) op het scherm staan, dat is in dos dus al zo..... Ze staan elke keer op dezelfde plaats of na een nieuwe regel getypt te hebben in dos.

Mijn eerste ingeving (ja het lijkt wel een quizshow) was dat het hier gaat om een virus in het mbr. Dus ik heb even een virusscan-bootdisk gemaakt met McAfee BootScan (1999, beetje oud), maar deze scande niets. Toen voor de zekerheid nog even schijf geformatteerd en fdisk /mbr gedaan.

Dit alles mocht niets baten :?

Weet iemand welke stappen ik verder kan ondernemen ?

Verwijderd

Om welke foutmeldingen gaat het allemaal?

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:36

Bl0cKeR

titel

het is himem.sys en check je voeding en geheugen

sigh

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Welk besturingssysteem heb je? Kun je TweakUI gebruiken (bijgeleverd bij Windows) om via een "repair" de systeembestanden te herstellen?
Indien je XP hebt: kun je dan vanuit de rescue disk de systeembestanden herstellen?

Probeer dat maar eens uit.
Virussen kun je ook online laten scannen (housecall dacht ik). Mocht je weer in Windows komen, dan ook even online laten scannen.

[ Voor 12% gewijzigd door RMYuma op 20-07-2003 15:10 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
Er stond Windows 98 op, standaard van Packard Bell.

Het gaat om de foutmelding:
Tijdens de initialisatie van apparaat IOS:
Beschermingsfout van Windows, u dient de computer opnieuw op te starten
Repairen is niet meer aan de orde, hij blijft de fout geven en de vage haakjes neerzetten op het scherm...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit heeft dus betrekking op een installatie van windows die aanwezig is op het systeem. Als ik een clean install doe, zou dit dus geen probleem meer moeten zijn.... Op de een of andere manier komt het virus dus wel binnen via een stukje dat altijd op de schijf staat.... --> mbr :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 09:28:
[...]

Ja, dit heeft dus betrekking op een installatie van windows die aanwezig is op het systeem. Als ik een clean install doe, zou dit dus geen probleem meer moeten zijn.... Op de een of andere manier komt het virus dus wel binnen via een stukje dat altijd op de schijf staat.... --> mbr :?
Maar in het bootlog staat ook geen specifieke informatie over waarop de fout zit?

Begin anders eens totaal clean, ff bios batterij d'r uitrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 09:39 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 11:49
ik heb dit ook gehad op mijn (schrik niet) 386 :P met windows 95
op een gegeven moment draaide het zooitje niet meer en gaf windows elke keer de melding over het apparaat IOS.
Bij mij was heel mijn systeem naar de klote (wat niet veel uitmaakte, was toch maar een 386 :P), maar wat ik gehoord heb is dat het ook aan het batterijtje zou kunnen liggen van je klok en cmos. Controlleer die eens eerst

NL: 3x Victron Multiplus II 5000VA, 1x Victron SmartSolar MPPT RS 450/200, 50kWh (3x Yixiang v2 met EVE MB30's) | IT: Deye SUN-15K-SG01HP3-EU-AM2, Deye BOS-G50 Pro (51,2kWh HV)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ook al eens een FDISK/MBR gedaan ?

Zou een bootsectorvirus kunnen zijn.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Het kan idd goed aan hardware liggen, bios e.d. Check ook je geheugen en check de pc eens met minimale hardware geinstalleerd. Voeg dan item voor item alles toe en kijk waar het fout gaat.

Succes

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 09:59
die haakjes in dos: doe maar es op de dosprompt:
prompt )))) <enter>
voila ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Sinclair schreef op 12 March 2003 @ 09:42:
Ook al eens een FDISK/MBR gedaan ?

Zou een bootsectorvirus kunnen zijn.....
Ja, dat heb ik al gedaan, had geen effect...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net ff het geheugen getest met MemTest86, kennen jullie waarschijnlijk wel
resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/ram1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/ram2.jpg

Bij test 7 maar gestopt, ik geloof het wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, keb hier nog een reepje van 133Mhz liggen maar die werkt niet om het even te testen....

Volgens mij is het ook niet mogelijk om op dit mobo (Gigabyte GA-6WMM7) een dimm van 133Mhz te plaatsen dus....
Pagina: 1