Met Exchange kan je de users exporteren naar een CSV bestand. Je moet het denk ik een paar keer proberen (tip: ; als scheidingsteken!), maar dan heb je een leuke lijst van al je userts. 
btw. een beetje meer info had best gemogen, bv. waarom je dat wil etc.
btw. een beetje meer info had best gemogen, bv. waarom je dat wil etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 12-03-2003 09:04 ]
Weet je ook misschien hoe je dit doet. Heb in de help van Exchange zitten kijken, maar hier kom ik niet veel verder mee.
Om je vraag te beantwoorden; ik wil dit omdat ik een overzicht moet hebben van alle users binnen ons domein.
Om je vraag te beantwoorden; ik wil dit omdat ik een overzicht moet hebben van alle users binnen ons domein.
Start Exchange Administrator
Tools > Directory Export
Als Container moet je je Global Address List pakken
Bij seperators moeje voor Column ; pakken
Export file aangeven,
Export!
Sim-pel
Tools > Directory Export
Als Container moet je je Global Address List pakken
Bij seperators moeje voor Column ; pakken
Export file aangeven,
Export!
Sim-pel
Verwijderd
daarna kan je de file vast wel makkelijk importeren in Exel ofzo om het eea te bewerken
dit ter informatie
dit ter informatie
Wat moet ik dan kiezen bij "export objects"? Moet ik hier kiezen voor "distribution list" of "mailbox"? Trouwens is het niet zo dat ik iets wat ik exporteer, kwijt ben. Net zoals in Outlook bedoel ik, als je daar je mail exporteert naar een pst file, is het echt weg, althans dan staat het in die pst file.
Verwijderd
Je kiest minimaal voor mailbox, hier hangt een useraccount aan. aan distributielijsten niet echt (de owner is natuurlijk wel een account) en nee je bent niets kwijt. Deze export is een copyVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 10:16:
Wat moet ik dan kiezen bij "export objects"? Moet ik hier kiezen voor "distribution list" of "mailbox"? Trouwens is het niet zo dat ik iets wat ik exporteer, kwijt ben. Net zoals in Outlook bedoel ik, als je daar je mail exporteert naar een pst file, is het echt weg, althans dan staat het in die pst file.
ik exporteer regelmatig mail van een pst folder naar een exchange map (of omgekeerd) en het is mij nog nooit voorgekomen dat de data op de oorspronkelijke lokatie weg is gehaald door outlook.Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 10:16:
A wise man's life is based around fuck you
Als je je mailbox exporteert naar een pst file, is het toch echt weg, dan staat het in die pst file, dan moet je het weer importeren.zwelgje schreef op 12 maart 2003 @ 15:49:
[...]
ik exporteer regelmatig mail van een pst folder naar een exchange map (of omgekeerd) en het is mij nog nooit voorgekomen dat de data op de oorspronkelijke lokatie weg is gehaald door outlook.
foutje, toch niet, je hebt gelijk.Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:09:
[...]
Als je je mailbox exporteert naar een pst file, is het toch echt weg, dan staat het in die pst file, dan moet je het weer importeren.
Pagina: 1