SQL (server2000) Transaction log wil niet truncaten

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 19:27
Ook na het zoeken op GOT heb ik helaas nog geen geschikt antwoord gevonden op ons probleem, vandaar deze vraag!

Onze Transactionlogfiles binnen MSSQL2000 worden nogal groot (één zelfs >8 GB !!!) terwijl er maar een paar MB nodig is.

Ik kan de logfile truncaten met dit commando:

DBCC SHRINKFILE <filename> TRUNCATEONLY

Probleem is echter dat actieve regels binnen de logfile niet te truncaten zijn. Dit zijn regels met status 2 terwijl de status 0 moet zijn om te kunnen truncaten

Dit kan ik als volgt zien:

USE <database>
GO
DBCC LOGINFO

Dan krijg ik een resultaat waarbij ik zie dat alle regels status 2 hebben. Daardoor wil SQL dit file niet truncaten?!

Heeft iemand een idee hoe ik de status van deze regels in het transaction log kan wijzigen of hoe ik de transactionlog anders kan truncaten???

database starten en stoppen werkt niet / LDF logfile verwijderen kan niet (vanuit de Enterprises Manager)

Bij voorbaat dank!

For rent

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
m'n collega zegt dat de logs waarschijnlijk niet in de database worden verwerkt. Lijkt me dat dat eerst opgelost moet worden...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
even in je isqlw
code:
1
commit transaction

doen... kan best zijn dat die transactions nog niet zijn gecommit naar de database

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

[quote]j_v_malsen schreef op 12 March 2003 @ 08:48:
Heeft iemand een idee hoe ik de status van deze regels in het transaction log kan wijzigen of hoe ik de transactionlog anders kan truncaten???
[quote]

Effe een checkpoint forceren met (dbname vervangen door de echte):

BACKUP LOG dbname WITH TRUNCATE_ONLY

Daarna werkt je truncate script wel, als het goed is.