[XP/ Win2k/ Mp3] Problemen met afspelen mp3 (slaat over)

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
'lo tweakers,

Beter kan ik het niet verwoorden, maar ik heb nog nooit zo'n irritant en wazig probleem gehad. Het gaat over het "overslaan" en "kloppen" van mp3's. Als ik bijvoorbeeld een mp3 afspeel. En ik doe verder niets met mijn systeem. Dan heb je kans dat de mp3 een seconde overslaat midden in het liedje. Alsof je op een niet-anti-schock portable cd player tikt. Soms mis ik wel 3 of 4 seconden dat ie ineens naar voren schiet.

Ik speel nu mijn mp3's met winamp af, omdat KaZaa tikt. Het lijkt alsof er een 2e drummer mee zit te spelen. Das nog veel irritanter.

Als ik dan mijn systeem ook nog eens ga gebruiken voor te surfen ofzo, dan wordt het alleen maar erger. Als ik met winrar iets uitpak, of met nero een cd fik dan vertraagd het hele systeem zo erg, dat mp3's in slowmotion afgespeeld worden. Ik zat eerst te denken aan een hardware probleem zoals een rotte hdd. Dit omdat exact op een oversla moment de hdd een knipper gaf. Maar aangezien ik op beide hdd's die ik heb hetzelfde probleem heb dacht ik daarna aan een groot (bios) config error. Ik kom er niet meer uit. Onder win2k en xp doet ie hetzelfde.

DivX, SVCD, DVD zijn geen probleem. Ook merk ik geen hoge processor belasting.

Wie kan mij helpen met dit akelige probleem?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

wat voor soundcard heb je? zou iets makkelijker zijn als we dat wisten :)
maaruh ik heb dat probleem ook gehad met mijn audigy, maar dat was toen die kaart net uit was en de drivers voor XP bij mij voor geen meter werkten, na een driver update was dat probleem opgelost.
kan je mischien ook ff proberen

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik heb een SBlive. De nieuwste drivers geinstalleerd. Ik had dit probleem voorheen nooit. Ook zie ik geen indicatie dat op de soundcard kan duiden.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Lijkt toch wel een beetje op een conflict met de Sblive.
Wat je kan proberen is eens de kaart in een andere PCI slot te doen, drivers opnieuw installeren..
"monitor" de cpu belasting en geheugen gebruik eens een tijdje... wie weet zie je dan toch een bepaalde "trend" er in die mischien ook iets verteld.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Is er een proggie die de CPU tijd real time logged? De standaard windows taskmgr is nogal traag hierin.