Router Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Mijn target router is spontaan uitgevallen.
Het is een broadband router die ik gebruik om mijn ADSL verbinding te delen.
Ik kan op geen enkele pc meer internetten.
Toen heb ik de router gereset (knoppie), maar geen resultaat.
Daarna stroom er 24 uur af.
Nog steeds geen resultaat.

Alle link leds van de aangesloten pc's en dsl modem en de power led branden.
De system led hoort te knipperen als er geen fout opgetreden is maar hij blijft uit. Als ik de stroom er opzet gaat hij wel knipperen(zoals het hoort)

Als de de router eerder vastsloeg dan bleef de systemled aan. Na een reset (switch)werkt hij dan weer gewoon.
Ik heb alle pc's los gekoppeld en gekeken wat er nog werkte.
Blijkbaar werkt het LAn gedeelte nog want ik kan wel bestanden delen via de pc's.
Ik kan niet inloggen op de router, ook werkt de dhcp server niet.

Is er een manier om mijn router vast te laten lopen of op een andere manier dan hierboven beschreven te resetten zodat de fabrieksinstellingen terugkomen.
Of kan ik de router beter meteen terugsturen naar e fabrikant voor reparatie?

routerfaq soho 104 router
http://www.cameo.com.tw/tsd/faq/ip-faq/a7.htm

It takes 2 2 make 1

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wat voor een connectiestatus geeft i aan (via de webinterface)?

[ Voor 74% gewijzigd door aardbeix15 op 12-03-2003 06:57 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 12 maart 2003 @ 06:56:
wat voor een connectiestatus geeft i aan (via de webinterface)?
Ik kan niet inloggen op de router, ook werkt de dhcp server niet.
Dat zal m dus niet worden... :) TS, weet je zeker dat je niets veranderd hebt in de configuratie van de router. En, heb je niet zo'n progje waarmee je de router kunt detecteren en op wat voor ipadres ie zich bevindt. (Heb ik nl wel bij mijn E-tech ADSL router).

• whackerjack
Nee er zit verder geen software bij de router. Het ipadres is in 192.168.1.1 na reset, maar ook degene die ik ingesteld had pakt hij niet.
Ik weet zeker dat ik verder niets veranderd heb aan de instellingen.
Ik kan niet inloggen op de webinterface... Daar zit het probleem.

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Is er een manier om de router vast te laten slaan?
Eerder kon ik hem dan wel resetten

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

whackerjack schreef op 12 March 2003 @ 17:02:
Is er een manier om de router vast te laten slaan?
Eerder kon ik hem dan wel resetten
Of een router nu vast 'slaat' (ik neem dat 'crashen' bedoelt) of niet, resetten kun je altijd doen. Indien dat bij jouw niet werkt, zou ik maar eens contact gaan opnemen met je leverancier.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik had precies hetzelfde met mijn E-Tech ADSL / Cable Router (misschien heeft ie wel gewoon hetzelfde binnenwerk? heeft ook dat standaard IP-adres van .1.1, ipv .1.0) De reset heeft nooit gewerkt

eerst werd i-net steeds langzamer, en soms ging het DIAG (diagnostisch) ledje branden, dan had ik helemaal geen internet.
na stroom deraf en derop deed ie het weer wel (ook met eerst DIAG ledje, maar ook bij hoort dat)
uiteindelijk bleef ledje maar branden, kon ik er niet meer opkomen, en was internet gewoon dood, als ik mijn PC direct aan de modem hing (en instellingen veranderde), deed i-net het weer wel.

Ik heb dat ding gewoon teruggestuurd en een nieuwe gekregen (was ook een nieuwe revisie, andere doos)

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 12-03-2003 17:31 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• whackerjack
Dat had ik ook met de nieuwste softwareversie.
Intercompuaction wil hem niet omruilen maar opsturen voor reparatie.

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

OnTracK schreef op 12 March 2003 @ 17:29:
Ik had precies hetzelfde met mijn E-Tech ADSL / Cable Router (misschien heeft ie wel gewoon hetzelfde binnenwerk? heeft ook dat standaard IP-adres van .1.1, ipv .1.0) De reset heeft nooit gewerkt

eerst werd i-net steeds langzamer, en soms ging het DIAG (diagnostisch) ledje branden, dan had ik helemaal geen internet.
na stroom deraf en derop deed ie het weer wel (ook met eerst DIAG ledje, maar ook bij hoort dat)
uiteindelijk bleef ledje maar branden, kon ik er niet meer opkomen, en was internet gewoon dood, als ik mijn PC direct aan de modem hing (en instellingen veranderde), deed i-net het weer wel.

Ik heb dat ding gewoon teruggestuurd en een nieuwe gekregen (was ook een nieuwe revisie, andere doos)
Hehe, toevallig! :9 Ik heb hetzelfde probleem gehad met zo'n router, maar helaas is mijn routertje wel gefactureerd (volgens mijn provider (publishnet) te laat terug gestuurd). Onzin! :( Nog maar eens contact opnemen met de provider :r

Verwijderd

ik heb een soort gelijk probleem met mijn router.
ik heb hem al ruim een jaar en nooit problemen gehad
alleen sinds kort heb ik storingen met dat ding.
wanneer ik een site wil openen komt er onder in de statusbalk "bezig met zoeken locatie "site" en na een minuut geeft hij dan aan dat hij de pagina niet kan vinden. wanneer ik dan naar de router kijk zie ik bij status een rood lichtje branden, als ik de router heb gereset is dit rode lampje uit en doet mijn internet het weer. alleen 2 of 3 dagen later heb ik weer hetzelfde probleem en doet hij het na reseten het weer gewoon . ik heb deze router: http://www.dynabyte.nl/menu_geheel.asp?m1=shop
mijn Internetserver is Chello en ik deel mijn internet met nog 1 andere PC.
wat mij ook opvalt (ik weet niet of het er iets mee te maken heeft) is dat het vooral 's avonds gebeurd, wanneer ik na het eten weer wil gaan internetten. (rond 19.00-19.30u)
weet iemand wat het probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen? ik heb namelijk geen zin om, om de 2 dagen mijn router te reseten.

alvast bedankt voor de reactie:)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
hé, een topic waar ik al eerder in heb gereageerd...

bij die link van jou kom ik uit op een klantenkaart aanvragen, een fabrikantsite lijkt me beter, of in ieder geval een produktnaam.

kijk eens in de instellingen van de router (dus inloggen op de router) of RIP disabled staat. als dit niet zo is. wel ff doen. alleen weet ik niet of het helpt.

als routers dit namelijk hebben aanstaan en het wordt druk op het internet krijgt je router allerlei requests en na een tijdje kan hij het niet meer aan en stopt hij ermee. (dit weet ik niet helemaal zeker, maar RIP uitzetten heeft voorderest geen invloed op je i-net)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op 11 december 2003 @ 20:59:
hé, een topic waar ik al eerder in heb gereageerd...

bij die link van jou kom ik uit op een klantenkaart aanvragen, een fabrikantsite lijkt me beter, of in ieder geval een produktnaam.

kijk eens in de instellingen van de router (dus inloggen op de router) of RIP disabled staat. als dit niet zo is. wel ff doen. alleen weet ik niet of het helpt.

als routers dit namelijk hebben aanstaan en het wordt druk op het internet krijgt je router allerlei requests en na een tijdje kan hij het niet meer aan en stopt hij ermee. (dit weet ik niet helemaal zeker, maar RIP uitzetten heeft voorderest geen invloed op je i-net)
ik heb niet echt verstand van routers dus ik weet niet hoe ik in moet loggen op mijn router en hoe ik moet kijken of RIP disabled staat, zou je mij dit kunnen uitleggen?
ik heb trouwens een xDSL/Cable broadband router 4s van Sitecom

alvast bedankt, Sten Cornelissen
Pagina: 1