Ik werk op het moment met 2000, maar vroeg me af wat het verschil is tussen xp home en proffesional qua resourceverbruik, boot pro b.v. met veel meer services waardoor hij standaard al meer ram in beslag neemt of andersom ?
ik heb nog niet gemerkt dat home edition sneller boot
maar id xp pro laadt meer services en heeft meer (netwerk ) solutions die je kan instellen
/edit
meer veel van deze kan je uitschakelen.
bij mij boot xp pro met wat aanpassingen bijna even snel als win ME
maar id xp pro laadt meer services en heeft meer (netwerk ) solutions die je kan instellen
/edit
meer veel van deze kan je uitschakelen.
bij mij boot xp pro met wat aanpassingen bijna even snel als win ME
[ Voor 30% gewijzigd door SonyEricsson op 12-03-2003 03:48 ]
vond jij ME snel dan
XP gaat sneller bij mij hoor. winXP prof is beter te customizen en te tweaken dan de home edition. Vooral wat betreft permissies en opties (zie gpedit.msc of secpol.msc).
Het aantal services dat normaal gesproken gestart wordt is iets groter, maar start binnen de door microsoft gestelde termijn gestelde termijn van 30 seconden (zie hier). Je kunt het aantal te starten services met ongeveer de helft afnemen zonder onder normale omstandigheden gebruikte functionaliteit te verliezen. Zie op deze site hoe dat moet. Zie hier, hier en hier voor microsofts redenen tot overstappen. Ik krijg bij de home edition altijd het idee dat ik een dure BMW heb gekocht maar de autosleuteltjes mis.. controle, mogelijkheden..
Het aantal services dat normaal gesproken gestart wordt is iets groter, maar start binnen de door microsoft gestelde termijn gestelde termijn van 30 seconden (zie hier). Je kunt het aantal te starten services met ongeveer de helft afnemen zonder onder normale omstandigheden gebruikte functionaliteit te verliezen. Zie op deze site hoe dat moet. Zie hier, hier en hier voor microsofts redenen tot overstappen. Ik krijg bij de home edition altijd het idee dat ik een dure BMW heb gekocht maar de autosleuteltjes mis.. controle, mogelijkheden..
Localhost is where the heart is