[Pentium 4] Is deze nog te redden ?

Pagina: 1
Acties:

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb hier een pentium 4 processor liggen waarvan er een paar pinnetjes krom zijn, en 1 mist (die met de rode cirkel)

Is deze nog te redden denken jullie ?
en zo, hoe ?

Afbeeldingslocatie: http://www.sdebruin.nl/images/Pentium-4.jpg

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Los pinnetje in de socket doen op de juiste plaats, waardoor die contact maakt als je de CPU in de socket stopt?

Verwijderd

dat moet wel te redden zijn.. de scheve pinnetjes voorzichtig rechtbuigen. Voor het ontbrekende pinnetje een stukje draad solderen. Je hebt geluk, hij zit aan de buitenrand, dus makkelijk solderen.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Hoe krijg je dit voor elkaar? :?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Ik heb een P100 en daar waren ook een aantal pinnetjes afgebroken, maar.... hij werkte nog gewoon :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Be creative..

Gewoon met een fijn tangetje de scheve pinnetjes rechttrekken.. En dan zoek je uit waar die ontbrekende pin voor staat; indien het Ground is, dan is dat niet erg. Maar heeft het daarentegen een cruciaal functie (zo cruciaal dat je de PC niet met deze CPU kan opstarten, even testen kan echt geen kwaad), dan zou ik er een stevig draadje aan vastsolderen. Ook kun je een dik draad in de socket prikken, wat genoeg boven het socket uitsteekt zodat de CPU ermee contact maakt wanneer je de CPU in de socket prikt.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 12-03-2003 07:48 ]

Verwijderd

scheve pinnetjes gewoon met een bankpas oid rechtzetten (dan kan je teminste niet te ver doorbuigen). onbrekende pinnetje idd 3 opties:
-solderen met 1337 skillz
-los stukje draad in socket doen (moet je wel zorgen dat je hem er nog uit kan halen ;) ) en hopen dat hij dan goed contact maakt..
-kijken of het pinnetje uberhaupt wel nodig is B)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Sjoan schreef op 12 March 2003 @ 07:36:
Hoe krijg je dit voor elkaar? :?
Waarschijnlijk op dezelfde manier als ik heb gedaan.....verkeerd er in gezet! 8)7 8)7

Maar gelukkig heb ik een "vaste" O-) hand en heb ik ongeveer 10 pennetjes recht kunnen zetten(zweten) en wat je met een gebroken pennetje zou moeten doen had ik niet geweten,maar je kan ze dus met geduld weer rechtzetten.

Succes!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Ik heb ooit een 386 procje telkens een pinnetje afgeknipt en telkens gekeken of ie het nog deed. Ik kon er 26 afknippen voor er rook afkwam.

Ik zou pinnetjes van oude proc's afknippen en dan in je socket zetten. En dan gewoon je proc erin :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

thacow schreef op 12 maart 2003 @ 11:30:
Ik heb ooit een 386 procje telkens een pinnetje afgeknipt en telkens gekeken of ie het nog deed. Ik kon er 26 afknippen voor er rook afkwam.

Ik zou pinnetjes van oude proc's afknippen en dan in je socket zetten. En dan gewoon je proc erin :)
En hij heeft zeker stapels oude proc's liggen of niet??? :+

Pak idd anders gewoon ff een beetje dik stuk koperdraad (soldeer een laagje erover om oxydatie zgam. tegen te gaan) en prik deze in het voetje (het solderen op de processor is meer voor de geoefende electrotechneut/tweaker) en zorg ervoor dat hij een millimeter of 2 eruit steekt!

Succes

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Mijn Cyrix 500Mhz CPU is een keer gevallen. Enkele pinnetjes zijn omgebogen en heb ze met een platte (geen ster) schroevendraaier weer terug gezet. En hij werkte weer. :D

Verwijderd

ik denk dat hij hem online heeft gekocht en er iets is misgegaan met de post>? :X

Verwijderd

Geloof dat je op de site van intel kan vinden welk pinnetje waarvoor is. Mischien is dat missende pinnetje wel een of ander loos ding, en anders word het toch een van de andere opties proberen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 17:37:
Geloof dat je op de site van intel kan vinden welk pinnetje waarvoor is. Mischien is dat missende pinnetje wel een of ander loos ding, en anders word het toch een van de andere opties proberen.
In dit document kun je wat vinden over Pin Assignments, dus dan weet ie direct wat wat is.

ftp://download.intel.com/...um4/datashts/29864307.pdf

Volgens de grafiek is het een Source Synch pin, zoals vele..
Pagina: 1