[Wireless] Wireless keyboard/muis voor gamen goed?

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik weet niet of dit beter in Overige Hardware of Spielerij - Games & Discussies hoort, maar het leek mij hier beter passen.

Met de search vind ik zowel voor als tegenstanders [vaak zonder goeie argumenten, alleen maar "Ja hij is gewoon goed" enzo] en google geeft me alleen maar mooie verkooppraatjes waarom wireless nou zo geil is :/

Vandaag is mijn Logitech Internet Navigator overleden. Een aantal toetsen deden het al niet helemaal lekker meer en sinds er wat drinken overheen is gegaan doet bij de shift en de E het niet meer. Ook de volume controls en de keypad doen erg vreemd. Heb alles al open, droog en schoon gemaakt, maar het mocht niks baten. Mijn muis [Logitech dual optical] begint ook al gek te doen [met name de duimknop die ik erg veel gebruik].

Nu zat ik dus te denken aan een nieuw tobo/muis [evt combo]. Nou vroeg ik me af hoe het met de nieuwste generatie wireless tobo's/muizen zit. Volgens sommigen is wireless nog steeds een no-go qua gaming [met name FPS en dergelijke games] maar volgens anderen zijn de nieuwste wireless producten zo lag/storings-vrij dat je er prima mee kan gamen.

Ik game best wel veel [zowel FPS als RTS, SIM etc games] dus ik moet natuurlijk geen laggende/storende muis/tobo hebben.

Wie heeft er ervaring met deze draadloze producten en gaming. Dat me muis in de oplader moet of er nieuwe batterijen inmoeten boeit me niet zo heel veel, dat word vanzelf een automatisme en heb batterijen genoeg + 1 uurslader ;)

Is er qua draadloze muizen/tobo's nog veel verschil tussen verschillende merken? [Logitech/MS bijv.] of is de techniek gewoon hetzelfde en zit het enige vershil hem in het uiterlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door StarLite op 12-03-2003 01:04 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03
Topic bookmarked :) Ik heb hier nu een gammel Trust wireless keyboard + wireless optical mouse staan. Het toetsenbord tiept ronduit heerlijk en ook de muis is goed te bedienen.

MAAR: je kan hem dus opladen met een snoertje wat je op je USB aansluit (geen adapter of een lader). Maar het addertje is dat hij niet echt zuinig is. Ik speel veel FPS en een potje Warcraft/Diablo gaat er ook altijd wel in en dan moet je gewoon constant dat snoer in die muis hebben :/

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 23:01
internetinfo schreef op 12 maart 2003 @ 13:15:
Topic bookmarked :) Ik heb hier nu een gammel Trust wireless keyboard + wireless optical mouse staan. Het toetsenbord tiept ronduit heerlijk en ook de muis is goed te bedienen.

MAAR: je kan hem dus opladen met een snoertje wat je op je USB aansluit (geen adapter of een lader). Maar het addertje is dat hij niet echt zuinig is. Ik speel veel FPS en een potje Warcraft/Diablo gaat er ook altijd wel in en dan moet je gewoon constant dat snoer in die muis hebben :/
dus hij wordt een wireless optical met laadtsnoer 8)

• internetinfo
SonyEricsson schreef op 12 maart 2003 @ 13:20:
[...]

dus hij wordt een wireless optical met laadtsnoer 8)
Ja, want omdat ik dus bij gamen constant dat snoer erin heb, is hij ook brak op mijn desktop omgeving en moet ik dus ook verplicht het snoer erin hebben.

Kanttekening: Ja, ik weet het, hij is optical dus niet iedere muismat werkt. Heb ook al eens een A4-tje geprobeert.

• internetinfo
Het is niet mijn topic, maar hij lijkt mij toch wel interessant.

Schopje dus...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Simpel:

Draadloos kan extra problemen opleveren, aangezien je een extra omzetting hebt, je loopt dus wat meer risico op problemen.
Nadeeltje van de batterijen, wat doe je als je batterijen leeg zijn?

En wat moet je eigenlijk met een draadloos toetsenbord als het ding altijd voor je monitor ligt, alleen als je het ding als afstandsbediening gebruikt heeft het zin.

Bij de laatste lan heb ik een muis moeten uitlenen omdat iemand een draadloze muis bij had waarvan de batterijen op waren.

* TheGhostInc prefereert een licht, optisch muisje, draadloos wordt vaak wat zwaar, toetsenborden mogen van mij best draadjes hebben, kunnen ze eventueel een USB hub hebben.

• internetinfo
Een draadloos toetsenbord is idd een beetje omslachtig, maar een draadloze muis muist wel veel relaxter. Vooral als het draad een beetje strak staat dan kan hij wel eens een beetje bij bewegen.

Ik zit nu te kijken naar een nieuwe set bestaande uit:

Logitech Internet Navigator keyboard zwart
Razer BoomSlang 1000dpi Gamer Mouse

Ik heb veel goeds over die muis gehoort en dat keyboard idem.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
internetinfo schreef op 13 March 2003 @ 15:37:
Een draadloos toetsenbord is idd een beetje omslachtig, maar een draadloze muis muist wel veel relaxter. Vooral als het draad een beetje strak staat dan kan hij wel eens een beetje bij bewegen.

Ik zit nu te kijken naar een nieuwe set bestaande uit:

Logitech Internet Navigator keyboard zwart
Razer BoomSlang 1000dpi Gamer Mouse

Ik heb veel goeds over die muis gehoort en dat keyboard idem.
Waarom is een draadloos tobo omslachtig :? :? :?

Ik heb thuis een draadloze combo van logitech en dit werkt heerlijk.
Ik speel ook vaker spellen (C&C Renegade en Warcraft nu, maar eerst ook Unreal e.d.). Nooit problemen gehad met de verbinding, ook geen lag ofzo.

Ik kan het alleen maar aanraden, aansluiten is ook easy, gewoon op de PS2 of USB.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• internetinfo
its_me schreef op 13 March 2003 @ 15:43:
[...]

Waarom is een draadloos tobo omslachtig :? :? :?

Ik heb thuis een draadloze combo van logitech en dit werkt heerlijk.
Ik speel ook vaker spellen (C&C Renegade en Warcraft nu, maar eerst ook Unreal e.d.). Nooit problemen gehad met de verbinding, ook geen lag ofzo.

Ik kan het alleen maar aanraden, aansluiten is ook easy, gewoon op de PS2 of USB.
Gelieve even lezen waar ik op reageer (TheGhostInc):
En wat moet je eigenlijk met een draadloos toetsenbord als het ding altijd voor je monitor ligt, alleen als je het ding als afstandsbediening gebruikt heeft het zin.
Daar ben ik het wel enigzins mee eens, niet 100% want ik zeg een beetje.
De aansluiting zal bij alle toetsenborden nu geen/zeer weinig problemen meer opleveren.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
internetinfo schreef op 13 maart 2003 @ 15:47:
[...]

Gelieve even lezen waar ik op reageer (TheGhostInc):

[...]

Daar ben ik het wel enigzins mee eens, niet 100% want ik zeg een beetje.
De aansluiting zal bij alle toetsenborden nu geen/zeer weinig problemen meer opleveren.
Mja, wellicht, ik gebruik hem idd ook als afstandsbediening, lekker makkelijk om ff een DivX te pauzeren als ik m op de TV kijk.

Maar ik vind t sowieso handiger dat er geen kabel aan zit, het is nu veel makkelijker om het bureau leeg te maken om te lezen (en vroeger leren).
Gewoon oppakken en ergens anders neerzetten.
Ook zet ik regelmatig mn laptop op t bureau, dat gaat niet zo makkelijk als t tobo een draadje heeft.

Kortom er zijn een aantal voordelen, mbt gamen leverd t geen beperkingen op, dus waarom niet :?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• internetinfo
Logitech heeft idd zeer goede modellen, daar betaal je ook voor.

Maar noem eens het type wat jij hebt (evt een piccie), want daar is deze topic nou voor. ;)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor een tobo en muis met snoer. [Logitech Internet navigator SE + MX500]
De muis omdat de MX700 toch een stukkie zwaarder is en 25 euro duurder [75pleuro / 160 gulden voor een muis in me toch iets te veel]
Het tobo omdat ie bijna niet los draadloos te krijgen is + hij ligt idd altijd op dezelfde plek ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• internetinfo
Ok, ik heb vandaag dus een nieuw toto met muis gekregen (zie ondertitel why ;) ) en dit is hem (klik)

Hij tiept heerlijk en ook in games is de muis goed te doen. Alleen heb ik het idee dat je hem gevoeliger in moet stellen dan andere muisjes, maar omdat die balk toch zeer lang is, is dat geen probleem. ;)

Verwijderd

Ik had een goedkoop prut toetsenbord i.c.m. een MX 500 gekocht voor dat geld mjah... that's me.
Pagina: 1