Raar en lastig probleem
Ik heb bij een paar klanten van me ADSL (KPN --> Planet) laten aansluiten.
Alles goed en wel, kan internet en netjes e-mail ophalen.
E-mail versturen gaat ook, mits er geen bijlage bij zit.
Bij een bijlage van meer dan +/- 25 kb gaat het fout.
Outlook express gaat wel netjes versturen en je ziet dan ook eerst netjes activiteit op het netwerk, maar stop na een aantal seconden en blijft als het ware hangen (en dan zegt outlook express op een gegeven moment, smtp-server heeft al 60 seconden niet gereageerd).
Nu komt het alle raarste:
Die mensen hebben een netwerk, daarin draaien 6 machines, 2 daarvan draaien Windows XP, bij die machines kun je wel grote bijlages sturen (meer dan +/- 25 kb). De andere machines draaien Windows 98 SE (helemaal up-to-date b.t.w.) en gaat het niet goed.
Iemand een idee, waar dit aan kan liggen.
Mijn dank is zeer groot
Ik heb bij een paar klanten van me ADSL (KPN --> Planet) laten aansluiten.
Alles goed en wel, kan internet en netjes e-mail ophalen.
E-mail versturen gaat ook, mits er geen bijlage bij zit.
Bij een bijlage van meer dan +/- 25 kb gaat het fout.
Outlook express gaat wel netjes versturen en je ziet dan ook eerst netjes activiteit op het netwerk, maar stop na een aantal seconden en blijft als het ware hangen (en dan zegt outlook express op een gegeven moment, smtp-server heeft al 60 seconden niet gereageerd).
Nu komt het alle raarste:
Die mensen hebben een netwerk, daarin draaien 6 machines, 2 daarvan draaien Windows XP, bij die machines kun je wel grote bijlages sturen (meer dan +/- 25 kb). De andere machines draaien Windows 98 SE (helemaal up-to-date b.t.w.) en gaat het niet goed.
Iemand een idee, waar dit aan kan liggen.
Mijn dank is zeer groot