Ik heb gtksharp geïnstalleerd. Apps kan ik gewoon compilen. Maar runnen gaat niet:
de gtk-hello-world.exe uit de sample dir van gtksharp.
Ik gebruik mono onder Debian GNU/Linux.
Gewone c# console apps draaien wel ok. Als ik gtksharp apps met mint run dan kom ik gewoon terug op de prompt.
Ik heb gegoogled e.d. maar aangezien gtksharp nog best nieuw is is er ook nog weinig documentatie voor.
is dit wel iets voor in NOS, of zou het beter in P&W kunnen?
de gtk-hello-world.exe uit de sample dir van gtksharp.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # mono gtk-hello-world.exe Unhandled Exception: System.ExecutionEngineException: No GCHandle support built-in in (unmanaged) mono(mono_raise_exception+0x22) [0x811a532] in (unmanaged) mono(ves_icall_System_GCHandle_GetTargetHandle+0x68) [0x81285a0] in <0x00026> 00 System.Runtime.InteropServices.GCHandle:Alloc (object,System.Runtime.InteropServices.GCHandleType) in <0x0005b> 00 System.WeakReference:AllocateHandle (object) in <0x0002a> 00 System.WeakReference:.ctor (object,bool) in <0x00019> 00 System.WeakReference:.ctor (object) in <0x0005d> 00 GLib.Object:set_Raw (intptr) in <0x00016> 00 Gtk.Object:set_Raw (intptr) in <0x00062> 00 Gtk.Window:.ctor (Gtk.WindowType) in <0x00047> 00 Gtk.Window:.ctor (string) in <0x00036> 00 GtkSamples.HelloWorld:Main (string[]) |
Ik gebruik mono onder Debian GNU/Linux.
Gewone c# console apps draaien wel ok. Als ik gtksharp apps met mint run dan kom ik gewoon terug op de prompt.
Ik heb gegoogled e.d. maar aangezien gtksharp nog best nieuw is is er ook nog weinig documentatie voor.
offtopic:
De reden dat ik met c# aan de gang ben gegaan is omdat we daar op school een aantal lessen in gaan krijgen en daarbij kan je kiezen tussen vb.net en c# en aangezien ik niet zo'n vb freak ben....
De reden dat ik met c# aan de gang ben gegaan is omdat we daar op school een aantal lessen in gaan krijgen en daarbij kan je kiezen tussen vb.net en c# en aangezien ik niet zo'n vb freak ben....
is dit wel iets voor in NOS, of zou het beter in P&W kunnen?