Een lek hoeft niet te lekken...

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ok, wazig topic, let me explain.

De waterkoelers onder ons kennen vast het probleem van lucht in je systeem. Door lucht in je systeem gaat je pomp ratelen, en dat wil niemand. We willen stilte.
We willen dus geen lucht in ons systeem.

Mijn systeem had wél lucht er in en ik kreeg het er maar niet uit. Tenminste, dat dacht ik. Heb mijn hele systeem uit elkaar gehaald en op een iets andere manier in elkaar gezet (waarbij ik mijn radiator verplaatst heb en meteen het water en de CPU 5 graden koeler kreeg), maar dat mocht niet baten, nog steeds lucht in het systeem. Wat ik ook deed, ik bleef lucht houden. Telkens als ik dacht dat ik nu echt alle lucht er uit MOEST hebben bleef de pomp ook daadwerkelijk even rustig, maar al snel was de lucht weer terug. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat mijn systeem ergens lucht aan moest zuigen, maar ik had nergens lekkage, dus ik snapte er niets van.
Na een beetje testwerk had ik ongeveer uitgevonden waar het lek zou moeten zitten en een beetje kit op de afdichting moest dat verhelpen. En inderdaad, weg lucht.

Conclusie: Als je steeds lucht in je systeem hebt, kan dat ergens aangezongen worden, ook al lekt er nergens water :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

erm wrom wijd je hier een nieuw topic aan
terwijl er een [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] topic is waar al dit soort info inorm welkom is ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Shunt schreef op 12 maart 2003 @ 00:47:
erm wrom wijd je hier een nieuw topic aan
terwijl er een [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] topic is waar al dit soort info inorm welkom is ;)
Omdat dit dus geen vraag is.
Als we alles in een standaard topic gaan posten hebben we straks een forum met nog maar 5 topics van 40 pages die niemand meer door gaat lezen omdat het teveel werk is om er in te vinden wat je zoekt.
Als ik een VRAAG had gehad over waterkoeling had ik hem daar gepost, maar dat was dit dus niet :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

goede tip! vreemd eigenlijk had je een zwaare pomp zodat het water niet naarbuiten kon?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

hoeveel graden is je cpu nu ?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hmm ja ik heb waarschijnlijk het omgekeerde, ik heb zo'n alu reservoir van aqua-computer.de waarbij mijn waterkoeling in principe dus een gesloten systeem is... echter ik merk dus dat na enige tijd draaien m'n slangen wat platter zijn en de luchtbelletjes in het reservoir bijna verdwenen zijn :?

ik dacht eerst dat het aan de luchtdruk te wijten was, maar nu ik even nadenk denk ik dat de pomp gewoon ook de lucht meezuigt uit het reservoir (de slang die naar de intake van de pomp gaat is platter dan degene die op de outtake zit) en deze vervolgens verdeelt over het koelwater in kleine bubbeltjes (het water schuimt ook als de pest)

iemand enig idee waar aan dat zou kunnen liggen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb een Eheim 1048 (1200 L/u ofzo), da's een frij zware pomp ja.

Mijn CPU is nu 47 graden. P4 2.0 @ 2.6 Ghz @ 1.675 volt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Whuzz schreef op 12 March 2003 @ 00:50:
[...]

Omdat dit dus geen vraag is.
Als we alles in een standaard topic gaan posten hebben we straks een forum met nog maar 5 topics van 40 pages die niemand meer door gaat lezen omdat het teveel werk is om er in te vinden wat je zoekt.
Als ik een VRAAG had gehad over waterkoeling had ik hem daar gepost, maar dat was dit dus niet :)
ik doelde er dus meer op dat dit in de openings post van dat topic gepost kon worden omdat dit nogal een veel voor komend probleem is ;)
dit zou ook wel in de faq kunnen :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Dat is inderdaad best mogelijk.. Vergeet niet dat je pomp het water ook aanzuigt, dus het water zal eerder naar de zuigende kant gaan dan naar het gat.. Had zoiets ook met m'n blokje, lekte niet (toch niets langs die spleet :P) maar er kwamen wel kleine luchtbelletjes binnen.

En je moet voor de gein ook eens een T-stukje in je keten zeggen, en dan liefst niet te ver van de zuigzijde van je pomp.. Je zal zien hoe de lucht erin gezogen wordt, zonder dat het water eruit gaat.

Als je goed wilt ontluchten is een reservoir trouwens onontbeerlijk.
Pagina: 1