Ik voel me enorm lullig, want ik heb zojuist het systeem van een kennis om zeep geholpen. Hij had gisteren een nieuwe Packard Bell pc gekocht en vroeg me om wat software erop te zetten. Aangezien hij totaal geen verstand van pc's heeft en om de volgende keer een complete avond te besparen, leek het me verstandig een Ghost-image van schijf C op schijf D te plaatsen. Maar wat was het geval? Schijf D was slecht 1,6 Gb groot. Te klein dus voor een image van C. Dus ik het programma Partition Magic 8 erop gezet en schijf D 25 Gb groot gemaakt, uiteraard ten koste van C (die daarna dan nog een krappe 30 Gb vrij zou hebben). De pc start opnieuw op en PM gaat zijn werk doen. Na 10 minuten is de klus geklaard en de pc start opnieuw op, maar er verschijnt de volgende foutmelding: 'Missing Operating System'. Tsja. Balen dus. Het valt me op dat de volgende melding ook gegeven wordt: 'Boot record IDE-0: OK', dat dus nog wel.
Voordat ik PM zijn gang liet gaan, was schijf C NTFS en schijf D FAT32. FDisk laat nu zien dat schijf C FAT32 is en schijf D NTFS. Vreemd dus. Verder de volgende gegevens over de twee partities:
Partitie 1: C: A PriDOS 25000 FAT32
Partitie 2: NTFS 32240
Het ziet er dus naar uit dat PM de partities omgedraaid heeft. Is dit mogelijk en kan ik dit eenvoudig oplossen?
Voordat ik PM zijn gang liet gaan, was schijf C NTFS en schijf D FAT32. FDisk laat nu zien dat schijf C FAT32 is en schijf D NTFS. Vreemd dus. Verder de volgende gegevens over de twee partities:
Partitie 1: C: A PriDOS 25000 FAT32
Partitie 2: NTFS 32240
Het ziet er dus naar uit dat PM de partities omgedraaid heeft. Is dit mogelijk en kan ik dit eenvoudig oplossen?