Toon posts:

Hoe .avi (xvid) res. 640x272 naar SVCD met Nero?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Filmpjes zijn leuk, vooral als ik deze via een image (bv. via CDRwin) als (s)VCD'tje kan branden. De analyse van AVIcodec:

VideoCodec vcName vcDriver AspectRatio Width Height FramesNb Fps
XVID XVID Mpeg-4 xvid.dll 2.21:1 640 272 126417 23976
Prachtig af te spelen met MicroDVD, maar errug lastig om fatsoenlijk te branden als VCD'tje. Ik ga van faq naar faq om er achter te komen dat ik niet de juiste codec heb (xvid) dat er sprake is van compressed audio (virtual dub) dat de audiostream niet 44.100 Hz maar 48.000Hz, de resolutie is niet standaard VCD, etc. etc. en dan de uitdaging nog...

Met welke specs kan ik een SVCD branden zodat ik bij het spelen op mijn standalone DVD breed beeld ( :) ) houd...

Bij TMPGenc zijn gelimiteerde opties, bij avi2mpg2 weer de wereld aan opties etc. etc. Daarnaast is het prettig om er voor te zorgen dat het weer op 2 Cd'tjes past.

Kortom ik zie als nOOb door de bomen het bos niet meer, en als belangrijk is om te weten om welke film het nu gaat, laat me dat dan ff weten...

Thnx

Verwijderd

www.doom9.nl

Op internet zijn genoeg tutorials te vinden..

Verwijderd

Hier mijn zelfgemaakte handleiding:

http://home.wanadoo.nl/files1/divx2svcd/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:55:
www.doom9.nl

Op internet zijn genoeg tutorials te vinden..
Yep, die ken ik. Op basis daarvan heb ik de tools die ik tot nu gebruikt heb gevonden. Ik vraag echter om hulp in de zin van: doe dit dat zus & zo.... Deze site (en andere) leveren op: je KAN dit dat zus & zo eens proberen... Ik kom er simpelweg niet uit...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ziet er veelbelovend uit... _/-\o_ _/-\o_ en heeft een voldoende dummies gehalte! Ga het zeker proberen!

Verwijderd

dit is ook wel noobish: http://abdul1.netfirms.com/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 00:06:
[...]

Thnx, ziet er veelbelovend uit... _/-\o_ _/-\o_ en heeft een voldoende dummies gehalte! Ga het zeker proberen!
8) 8) 8) Dankzij perfecte n00b handleiding gelukt, nogmaals thnx 8) 8) 8)
Pagina: 1